Partneři sekce:
  • Stavmat
Komíny v otázkách a odpovědích

Komíny v otázkách a odpovědích

Popudem k napsání následujícího článku byly nejčastěji se vyskytující dotazy k montáži systémových komínů i ke komínům obecně. Chceme vám proto nabídnout praktické informace, rady a tipy pro vaši každodenní práci s komínovými systémy, vyvinutými pro odvod spalin od té nejširší škály spotřebičů paliv, které se na našem trhu vyskytují. Dále pak podat výklad k ustanovením norem, zákonů a předpisů, se kterými jste ve své praxi denně konfrontováni a kdy určité praktické realizace či postupy, a to ať konstrukční či procesní, vyžadují rozšířený komentář v porovnání ke strohé formulaci předpisu. Pro přiblížení byly vybrány odpovědi na tři otázky.

Nový most přes Labe v Litoměřicích

Nový most přes Labe v Litoměřicích

Jediným silničním propojením města Litoměřice s levým břehem Labe je v současné době stařičký, neúnosný Tyršův most. Většina příjezdových silnic je navíc pod úrovní stoleté vody, a tak povodeň v roce 2002 prakticky znamenala pro Litoměřice odříznutí od všech důležitých silničních tahů. Řešením neúnosné situace je výstavba nového přivaděče, vedeného nad úrovní stoleté vody.

Ochrana dřevěných podlah v interiéru a jejich následná údržba

Ochrana dřevěných podlah v interiéru a jejich následná údržba

Volbou vhodné povrchové úpravy sice nelze změnit kvalitu a tvrdost použitého dřeva, dá se však například upravit barevnost podlahy. Pokud zákazník zvolí parkety s klasifikací podle ČSN EN 13226 s vyšší pestrostí vzhledu, je možné barvu podlahy povrchovou úpravou sjednotit – buď zabarveným lakem, nebo ztmavením plochy olejem.

Most Karla Rajnocha v Kroměříži čeká rekonstrukce

Most Karla Rajnocha v Kroměříži čeká rekonstrukce

Zásadní rekonstrukce čeká v následujících měsících kroměřížský most Karla Rajnocha, kterým silnice III 36733 – 1 překonává řeku Moravu. Jediný silniční most ve městě spojující pravý a levý břeh této řeky je ve značně nevyhovujícím technickém stavu. Opravy mostu si od začátku července 2008 vyžádají jeho částečnou a od začátku září úlpnou uzavírku pro motoristy. „Od 1. července povede objízdná trasa po novém dálničním obchvatu Kroměříže, i když zatím jen ve dvou pruzích,“ informuje Martin Račanský ze společnosti Skanska.

Nová střešní krytina KMB Beta 2008

Nová střešní krytina KMB Beta 2008

Nová střešní krytina KMB Beta 2008 je řečeno motoristickou terminologií výsledkem „faceliftu“ profilované betonové střešní krytiny od společnosti KM Beta, a.s. Úpravy lícní a rubové strany zvýšily technické i užitné vlastnosti novinky. KMB BETA 2008 vyniká nižší hmotností při zachování požadované vysoké pevnosti, zvýšenou vodní drážkou, větší vůlí v této vodní drážce a navíc i vylepšenou stabilitou řezaných tašek. Novinka je podobně jako ostatní krytiny od společnosti KM BETA a.s. vyráběna z kvalitních surovin, především z křemičitého písku z lokality zvané „Moravská Sahara“. KMB BETA 2008 je dostupná ve třech variantách povrchové úpravy a v sedmi barevných odstínech.

Železniční stanice Kroměříž prochází modernizací

Železniční stanice Kroměříž prochází modernizací

Modernizace železniční sítě v České republice zahrnuje také mnohé železniční stanice. Další z nich je Kroměříž, kde právě probíhají  stavební práce, které se dotknou nejen vnější podoby, ale také budoucího provozu stanice. „Cílem stavby je modernizovat stanici pro současné potřeby železniční dopravy a zároveň tak, aby se stala příjemnou vstupní branou do tohoto krásného historického města,“ řekl dnes Ing. Jan Komárek, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC).

U Zbraslavi roste unikát: nový most přes Vltavu a dvojice tunelů

U Zbraslavi roste unikát: nový most přes Vltavu a dvojice tunelů

Stavba jižní části silničního okruhu kolem Prahy, který odvede tranzitní dopravu z Jižní spojky a Barrandovského mostu, nabírá před začátkem léta obrátky. V úseku mezi obcemi Vestec a Lahovice je již proražena jižní tunelová roura a razicí práce v druhé, severní, se úspěšně blíží ke konci. Vyrůstá také zcela nový, 236 metrů dlouhý most přes Vltavu. Úsek v ceně bezmála šest miliard korun vybuduje sdružení dodavatelů pod vedením Skanska DS do roku 2010. Jeho investorem je Ředitelství silnic a dálnic a na financování se podílí Evropská investiční banka a Státní fond dopravní infrastruktury.

Kotvení zařízení na plochých střechách

Kotvení zařízení na plochých střechách

Ploché střešní pláště jsou v současnosti často využívaným prvkem konstrukčního řešení staveb. Zejména v případě objektů větších rozměrů jsou vhodným kompromisem investičních nákladů, konstrukčních možností a architektonického vzhledu. Kvalita nejčastěji používaných povlakových krytin plochých střech je dnes již na velmi vysoké úrovni. Stále častěji se dostává do popředí otázka kvalitního zpracování detailů, a to nejen z hlediska realizačního, ale také projekčního. I nadále platí staré známé izolatérské heslo: Čím méně detailů a prostupů povlakovou krytinou, tím lépe. Bohužel realita je často opačná a dnes se již zpravidla bez umístění nějakého zařízení nebo prostupu střešním pláštěm neobejdeme. Proto je nutné věnovat těmto případům zvýšenou pozornost jak při návrhu, tak při realizaci.