Stavebnictví
Zatímco Česko navyšuje požadavky na snižování emisí a příklon k obnovitelným zdrojům energie, jeho obyvatelé i společnosti hledají nejefektivnější způsob, jak se s tím vypořádat. Do popředí se dostává ekologické vytápění, přichází i boom samostatných baterií. Jak si zařídit udržitelnou domácnost, snížit provozní výdaje nejen pro bydlení a jaké technologie zvolit, zjistí návštěvníci veletrhu FOR ARCH ve dnech 16. až 20. září v PVA EXPO PRAHA.
Stát by ve své bytové a stavební politice určitě neměl zvýhodňovat jen jeden stavební materiál, myslí si 81 % obyvatel České republiky. Každý by totiž měl mít možnost si svobodně vybrat, jaký materiál mu vyhovuje nejvíce a stát o tom prostřednictvím svého vlivu či hospodářské politiky nemá rozhodovat. Pokud chce stát stavební firmy nějakým způsobem podporovat, tak by se měl soustředit na české výrobce.
Vypadá jako nejproklínanější součást jízdního kola, která tak ráda padá. Akorát tato váží jedna a půl tuny a podílí se na ovládání stavidel na nejsilnější české řece. I takzvané Gallovy řetězy museli stavbaři Metrostavu DIZ dopravit na rekonstrukci jezu v Pardubicích po vodě. Minulý týden osadili poslední z nich na prostředním jezovém poli. Projekt u soutoku Labe s Chrudimkou se tak po dvou a půl letech chýlí ke konci.
Zateplovací systém Baumit Ceramic přináší unikátní kombinaci moderní tepelné izolace a estetického keramického obkladu, to vše s evropskou certifikací. Je navržen tak, aby poskytoval nejen tepelnou ochranu, ale i trvanlivý a atraktivní vzhled fasády, který odolá času i náročným klimatickým podmínkám.
Vizionářský zakladatel společnosti, dlouholetý jednatel a člen poradního sboru společnosti puren gmbh zemřel na začátku srpna ve věku téměř 87 let.
V posledních letech se ve vybraných městech Francie a Belgie začaly prosazovat netradiční, avšak efektivní přístupy ke snižování potravinového odpadu a podpoře udržitelného hospodaření – jedním z nich je bezplatná distribuce slepic pro místní. Tento koncept propojuje redukci bioodpadu, podporu lokálního hospodaření, environmentální osvětu i budování komunitních vazeb. Jak to funguje a mohl by se model „slepice do každé rodiny“ uplatnit i u nás?
Pražská doprava se už dávno nerozvíjí podle promyšlené koncepce, ale podle bariér. Radlická radiála je toho učebnicovým příkladem. Komunikace, která měla výrazně zlepšit propojení mezi Městským okruhem a dálnicemi D0 a D5, se více než deset let prakticky nikam neposunula.
Evropa je významným světovým trhem, je však závislá na cizích zdrojích strategických surovin, zejména lithia, kobaltu či dalších vzácných kovů – a to do té míry, že dovážíme až 90 % těchto materiálů, zatímco pouze zhruba 1 % pochází z recyklace.
Po více než deseti letech od otevření Trojského mostu vzniká v Praze nový Dvorecký most. Spojí Smíchov s Podolím a nabídne prostor pouze pro MHD, cyklisty a pěší, čímž ulehčí dopravě na Barrandovském mostě a podpoří udržitelnou dopravu. Jeho kubistický vzhled tvoří bílý pohledový beton COLORCRETE® od TBG METROSTAV.
Stavební práce na obchvatu města Náchod vstoupily do nové fáze. Na trase, která má odvést tranzitní dopravu mimo centrum města, začali stavbaři s hloubením jámy pro portál tunelu Dolní Radechová. Jde o klíčový moment pro další pokračování stavby tunelu i samotného obchvatu, který byl zahájen v březnu 2025.
Spotřebitelské chování se v Evropě mění. Zatímco donedávna byly mražené potraviny vnímány primárně jako praktické řešení pro úsporu času a prodloužení trvanlivosti, nový výzkum ukazuje, že stále větší roli v jejich výběru hraje environmentální hledisko. Průzkum společnosti Nomad Foods, jednoho z největších evropských producentů mražených potravin, odhaluje, že téměř polovina spotřebitelů volí mražené produkty s cílem snížit množství vyhozených potravin.
Toužíte po pohledu do plamenů, ale nemáte komín? Elektrický krb e-LERA vytváří iluzi skutečného ohně, a to i v bytě, loftu či moderním interiéru.
Pražský okruh se plánuje už desítky let, velká část sice stojí, ale stále se čeká na kompletní dokončení. Projekt se nyní posouvá o krok vpřed. Ředitelství silnic a dálnic totiž představilo pět architektonických návrhů mostu mezi Suchdolem a Březiněvsí. Odborná porota vybere vítěze do konce září a stavba výrazné dominanty by mohla začít v roce 2027. Jako většinu projektů, tak i tento provází kritika, odpůrci varují před zásahem do cenné krajiny a zvýšenou dopravní zátěží.
Stavba, která má za sebou již většinu technicky nejnáročnějších fází, se blíží ke svému dokončení. To je plánováno na srpen letošního roku. Projekt výrazně promění část Prahy, zejména oblast Holešovic, kterou dosud rozdělovala železnice.