Stavebnictví

Partneři sekce:

Stavba středočeské části dálnice D3, která má spojit Prahu s jihem Čech a dál k rakouským hranicím, by podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla měla začít v roce 2028. V podcastu ŘSD uvedl, že se zvažuje i možnost využití takzvaného PPP modelu, tedy financování s pomocí soukromých investorů. Letos má začít výkup pozemků, přičemž všechny úseky by se měly realizovat současně.

redakce / ČTK -

Bezpečnost je u vchodových dveří do bytů a rodinných domů jasnou prioritou. Jde o základní, ani zdaleka však jediné kritérium. Ať už má váš klient omezený rozpočet, nebo požaduje atypické provedení či exkluzivní design, tradiční čeští výrobci SOLODOOR a NEXT mají co nabídnout.

V posledních letech jsme byli svědky nejednoho velkého požáru a ať už mluvíme o Austrálii nebo Americe jedno zůstává společné – spálená zem. Jak požáry přežívá příroda? Tedy konkrétně zvířata? Co pro nápravu situace může udělat člověk?

Eliška Hřebenářová -

Ministerstvo dopravy připravuje rozsáhlý plán na rozšíření dálniční sítě po roce 2050. Celkem má jít o 540 kilometrů nových tras, které by měly stát přibližně 320 miliard korun v dnešních cenách. Cílem je lepší propojení regionálních center a snížení dopravní zátěže v největších městech. O plánech informoval ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

redakce / ČTK -

Údržba přístupových cest po zimě je klíčovým aspektem pro jejich dlouhodobou funkčnost a bezpečnost. Zimní období, s nízkými teplotami, sněhem, ledem a použitím posypových materiálů, jako je sůl, totiž může způsobit i poměrně rozsáhlá poškození – samozřejmě v závislosti na volbě pochozí vrstvy a jejím předchozím stavu. Na co se tedy na jaře zaměřit, aby se z chůze po zpevněném povrchu nestal bezpečnostní hazard?

Eliška Hřebenářová -

Společnost Metrostav DIZ, která zajišťovala rekonstrukci Šítkovského jezu, provedla na začátku dubna také zkoušku provizorního hrazení. Ta byla součástí předávacího procesu díla investorovi – státnímu podniku Povodí Vltavy.

Důležitým parametrem podlahových konstrukcí je vzduchová a kročejová neprůzvučnost. V případě lehkých plovoucích podlah je často řešen problém s nadměrným přenosem kročejového hluku a to především u bytových domů.

Ryze česká společnost Bralep se během třicetileté existence na trhu etablovala jako úspěšný výrobce stavební chemie. Za úspěchem značky stojí především schopnost přicházet s novými výrobky, které vynikají vysokou kvalitou, profesionální úrovní a spolehlivostí. Vynalézavost, zkušený tým profesionálů, investice do inovací a modernizace výrobního zázemí –to vše umožnilo značce Bralep rychle a úspěšně vybudovat komplexní portfolio produktů.