Partneři sekce:
Dvorecký most

Dvorecký most přes Vltavu vyjde Prahu na miliardu korun

Stavba Dvoreckého mostu přes Vltavu, který spojí Prahu 4 a 5, vyjde na zhruba 1,08 miliardy korun. Pro město jej vybuduje konsorcium firem TBR Firesta Strabag – Dvorecký most. Stavět by se mohlo začít do dvou až tří měsíců a práce potrvají 810 dní. Hlavní město získalo pravomocné stavební povolení. Most bude sloužit tramvajím, autobusům, cyklistům, pěším a přejezd budou mít povolen záchranáři.

Sky Bridge 721

Česká rarita. Nejdelší visutý most na světě se otevírá pro veřejnost

Nejdelší visutý most na světě se pro veřejnost otevře už 13. května. Čeští turisté, kteří zatouží jej navštívit, přitom nemusí cestovat daleko. Most Sky Bridge naleznou na Dolní Moravě v pohoří Králického Sněžníku. Unikátní stavba překonává údolí ve výšce 95 metrů nad zemí a délce 721 metrů.

Most přes Svitavu

Nový impuls lokalitě. Most v Brně navrhne londýnský ateliér

Nový most přes řeku Svitavu v Brně, který bude stát odhadem více než 220 milionů korun, navrhnou architekti z londýnského ateliéru William Matthews Associate. Brněnští radní tak potvrdili rozhodnutí odborné poroty, která ateliér vybrala ze sedmi soutěžních návrhů. Most o délce 85 metrů a šířce 30 metrů by měl do dvou až tří let vzniknout mezi bývalým areálem Zbrojovky a Motorárnou Zetor.

Lávka DOV

Novou lávku přes Ostravici navrhl Josef Pleskot. Město vybírá zhotovitele

Ostrava plánuje vybudovat novou lávku přes Ostravici a spojit tak centrum města s národní kulturní památkou Dolních Vítkovic. Po nezbytných přípravách rada města rozhodla o veřejné zakázce na výběr dodavatele na realizaci stavby. Autorem návrhu je Josef Pleskot, který dlouhodobě utváří novou podobu moravskoslezské metropole.

Estakáda Alabang

Městské estakády v Manile

Firma Link projekt se díky dlouhodobé spolupráci s francouzskou firmou Matiere, která trvá již více než 10 let, podílí na projektech realizace mostních estakád pro městské rychlostní komunikace budované v hustě obydlené oblasti metropolitní Manily, hlavním městě Filipín.

Canal Grande

Kámen místo skla. Benátky se potýkají s mostem od Calatravy

Italské Benátky se rozhodly k radikálnímu řešení dlouholetých problémů s moderním mostem přes Canal Grande, který navrhl známý španělský architekt Santiago Calatrava. Stavba ze skla a oceli, která stojí poblíž vlakového nádraží Santa Lucia, se potýká se stížnostmi kvůli kluzkému povrchu a nízké životnosti materiálů.

HolKa - přístup ze Štvanice

HolKa se začala budovat. Nová lávka přes Vltavu spojí rozvíjející se čtvrti

Praha zahájila stavbu nové lávky přes Vltavu, která propojí dynamicky se rozvíjející městské čtvrti Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice. Pět metrů široká konstrukce z unikátního ultra-vysokopevnostního betonu má vzniknout do jara 2023. Pěším a cyklistům se tak výrazně usnadní přesun mezi oběma břehy řeky a zlepší se i přístup do zeleně na Štvanici.

Sky Bridge 721

Nejdelší visutý most na světě spojí dva hřebeny Orlických hor

Tyčí se ve výšce 95 metrů a na délku má 721 metrů. Řeč je o visutém mostě Sky Bridge 721 nad údolím Mlýnského potoka, který spojí protilehlé hřebeny Slamník a Chlum. Nejdelší most svého druhu na světě dokončují stavaři v těchto dnech. Výstavba však budí i kontroverzi, ochráncům přírody vadí devastace ekosystému u Králického Sněžníku.

Lávka v Radotíně

V pražském Radotíně postaví novou lávku pro pěší. Navrhl ji Josef Pleskot

Novou lávku přes Berounku v pražském Radotíně vyprojektuje a postaví firma Raeder & Falge. Vyhrála tendr s nabízenou cenou zhruba 47 milionů korun. Stavební práce by měly začít v lednu 2023, hotovo by mělo být v listopadu téhož roku. Vyplývá to ze smlouvy mezi Prahou 16 a zhotovitelem.

Dvorecký most

Praha hledá zhotovitele Dvoreckého mostu. Propojí Smíchov a Podolí

Hlavní město vypsalo veřejnou zakázku na zhotovitele stavby Dvoreckého mostu pro městskou hromadnou dopravu, pěší a cyklisty spojujícího Smíchov a Podolí. Most má na délku měřit 388 metrů a široký bude 16 metrů. Odhadovaná cena stavby je okolo jedné miliardy korun. Do začátku příštího roku získá město potřebná povolení a vysoutěží zhotovitele. Odhadovaná délka stavebních prací je 30 měsíců.

05

PPP Projekt D4R7 Obchvat Bratislavy, mostní objekty pro biokoridory

Záměrem projektu dálnice D4 a rychlostní silnice R7 je vybudování jižní části nultého obchvatu Bratislavy a části jižní sítě rychlostních silnic spojujících západ a východ Slovenska. Dálnice D4 a rychlostní silnice R7 o celkové délce více než 59 km budou sloužit jako vnější obchvat hlavního města.

koucky arch Image14

Nový most v Ostravě navrhl Roman Koucký, autor Trojského mostu

Stávající a dožilý most přes Ostravici nahradí most nový a díky návrhu architekta Romana Kouckého se stane urbanistickou dominantou rozvíjejících se částí města. Vzhledem k neuspokojivému technickému stavu i předimenzování kapacity mostu Na Karolině byly zahájeny přípravy k jeho obnově.

01 Peri Cortanovci min

Nový viadukt Čortanovci na vysokorychlostním úseku Budapešť–Bělehrad

Úsek Budapešť–Bělehrad je první částí etapy plánovaného mezinárodního železničního spojení Budapešť–Bělehrad–Skopje–Atény a v současné době patří mezi největší investiční stavby dopravní infrastruktury ve východní části Evropy. Viadukt Čortanovci se nachází na území Srbska mezi městy Stara Pazova a Novi Sad. Kromě jiného je také optimálně kombinovaným řešením se stavebnicovými systémy a intenzivní podporou přímo na stavbě.

01 neckarbruecke benningen min

Most v německém Benningenu: Elegantní a přizpůsobený krajině

Inženýrské stavby často zdolávají na dopravních komunikacích překážky harmonicky svázané s okolní krajinou nebo osídlenými oblastmi odpovídajícím architektonickým ztvárněním. Moderními stavebními metodami mohou být realizovány nejrůznější druhy nosných konstrukcí, a to nejen dle stanoveného časového harmonogramu, ale především při dodržení hospodárnosti, bezpečnosti a životnosti.