Partneři sekce:
Řešení portálů Jarovského a Malešického tunelu, návrh lávky přes Českobrodskou a sportoviště

Dokončení městského okruhu v Praze: Dopravní stavba citlivá k okolí

Stále ještě u nás není běžnou praxí, aby se na přípravě projektu dopravní stavby spolupodílel tým architektů, urbanistů a krajinářských architektů. Dokončení Městského okruhu v Praze představuje příklad komplexního přístupu k projektu s cílem co nejlépe začlenit dopravní stavbu do struktury města.

Štvanická lávka. Autoři lávky: Petr Tej, Marek Blank, Jan Mourek, Vít Najvárek. Realizace: Skanska a.s.

Stavba Štvanické lávky pokračuje. Hotová bude do léta

Stavba lávky, která spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice, je ve finální fázi. Mostní specialisté Skanska usazují poslední betonové segmenty u holešovického břehu, následovat bude jejich definitivní spojení a dokončovací práce. Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře počátkem léta.

Most přes Svitavu

Nový most přes Svitavu: Brno pokročilo v přípravách

Příprava stavby mostu za 220 milionů korun přes Svitavu u areálu Nová Zbrojovka v Brně postoupila do další fáze. Město v současné době připravuje veřejnou zakázku na zpracování projektové dokumentace na tuto stavbu. Se zadáním na svém jednání souhlasili brněnští radní.

Nuselský most

Chybějící ocel i testovací tanky. Klíčová dopravní stavba Prahy slaví padesátiny

Most přes nuselské údolí se hned od svého zpřístupnění 22. února 1973 stal nedílnou součástí pražského dopravního systému. Od té doby zažívá stále větší nápor vozidel – každý den přes něj projede 160 000 automobilů všech kategorií. O jeho kvalitách svědčí fakt, že během 50 let provozu nedoznal žádných zásadních rekonstrukcí.

Železniční most na pražské Výtoni

Nebourejte železniční most na Výtoni, vyzvala petice. Podepsalo už přes 7000 lidí

Více než 7000 lidí zatím podepsalo on-line petici, která požaduje rekonstrukci a zachování současné podoby železničního mostu mezi pražskou Výtoní a Smíchovem. Správa železnic (SŽ) před časem představila projekt, podle kterého má z mostu zůstat zachována jen spodní část s pilíři a nynější nýtovanou konstrukci má nahradit nová.

Lávka přes Ostravici

Ostrava zahájila instalaci originální lávky od Josefa Pleskota

V prosinci započali v Ostravě stavbaři se zavěšováním lávek nad řekou, přemosťujících protilehlé břehy Ostravice. Unikátní instalace lávky si vyžádala nejen celou řadu již provedených prací, ale i při samotném procesu usazení je zapotřebí specifických postupů. Lávka je součástí nově vybudované cyklostezky vedoucí z pravého břehu řeky Ostravice směrem k Velkému světu techniky a její vzhled pro město navrhl architekt Josef Pleskot.

Stavebně technický průzkum mostů

Důležitou součástí dopravní infrastruktury jsou mostní konstrukce. Pro správnou a bezpečnou funkci mostu je třeba po celou dobu jeho životnosti sledovat skutečný stav mostní konstrukce. V určité fázi životnosti mostu nastane nutnost zjistit jeho současnou zatížitelnost. Aby byl výpočet zatížitelnosti relevantní, je nutno znát rozměry, historii a momentální stavebně-technický stav mostní konstrukce, je proto proveden diagnostický průzkum.

Železniční most na pražské Výtoni

„Produkt nedohody.“ Vítězný návrh mostu pod Vyšehradem dál vyvolává rozpaky

Návrh nového železničního mostu v Praze pod Vyšehradem není podle zástupců Klubu Za starou Prahu zdařilý pro význam a historický kontext místa. V komisi, která návrh vybírala, hlasovali pro jiný projekt. Měla by se podle nich zachovat původní konstrukce mostu. Klub to uvedl v dopise adresovaném zainteresovaným institucím.

Železniční most na pražské Výtoni

Železniční most na Výtoni: Odborníci se obávají narušení panoramatu Prahy

Železniční most mezi pražskou Výtoní a Smíchovem bude mít novou podobu, zachována zůstane pouze spodní část stavby s pilíři. Nově bude most tříkolejný a přibude zastávka na Výtoni. Přestavba by měla stát zhruba dvě miliardy korun. Oznámili to zástupci Správy železnic (SŽ), kteří představili návrh mostu od firmy 2T engineering vzešlý z architektonické soutěže.

Lávka na Vítkov

Pražané si zkrátí cestu z Karlína na Vítkov. Nová lávka bude hotová do pěti let

Praha plánuje postavit lávku pro pěší, která propojí vrch Vítkov s Karlínem. Povede nad železniční tratí z Pernerovy ulice. Dosluhující městská rada schválila memorandum se soukromým developerem, který městu poskytne pro stavbu pozemek u svého plánovaného domu. Z karlínské strany bude lávka přístupná s pomocí výtahu, náklady na její vybudování město odhaduje na 67,6 milionu korun.

Libeňský most

Začaly přípravy na opravu Libeňského mostu. Samotná rekonstrukce začne v roce 2024

Na pravém břehu Vltavy nedaleko pražské Palmovky začala rekonstrukce Libeňského mostu. Dělníci oplotili staveniště, začnou kácet stromy a pak budovat retenční nádrže a proplachovací kanál. Souběžně s tím se dělají projektové práce opravy soumostí. V příštím roce budou přeloženy inženýrské sítě a vznikne provizorní přemostění přes řeku.

Lávka přes Labe v Hradci Králové

Lávka přes Labe se prodraží. Navýšení ceny na 170 miliónů však radní neschválili

Lávka pro pěší a cyklisty přes Labe v Hradci Králové, kterou město buduje od loňského září, by měla být dražší o 7,5 milionu korun. Celkem by měla přijít na 169,3 milionu korun včetně DPH. Důvodem zdražení jsou úpravy v průběhu stavby, které se nedaly předvídat. Vyšší cenu díla ale radní neschválili. Lávku o délce 103 metrů by stavbaři měli dokončit v zimě, lidem by měla začít sloužit začátkem března 2023.

Libeňský most

Oprava Libeňského mostu začne ještě letos. Pod oblouky vznikne kavárna i skatepark

Hlavní město upravilo některé podmínky ve studii opravy Libeňského mostu. Týká se to například nosných prvků mostních konstrukcí a požadavků projektantů na vedení inženýrských sítí. Upravena byla poloha a konstrukce ramp, dispozice pilířů a umístění stromořadí. Úpravy podle návrhu Ateliéru BridgeStructures schválili pražští radní. Rekonstrukce mostu z roku 1928 začne letos.