Největší lanový most, který vzniká v Pardubicích, po půl roce stavebních prací překlenul Labe. Zbývalo přesunout posledních 12 metrů. Novinářům to řekl mostní expert Petr Vítek z firmy Hochtief CZ. Mostní stavba je součástí severovýchodního obchvatu, který bude dokončen patrně do konce příštího roku.
Mosty
Dlouhodobý monitoring neboli průběžné sledování technického stavu objektu poskytuje cenná data, která mohou sloužit k cílenému plánování úkonů údržby, oprav, rekonstrukcí, a v neposlední řadě jsou také důležitým doplňkem k běžně prováděným prohlídkám dle § 8 vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů ČR č. 104/1997 Sb. Monitoring na Čechově mostě v Praze byl prováděn od roku 2009, v roce 2020 prošla linka komplexní obnovou. To nám umožňuje poukázat na pokrok v používaných technologiích a zároveň ilustrovat, jaký celkový dopad to může mít na sběr, zpracování a zpřístupnění dat dlouhodobého monitoringu.
Oprava Barrandovského mostu v Praze bude delší, než silničáři očekávali. Důvodem je horší stav konzolí, tj. nosníků, na okraji mostu. Přesné datum ukončení oprav zatím nebylo stanoveno, stále ale platí, že rekonstrukce skončí letos. Novinářům to řekli náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) a náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter. Původně měly opravy skončit do konce letních prázdnin.
Stavba Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha – Vysočany (včetně) je součástí celostátní dvoukolejné elektrizované dráhy Lysá nad Labem – Praha¬ – Vysočany a současně jednokolejné trati Praha–Turnov. Na této stavbě se nachází i most Kbelská SO 10-20-05.
Článek se věnuje projektu „Optimalizace traťového úseku Děčín východ – Děčín Prostřední Žleb“, který si kladl za cíl obnovu traťového úseku v délce 1,3 kilometru pro nákladní vlakovou dopravu, a to včetně výměny 265 metrů dlouhého mostu přes Labe a sanace 400 metrů dlouhého Děčínského tunelu.
Po Správě železnic (SŽ) odmítli i zástupci hlavního města tvrzení spolku Nebourat, podle kterého není potřeba rozšiřovat železniční most na Výtoni o třetí kolej. Studie, o niž se spolek opírá, podle nich obsahuje závažné vady a most v navržené podobě nemůže fungovat. Ve společném prohlášení to dnes uvedli náměstek pražského primátora Petr Hlaváček (TOP 09), ředitel městského Institutu plánování a rozvoje Ondřej Boháč, šéf organizátora pražské dopravy Ropid Petr Tomčík a ředitel SŽ Jiří Svoboda.
Odborníci z evropské poradenské agentury Jaspers po zhodnocení variant dalšího řešení nevyhovujícího stavu železničního mostu na pražské Výtoni dospěli k závěru, že nahrazení stávající konstrukce novou bude levnější, rychlejší a trvalejší než její oprava.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyhlásí začátkem října veřejnou soutěž na stavbu obchvatu Plas na severu Plzeňska. Jeho součástí bude půlkilometrový most, nejvyšší v ČR, který povede 87 metrů nad hladinou řeky Střely. Stavba asi za 1,5 miliardy Kč začne na podzim příštího roku.
Chodci i cyklisté mohou konečně cestovat mezi Holešovicemi a Karlínem rychleji a bezpečněji. Štvanická lávka, kterou Praha uvedla do provozu, má přitom řadu architektonických i technologických unikátů. Na 300 metrů dlouhou konstrukci použili mostní specialisté unikátní beton, poslední pole na holešovické straně je pak zvedací, aby odolalo i tisícileté vodě. Lávku navíc doplňují umělecká díla.
Začala rekonstrukce železničního Branického mostu v Praze mezi stanicemi Radotín a Krč. Během 13 měsíců na mostě přibude nová kolej, most tak bude po rekonstrukci mít koleje dvě. Celkové investiční náklady jsou asi 2,7 miliardy korun.
Čeští výzkumníci přišli na to, jak efektivním spojením dřeva a vysoko hodnotných betonů při návrhu a výstavbě mostních konstrukcí ušetřit, a přitom ještě výrazně přispět k ochraně životního prostředí. Ekonomické přínosy spočívají nejen ve snížení nákladů na pořízení konstrukce, ale díky inovativnímu řešení mají konstrukce až dvakrát delší životnost bez nutnosti dodatečných nákladů na údržbu.
Stále ještě u nás není běžnou praxí, aby se na přípravě projektu dopravní stavby spolupodílel tým architektů, urbanistů a krajinářských architektů. Dokončení Městského okruhu v Praze představuje příklad komplexního přístupu k projektu s cílem co nejlépe začlenit dopravní stavbu do struktury města.
Stavba lávky, která spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice, je ve finální fázi. Mostní specialisté Skanska usazují poslední betonové segmenty u holešovického břehu, následovat bude jejich definitivní spojení a dokončovací práce. Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře počátkem léta.
Příprava stavby mostu za 220 milionů korun přes Svitavu u areálu Nová Zbrojovka v Brně postoupila do další fáze. Město v současné době připravuje veřejnou zakázku na zpracování projektové dokumentace na tuto stavbu. Se zadáním na svém jednání souhlasili brněnští radní.
Most přes nuselské údolí se hned od svého zpřístupnění 22. února 1973 stal nedílnou součástí pražského dopravního systému. Od té doby zažívá stále větší nápor vozidel – každý den přes něj projede 160 000 automobilů všech kategorií. O jeho kvalitách svědčí fakt, že během 50 let provozu nedoznal žádných zásadních rekonstrukcí.