Na Rokycansku byla v uplynulých dnech zprovozněna nová krajská silnice, která zásadně mění dopravní situaci v regionu. Pětikilometrový úsek mezi Rokycany a Březinou, napojující se na dálnici D5, ulevil od každodenního provozu obcím Osek a Litohlavy. Zajímavostí je, že stavba byla dokončena s půlročním předstihem – v Česku spíše neobvyklý úkaz.
Doprava
Výstavba posledního úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem pokročila do závěrečné fáze, jejímž středobodem je realizace rozsáhlé estakády o délce téměř jeden kilometr. Tento mostní objekt je konstruován s využitím pokročilých technologií betonáže, které umožňují realizaci složitých monolitických konstrukcí pro kompozitní most v obtížných podmínkách.
V České republice se začínají objevovat nové typy křižovatek, které připomínají kruhový objezd, ale nabízejí vyšší kapacitu a bezpečnost. Tyto takzvané turbookružní křižovatky jsou stále raritou, a právě jedna z nich se nedávno otevřela pro řidiče v Plzni. Ta je navíc výjimečná, neboť provoz na ní řídí semafory.
Projekt nové tramvajové trati v Brně z Bystrce na sídliště Kamechy má platné stavební povolení. O udělení povolení informovalo město Brno prostřednictvím svého oficiálního profilu na sociální síti. Zprávu následně potvrdil i Dopravní podnik města Brna (DPMB).
Přetížený dálniční uzel na jihu Brna čekají úpravy ramp, nájezdů i prvního kilometru D2. Cílem je zlepšit plynulost a čitelnost vedení dopravy, přičemž po dobu stavby má být zachován provoz ve dvou jízdních pruzích v každém směru. Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) budou největší omezení patrná v příštím roce.
Brno má novou dopravní tepnu. V Žabovřeské ulici se podařilo dokončit jeden z klíčových stavebních projektů v historii města – čtyřproudou komunikaci s unikátním tramvajovým tunelem. Technicky náročná stavba odlehčila dopravě v západní části města a přinesla moderní infrastrukturu do míst, kde dosud řidiče denně sužovaly kolony.
Pardubice čeká dopravní revoluce. Jeden z nejambicióznějších silničních projektů v kraji míří do finále. Nový obchvat s největším závěsným mostem v Česku se brzy otevře veřejnosti – a ještě předtím si ho budou moci lidé projít pěšky.
Pražská doprava se už dávno nerozvíjí podle promyšlené koncepce, ale podle bariér. Radlická radiála je toho učebnicovým příkladem. Komunikace, která měla výrazně zlepšit propojení mezi Městským okruhem a dálnicemi D0 a D5, se více než deset let prakticky nikam neposunula.
Meziresortní výbor italské vlády pro strategické veřejné investice schválil projekt výstavby visutého mostu, který spojí pevninskou část Itálie s ostrovem Sicílie. Stavba, která má překlenout Messinskou úžinu, byla oficiálně znovu oživena loni na jaře. Přípravné práce mají začít už koncem tohoto léta, samotná výstavba by měla být zahájena v průběhu roku 2026.
Na budoucí trase dálnice D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí je již zřetelně vidět pokrok. Krajina se mění – stavbaři pracují na násypech, zářezech i podpěrách mostů. Podle Petry Drklové z pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vzniká na necelých osmi kilometrech trasy celkem devět mostních objektů, jejichž délka přesahuje 1,1 kilometru.
Brněnská radnice se po vyhodnocení studie proveditelnosti přiklání k řešení propojení severu a jihu města podzemní železnicí. Tato varianta by měla nejen odlehčit přetížené tramvajové síti, ale zároveň nabídnout přímé spojení i pro obyvatele přilehlých oblastí. Vybraný koncept počítá s podzemní trasou mezi Chrlicemi na jihu a Tišnovem na severu, která by vedla pod historickým centrem města.
Především po roce 1989 si Pražané začali zvykat, že součástí městské hromadné dopravy jsou i vlaky. Trend jejich využití v čase neustále sílí a měl by vyvrcholit gigantickým projektem „Železniční uzel Praha“ (ŽUP). Na co se tedy mohou obyvatelé Prahy a její návštěvníci těšit v oblasti vlakové přepravy?
Metro se brzy po svém vzniku stalo páteří pražské hromadné dopravy a do budoucna to tak určitě zůstane. Všichni asi vědí, že se v současné době staví jeho čtvrtá linka, co se ale bude dít potom? Pojďte se na to podívat s námi…
Pražské tramvajové tratě zažívají v posledních letech bouřlivý rozvoj. Jeho nejviditelnějším projevem je položení kolejí na Václavském náměstí, nové tratě ale přibývají a budou přibývat po celé metropoli.
Malá plavidla čekající na proplavení u hořínských plavebních komor u Mělníka se mohou pohodlně a bezpečně vyvázat k nově vybudovanému čekacímu stání, které realizoval Metrostav DIZ.