Partneři sekce:
VRT Roudnice

Studie nacenila VRT trať z Přerovska do Ostravy. Vyjde na 80 miliard

Stavba plánované 65 kilometrů dlouhé vysokorychlostní trati Moravská brána z Prosenic na Přerovsku do Ostravy si podle studie proveditelnosti vyžádá investici 60 až 80 miliard korun. Dokumentaci pro územní rozhodnutí na tuto stavbu chce mít Správa železnic připravenu příští rok.

koridorová trať u Poříčan

SWIETELSKY zkrátil výluku koridorové tratě u Poříčan o 100 dní

Společnost SWIETELSKY dokončila v srpnu 2021 hlavní část loňských prací na stavbě Poříčany–Velim na I. koridoru mezi Prahou a Kolínem. Počet výlukových dnů se přitom na traťových úsecích Velim–Pečky a Pečky–Poříčany podařilo zkrátit při čtyřech výlukách, kdy byl provoz omezen na jednu kolej.

Praha shutterstock 668793685

Stavební povolení vydáno. Stavba metra D může začít

Pražský dopravní podnik (DPP) může postavit trasu metra D z Pankráce do Písnice. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání odpůrců stavby proti vydání stavebního povolení, které tak nyní bude pravomocné. Proti rozhodnutí se již nelze odvolat.

Stavby silnic v Česku se zpozdí a prodraží. Válka tomu nepřidá

Výrazné zdražování materiálů a jejich nedostatek zpožďují některé stavby a opravy silnic v Plzeňském kraji. Prodlení zatím nejsou tak výrazná, ale situaci by mohla zhoršit válka na Ukrajině. Některé stěžejní věci, jako je třeba stavební ocel, stojí dvojnásobek a asfalt, závislý na ceně ropy, zdražuje stále, zatím lineárně.

VRT Roudnice

Terminál VRT Roudnice nad Labem navrhne kancelář Rusina Frei architekti

Architektonická kancelář Rusina Frei architekti se stala vítězem soutěže na podobu nového terminálu Roudnice nad Labem připravované vysokorychlostní železnice. Nový terminál by měl udržitelným způsobem vstoupit do krajiny po Řípem. Proto zvolili pro odbavovací halu lehkou a transparentní mostní konstrukci, která se nebude pohledově příliš uplatňovat.

ICE vlak

Rychlovlaky minou nové hlavní nádraží, uvedla studie. Brno protestuje

Železničáři v Brně naplánovali podle studie proveditelnosti velkorysou stanici Vídeňská s pěti kolejemi pro VRT. Tato stanice má zároveň umožnit vedení vlaků z Prahy do Vídně či Bratislavy bez zajíždění na hlavní nádraží. Tento koncept se však nesetkává s pochopením vedení Brna.

Depo Zličín - soutěž

Poprvé v historii. Podoba stanice metra Depo Zličín vzejde ze soutěže

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje na lince B stavbu nové, 62. stanice Depo Zličín. Poprvé v novodobé historii pražského metra její podoba vzejde z architektonické soutěže. O vítězi rozhodne porota, výsledky a všechny předložené architektonické návrhy DPP společně s organizátorem představí do konce letošního dubna.

Dokončený úsek dálnice D4 Skalka – křižovatka II/118

Stát příští rok zahájí stavbu 50 km dálnic. Dostaví se i D1

Stát v příštím roce zahájí stavbu více než 50 kilometrů nových dálnic. Mezi nimi by měl být například i poslední nedokončený úsek dálnice D1 u Přerova. Dokončeno pak bude dalších 25,5 kilometru dálnic. Zároveň by měla začít stavba téměř 93 kilometrů silnic první třídy.

Parkoviště v provozu

Ekologické parkoviště ve Spišském Podhradí

Výstavba zpevněných ploch s sebou častokrát přináší negativní změnu odtokových poměrů v zemi. Podobným případem byla plánovaná výstavba asfaltového parkoviště u obce Spišské Podhradí, kde byl požadavek na vytvoření záchytného parkoviště pro autobusy a auta turistů přijíždějících k historickým památkám obce.

Elektromobilita v ČR

Elektromobilita v České republice: co můžeme od elektroaut očekávat?

Za 14 let si normální auto, jak ho známe dnes, již nekoupíme. Evropská unie plánuje zákaz prodeje spalovacích automobilů na rok 2035, není přitom první, kdo s takovým zákazem přichází. A to dokonce ani v Evropě – například Norsko plánuje uvést zákaz do praxe již o 10 let dříve, tedy v roce 2025, za necelé čtyři roky.

Montáž kolejového roštu pomocí dvou kráčejících bagrů Menzi-Muck se speciálními drapáky pro uchycení kolejnice

Rekonstrukce ozubnice Štrba–Štrbské Pleso

Tatranská zubačka začala v loňském roce při rekonstrukci nabírat rysy moderní ozubnicové železnice, která bude přepravovat cestující z Tatranské Štrby na Štrbské Pleso, do Tatranské Lomnice a do Popradu. Nepřetržitá výluka začala 6. 7. 2020 demontážemi a pokračovala až do 29. 11. 2020, kdy byla stavba pozastavena z důvodu nepříznivých klimatických podmínek.