Stavebně technický průzkum mostů
Důležitou součástí dopravní infrastruktury jsou mostní konstrukce. Pro správnou a bezpečnou funkci mostu je třeba po celou dobu jeho životnosti sledovat skutečný stav mostní konstrukce. V určité fázi životnosti mostu nastane nutnost zjistit jeho současnou zatížitelnost. Aby byl výpočet zatížitelnosti relevantní, je nutno znát rozměry, historii a momentální stavebně-technický stav mostní konstrukce, je proto proveden diagnostický průzkum.
Olbrachtova se už hloubí. Praha pokračuje ve výstavbě linky metra D
V Praze poblíž křižovatky ulic Na Strži a Olbrachtova bylo zahájeno hloubení jámy pro plánovanou stanici metra D Olbrachtova. Podle ředitele DPP Petra Witowského již dělníci od zahájení prací na stavbě úseku mezi Pankrácí a Olbrachtovou zhruba před sedmi měsíci vyrazili asi kilometr tunelů a podnik utratil miliardu z celkových nákladů 14,5 miliardy korun. Nová linka povede z Pankráce do Písnice, začít fungovat má koncem roku 2029.
Brno a Olomouc. Značka nákladních vozů Ford Trucks rozšířila svou servisní síť na Moravě
V průběhu druhé poloviny listopadu společnost F TRUCKS a.s., importér značky Ford Trucks pro ČR, společně se servisními partnery slavnostně otevřela dvě servisní místa na Moravě – v Brně a v Olomouci.
„Produkt nedohody.“ Vítězný návrh mostu pod Vyšehradem dál vyvolává rozpaky
Návrh nového železničního mostu v Praze pod Vyšehradem není podle zástupců Klubu Za starou Prahu zdařilý pro význam a historický kontext místa. V komisi, která návrh vybírala, hlasovali pro jiný projekt. Měla by se podle nich zachovat původní konstrukce mostu. Klub to uvedl v dopise adresovaném zainteresovaným institucím.
Dopravní infrastruktura v Česku: Tempo výstavby je rekordní, ale stále nedostatečné
Dopravní infrastruktura v České republice je nedostatečná a ve špatném stavu, na tom se shoduje většina oslovených stavebních firem. Novou výstavbu komplikuje především nedostatek financí a zdlouhavá a složitá stavební legislativa. Ve srovnání s okolními státy byla výstavba nových silnic a dálnic v Česku v posledních letech velmi pomalá, a i přes rekordní výstavbu infrastruktury v roce 2022 nedostatečná.
Železniční most na Výtoni: Odborníci se obávají narušení panoramatu Prahy
Železniční most mezi pražskou Výtoní a Smíchovem bude mít novou podobu, zachována zůstane pouze spodní část stavby s pilíři. Nově bude most tříkolejný a přibude zastávka na Výtoni. Přestavba by měla stát zhruba dvě miliardy korun. Oznámili to zástupci Správy železnic (SŽ), kteří představili návrh mostu od firmy 2T engineering vzešlý z architektonické soutěže.
Nádraží v Nymburce: O nové podobě rozhodne architektonická soutěž
Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na novou podobu nádraží v Nymburce. Současná výpravní budova se má zachovat, mělo by vzniknout nové zázemí pro cestující a zaměstnance dopravců. Stavět by se mohlo začít v roce 2025.
Monitoring stavby desetiletí – výstavba metra D
Společnost INSET s.r.o. se zaměřuje zejména na geotechniku, geofyziku, monitoring, diagnostiku a průzkum stavebních konstrukcí.
BIM a CAD software
Pro vaše projekty pozemních a inženýrských staveb, monolitických a prefabrikovaných konstrukciíí.
Pražané si zkrátí cestu z Karlína na Vítkov. Nová lávka bude hotová do pěti let
Praha plánuje postavit lávku pro pěší, která propojí vrch Vítkov s Karlínem. Povede nad železniční tratí z Pernerovy ulice. Dosluhující městská rada schválila memorandum se soukromým developerem, který městu poskytne pro stavbu pozemek u svého plánovaného domu. Z karlínské strany bude lávka přístupná s pomocí výtahu, náklady na její vybudování město odhaduje na 67,6 milionu korun.