Na pražském Veleslavíně by měla vzniknout ekologická budova

Budoucí podobu vlakové stanice Praha-Veleslavín vybrala mezinárodní porota

Na pražském Veleslavíně by měla vzniknout ekologická budova, která zlepšuje okolní prostředí a zároveň slouží jako přehledný dopravní uzel. Návrh architektonického studia idhea architekti uspěl v soutěži, kterou v souvislosti s modernizací železniční trati spojující centrum metropole s Letištěm Václava Havla vypsala Správa železniční dopravní cesty.

IPR Palackeho nam zastavka 8

Praha testuje nové zastávky

Pražané již mohou vyzkoušet nové zastávky, které by se postupně měly rozšířit po celé Praze. Testovací prototyp zastávkového přístřešku MHD se zábradlím bude na svém místě na Palackého náměstí umístěn do jara příštího roku. Návrh vzešel ze soutěže, kterou uspořádal Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy v loňském roce.

Nový most Pumajero v latinskoamerické Kolumbii je dlouhý 23 km. Vysoké pylony se vypínají až do výšky 80 m.

Most Pumarejo s rekordní délkou úspěšně dokončen se systémy PERI

Nový zavěšený most přes řeku Magdalena v kolumbijské Barranquille má celkovou délku 2,3 km. Technici PERI vypracovali návrh bednění a lešení přesně podle požadavků tohoto náročného projektu. Řešení bylo založeno na souběžné výstavbě pylonů, mostních pilířů i mostovky. Mnohostrannost systémů bednění a lešení a možnost kombinace se stavebnicí pro inženýrské stavby VARIOKIT umožnily zkrácení doby montáže i u složitých tvarů.

Tunel skrz obec Prchalov je realizován jako plně monolitická stavba v otevřené rýze.

Tunel pod obcí Prchalov propojí Ostravu a Rožnov pod Radhoštěm

Silnice I/58 spojuje Ostravu s Rožnovem pod Radhoštěm. Jde o důležitou dopravní tepnu, která je plně vytížená, dle ŘSD ji denně využije v průměru 13 567 vozidel. Vznikající obchvat (obchvat Skotnice) ale vede přímo přes obec Prchalov. Aby dálniční přivaděč nerozdělil obec Prchalov na dvě poloviny, bude silnice vedena zčásti zářezem s protihlukovými stěnami, zčásti tunelem.

Lávka přes Čistou u Hrnčířských bud

Studentské lávky v Krkonoších

Navrhli a postavili je studenti, ale snesou srovnání s profesionálními stavbami. Díky spolupráci Správy Krkonošského národního parku a Ústavu navrhování II Fakulty architektury ČVUT vyrostlo v tomto přírodním prostředí celkem pět lávek, po kterých se od podzimu mohou projít první návštěvníci.

doprava

Jak bude vypadat Pražský okruh u Suchdola?

Řízením EIA prochází od září varianta úseku 518 pražského vnějšího okruhu z Ruzyně do Suchdola. Navrhovaná trasa je dlouhodobě předmětem řady sporů. Ty jsou částečně zapříčiněny starými křivdami, kdy se o základním trasování pražského okruhu rozhodovalo bez účasti dotčených obcí a částečně reálnými obavami z dopadů, které by mohla nová silnice této dosud relativně klidné čtvrti přinést.

Obr. 11 Zahájení ražby ve třídě VI s vertikálně členěnou kalotou

Tunel Milochov. Předpoklad projektu a skutečnost

Tunel Milochov je součástí modernizace železniční tratě Púchov–Žilina, určené pro traťovou rychlost do 160 km/h. Jedná se o dvoukolejný jednotubusový tunel s celkovou délkou včetně hloubených portálových částí 1 861 m. Součástí tunelu je i úniková štola délky 266,5 m, která je situována přibližně v polovině tunelu kolmo k jeho ose a ústí v obci Horný Milochov.

Hlávkův most – diagnostika vylehčovací klenby

Vyhodnocení technického stavu pražských mostů

Společnost INSET s.r.o. se věnuje geologickému, geofyzikálnímu a geotechnickému monitoringu, diagnostice a monitoringu životního prostředí. V rámci dlouhodobé diagnostiky a monitoringu stavebních konstrukcí se v současné době podrobně zabývá nejvýznamnějšími pražskými mosty (Palackého most, Libeňský most, Čechův most, Lanový most, Nuselský most a most Legií).

Nový vstup na železniční a autobusové nádraží v Palmě 11

Nový vstup na železniční a autobusové nádraží v Palmě

Intermodální neboli kombinovaná stanice pro vlaky a autobusy v Palmě na Mallorce byla postavena na náměstí Plaza de España v centru města v roce 2007. Jde o hlavní železniční stanici na ostrově Mallorca, nové nástupiště bylo vybudováno na místě již existující železniční stanice. Objekt byl slavnostně otevřen 1. března, což je „Den Baleárských ostrovů“, místní státní svátek, kterým slaví ostrovy autonomii. Provoz byl zahájen 25. dubna 2007.