„Jezděte klidně elektromobily. Ale netvrďte, že zachraňujete planetu!“ vzkazuje šéf petrolejářů
Politické proklamace o zákazu prodeje, případně i vjezdu spalovacích motorů do měst, média plná optimismu, že elektromobil, případně vodík, spasí svět, nevládní organizace slovně „drtící“ naftu… – to je dnešní obraz společnosti zejména na západ od nás.
Nejdelší visutý most na světě spojil dva kontinenty. Turci překlenuli Dardanely
Turecko v pátek 18. března slavnostně zahájilo provoz nejdelšího visutého mostu na světě, který překlenul průliv Dardanely. Vybudování mostu trvalo pět let a náklady na jeho stavbu se vyšplhaly na 3,4 miliardy dolarů (76,5 miliardy korun), uvedl místní tisk.
Nový impuls lokalitě. Most v Brně navrhne londýnský ateliér
Nový most přes řeku Svitavu v Brně, který bude stát odhadem více než 220 milionů korun, navrhnou architekti z londýnského ateliéru William Matthews Associate. Brněnští radní tak potvrdili rozhodnutí odborné poroty, která ateliér vybrala ze sedmi soutěžních návrhů. Most o délce 85 metrů a šířce 30 metrů by měl do dvou až tří let vzniknout mezi bývalým areálem Zbrojovky a Motorárnou Zetor.
Stavební povolení vydáno. Stavba metra D může začít
Pražský dopravní podnik (DPP) může postavit trasu metra D z Pankráce do Písnice. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání odpůrců stavby proti vydání stavebního povolení, které tak nyní bude pravomocné. Proti rozhodnutí se již nelze odvolat.
Centrální automatizovaný sběr dat v rámci monitoringu dolu Bílina
Naše společnost projektuje a provádí krátkodobý i dlouhodobý geotechnický monitoring. V případě dlouhodobého monitoringu s nutností agregace dat a jejich souběžného automatizovaného zpracování z různých snímačů, je nutné zvolit robustní systém se správným poměrem autonomních a centralizovaných vlastností.
Stavby silnic v Česku se zpozdí a prodraží. Válka tomu nepřidá
Výrazné zdražování materiálů a jejich nedostatek zpožďují některé stavby a opravy silnic v Plzeňském kraji. Prodlení zatím nejsou tak výrazná, ale situaci by mohla zhoršit válka na Ukrajině. Některé stěžejní věci, jako je třeba stavební ocel, stojí dvojnásobek a asfalt, závislý na ceně ropy, zdražuje stále, zatím lineárně.
Terminál VRT Roudnice nad Labem navrhne kancelář Rusina Frei architekti
Architektonická kancelář Rusina Frei architekti se stala vítězem soutěže na podobu nového terminálu Roudnice nad Labem připravované vysokorychlostní železnice. Nový terminál by měl udržitelným způsobem vstoupit do krajiny po Řípem. Proto zvolili pro odbavovací halu lehkou a transparentní mostní konstrukci, která se nebude pohledově příliš uplatňovat.
Novou lávku přes Ostravici navrhl Josef Pleskot. Město vybírá zhotovitele
Ostrava plánuje vybudovat novou lávku přes Ostravici a spojit tak centrum města s národní kulturní památkou Dolních Vítkovic. Po nezbytných přípravách rada města rozhodla o veřejné zakázce na výběr dodavatele na realizaci stavby. Autorem návrhu je Josef Pleskot, který dlouhodobě utváří novou podobu moravskoslezské metropole.
Městské estakády v Manile
Firma Link projekt se díky dlouhodobé spolupráci s francouzskou firmou Matiere, která trvá již více než 10 let, podílí na projektech realizace mostních estakád pro městské rychlostní komunikace budované v hustě obydlené oblasti metropolitní Manily, hlavním městě Filipín.
Rychlovlaky minou nové hlavní nádraží, uvedla studie. Brno protestuje
Železničáři v Brně naplánovali podle studie proveditelnosti velkorysou stanici Vídeňská s pěti kolejemi pro VRT. Tato stanice má zároveň umožnit vedení vlaků z Prahy do Vídně či Bratislavy bez zajíždění na hlavní nádraží. Tento koncept se však nesetkává s pochopením vedení Brna.