06 tunelový komplex Blanka před uvedením do provozu

Nový tunel v Praze. Projekt vyjde městskou kasu na více než 300 miliónů

Projekt silničního tunelu v pražském Hloubětíně pod Kbelskou ulicí mezi křižovatkami s Poděbradskou a Kolbenovou ulicí vyjde magistrát na 346,54 milionu korun. Pro město ho vypracuje konsorcium Společnost Satra-Pragprojekt-Valbek-Hloubětínský tunel, kterou vede firma Satra.

Most přes Svitavu

Nový most přes Svitavu: Brno pokročilo v přípravách

Příprava stavby mostu za 220 milionů korun přes Svitavu u areálu Nová Zbrojovka v Brně postoupila do další fáze. Město v současné době připravuje veřejnou zakázku na zpracování projektové dokumentace na tuto stavbu. Se zadáním na svém jednání souhlasili brněnští radní.

Nuselský most

Chybějící ocel i testovací tanky. Klíčová dopravní stavba Prahy slaví padesátiny

Most přes nuselské údolí se hned od svého zpřístupnění 22. února 1973 stal nedílnou součástí pražského dopravního systému. Od té doby zažívá stále větší nápor vozidel – každý den přes něj projede 160 000 automobilů všech kategorií. O jeho kvalitách svědčí fakt, že během 50 let provozu nedoznal žádných zásadních rekonstrukcí.

Železniční most na pražské Výtoni

Nebourejte železniční most na Výtoni, vyzvala petice. Podepsalo už přes 7000 lidí

Více než 7000 lidí zatím podepsalo on-line petici, která požaduje rekonstrukci a zachování současné podoby železničního mostu mezi pražskou Výtoní a Smíchovem. Správa železnic (SŽ) před časem představila projekt, podle kterého má z mostu zůstat zachována jen spodní část s pilíři a nynější nýtovanou konstrukci má nahradit nová.

Masarykovo nádraží

Modernizace Masarykova nádraží získala stavební povolení. Přibudou koleje i přestup na metro

Zásadní modernizace stanice Praha Masarykovo nádraží má za sebou další důležitý krok v přípravě. Správa železnic získala pravomocné stavební povolení. Na jaře se vypíše výběrové řízení na zhotovitele, v průběhu letošního roku by pak měly začít i samotné stavební práce. Hotovo bude v roce 2026. Autorem designu je Jakub Cigler Architekti a autorem projektové dokumentace Sudop.

Vieden shutterstock 1611200875

Vznikne brněnské metro? Studie proveditelnosti bude hotová do konce roku

Studie proveditelnosti brněnské podzemní dráhy, která má výrazně odlehčit přetížené povrchové dopravě, má být hotová do konce letošního roku. Do té doby má být také projednaná s veřejností. Nyní se chystá zpracování druhé etapy studie, v níž odborníci podrobně posoudí sedm možných variant vedení tras, posuzovat se bude i vhodnost jednotlivých dopravních prostředků.

Lávka přes Ostravici

Ostrava zahájila instalaci originální lávky od Josefa Pleskota

V prosinci započali v Ostravě stavbaři se zavěšováním lávek nad řekou, přemosťujících protilehlé břehy Ostravice. Unikátní instalace lávky si vyžádala nejen celou řadu již provedených prací, ale i při samotném procesu usazení je zapotřebí specifických postupů. Lávka je součástí nově vybudované cyklostezky vedoucí z pravého břehu řeky Ostravice směrem k Velkému světu techniky a její vzhled pro město navrhl architekt Josef Pleskot.

Praha Bubny

Trať Praha-Bubny a Výstaviště vyjde na 3,8 miliardy. Stavba začne už v květnu 2023

Úsek tratě z Prahy na letiště mezi Prahou-Bubny a Výstavištěm postaví za 3,8 miliardy korun sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Projekt bude z 85 procent financovat EU a zbytek poskytne stát. Cílem je modernizace stanice Praha-Bubny, zdvoukolejnění trati v délce zhruba 1,3 kilometru, její elektrizace a zřízení zastávky Praha-Výstaviště. Stavba začne v květnu 2023 a skončit má v roce 2025.

Stavebně technický průzkum mostů

Důležitou součástí dopravní infrastruktury jsou mostní konstrukce. Pro správnou a bezpečnou funkci mostu je třeba po celou dobu jeho životnosti sledovat skutečný stav mostní konstrukce. V určité fázi životnosti mostu nastane nutnost zjistit jeho současnou zatížitelnost. Aby byl výpočet zatížitelnosti relevantní, je nutno znát rozměry, historii a momentální stavebně-technický stav mostní konstrukce, je proto proveden diagnostický průzkum.

Olbrachtova se už hloubí. Praha pokračuje ve výstavbě linky metra D

V Praze poblíž křižovatky ulic Na Strži a Olbrachtova bylo zahájeno hloubení jámy pro plánovanou stanici metra D Olbrachtova. Podle ředitele DPP Petra Witowského již dělníci od zahájení prací na stavbě úseku mezi Pankrácí a Olbrachtovou zhruba před sedmi měsíci vyrazili asi kilometr tunelů a podnik utratil miliardu z celkových nákladů 14,5 miliardy korun. Nová linka povede z Pankráce do Písnice, začít fungovat má koncem roku 2029.