Seifertova ulice

Od Bulhara až na Floru. Prahu 3 čeká velká obnova tramvajové trati

Tramvajová trať od pražské křižovatky U Bulhara přes Žižkov až na Floru se dočká kompletní obnovy. Stavbaři také zrekonstruují chodníky a vozovky a posunou dvě ze zastávek na trati na nové místo. Vysazeny budou stromy a vybudována zařízení na hospodaření s dešťovou vodou.

Lávka HolKa

Úzká, elegantní, moderní. Praha se dočkala nové lávky, spojí dvě městské části

Chodci i cyklisté mohou konečně cestovat mezi Holešovicemi a Karlínem rychleji a bezpečněji. Štvanická lávka, kterou Praha uvedla do provozu, má přitom řadu architektonických i technologických unikátů. Na 300 metrů dlouhou konstrukci použili mostní specialisté unikátní beton, poslední pole na holešovické straně je pak zvedací, aby odolalo i tisícileté vodě. Lávku navíc doplňují umělecká díla.

Nové mosty ze dřeva a betonu

Čeští vědci zjistili, jak ušetřit na mostní konstrukci. Spojili dřevo a beton

Čeští výzkumníci přišli na to, jak efektivním spojením dřeva a vysoko hodnotných betonů při návrhu a výstavbě mostních konstrukcí ušetřit, a přitom ještě výrazně přispět k ochraně životního prostředí. Ekonomické přínosy spočívají nejen ve snížení nákladů na pořízení konstrukce, ale díky inovativnímu řešení mají konstrukce až dvakrát delší životnost bez nutnosti dodatečných nákladů na údržbu.

Řešení portálů Jarovského a Malešického tunelu, návrh lávky přes Českobrodskou a sportoviště

Dokončení městského okruhu v Praze: Dopravní stavba citlivá k okolí

Stále ještě u nás není běžnou praxí, aby se na přípravě projektu dopravní stavby spolupodílel tým architektů, urbanistů a krajinářských architektů. Dokončení Městského okruhu v Praze představuje příklad komplexního přístupu k projektu s cílem co nejlépe začlenit dopravní stavbu do struktury města.

Dokončený úsek dálnice D4 Skalka – křižovatka II/118

700 kilometrů za 10 let. Ministr oznámil plán na dobudování dálnic v Česku

Základní dálniční síť v Česku by měla být hotová do roku 2033. Novinářům to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Během letošního roku proto chce na vládě projednat výhled výstavby dopravní infrastruktury na příštích deset let, který bude obsahovat plány jednotlivých staveb i jejich financování.

Štvanická lávka. Autoři lávky: Petr Tej, Marek Blank, Jan Mourek, Vít Najvárek. Realizace: Skanska a.s.

Stavba Štvanické lávky pokračuje. Hotová bude do léta

Stavba lávky, která spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice, je ve finální fázi. Mostní specialisté Skanska usazují poslední betonové segmenty u holešovického břehu, následovat bude jejich definitivní spojení a dokončovací práce. Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře počátkem léta.