Inženýrské stavby
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) zamítl rozklad ekologického hnutí Dětí Země, stavební povolení je tak v právní moci. Stavba nového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí by mohla začít 19. prosince. Děti Země stavební povolení napadly čtyřmi námitkami. Týkaly se evidence činnosti biologického dozoru, způsobu měření intenzity hluku při zkušebním provozu, zásahu dálnice do okraje lesa a stanoviska EIA.
Polyetylenová potrubí jsou produktem budoucnosti. Nejen proto, že komponenty vyrobené z tohoto materiálu mají úctyhodnou životnost, po kterou není třeba rozvodné instalace opravovat či do nich zasahovat, ale i proto, že polyetylen je dokonale recyklovatelný.
Jednou z hlavních výtek vůči směřování Evropy k plně elektrickým autům jsou zejména nemalé náklady na jejich pořízení.
Společnost LUNA PLAST, a. s., letos slaví 25. výročí a při příležitosti tohoto významného milníku rozšířila svůj závod o novou halu, která byla vytvořena na míru výrobním technologiím umístěným uvnitř. Tato investice rozšíří portfolium firmy o potrubí o průměru do 1200 mm a zákazníkům představí nový průmyslový vzor potrubí, které je na vnitřní straně potaženo polyamidovým nástřikem. Proč? Právě na to – a mnohé další – jsme se zeptali ředitele společnosti Petra Novotného.
Po Správě železnic (SŽ) odmítli i zástupci hlavního města tvrzení spolku Nebourat, podle kterého není potřeba rozšiřovat železniční most na Výtoni o třetí kolej. Studie, o niž se spolek opírá, podle nich obsahuje závažné vady a most v navržené podobě nemůže fungovat. Ve společném prohlášení to dnes uvedli náměstek pražského primátora Petr Hlaváček (TOP 09), ředitel městského Institutu plánování a rozvoje Ondřej Boháč, šéf organizátora pražské dopravy Ropid Petr Tomčík a ředitel SŽ Jiří Svoboda.
NRG flex je nejen dodavatelem předizolovaných trubek pro rozvody centralizovaného zásobování teplem, ale nabízí také řešení pro připojení budov k primární síti. Odběratelé tepla jsou připojeni k systému dálkového vytápění prostřednictvím výměníkových stanic PEWO.
Příprava staveb jednotlivých úseků dálnice D35 trvala až 27 let. Brzdily ji neúplné doklady od státu pro stavební úřady i námitky a odvolání účastníků stavebních řízení. Vyplývá to z výsledků prověrky, které zveřejnil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ).
Odborníci z evropské poradenské agentury Jaspers po zhodnocení variant dalšího řešení nevyhovujícího stavu železničního mostu na pražské Výtoni dospěli k závěru, že nahrazení stávající konstrukce novou bude levnější, rychlejší a trvalejší než její oprava.
Obce, které jsou podél plánované vysokorychlostní tratě (VRT) z Brna na jih, nejsou z budoucí stavby nadšené. Všechny přistoupily na to, že trať jejich katastrem povede, ale po Správě železnic (SŽ) požadují, aby minimalizovala hlukové zatížení a zachovala průchodnost krajinou jak pro lidi, tak pro zvěř.
Pražský dopravní podnik uvedl do provozu prodlouženou tramvajovou trať z Divoké Šárky na sídliště Na Dědině. Nová trať se stavěla od poloviny loňského července a měla stát zhruba 840 milionů korun. Podle městské části Praha 6 by se měla se zprovozněním tramvajové tratě výrazně zlepšit pravidelnost autobusové i individuální dopravy v Evropské ulici.
Úkolem divize 5 Metrostavu v projektu Uzel Plzeň 5. stavba Lobzy – Koterov byla výstavba dvou železničních mostů a zárodku silničního tunelu. Cílem modernizace téměř čtyřkilometrového úseku bylo zdvoukolejnění trati mezi Koterovem a Lobzy.
Stavební společnost Vinci Construction CS podala trestní oznámení kvůli výběrovému řízení na druhou etapu pražského metra D, a sice kvůli podezření ze spáchání podvodu. Podle firmy má souviset s prokazováním potřebné kvalifikace některého z účastníků.
Společnost LUNA PLAST, a.s. oslavila nedávno 25 let své existence. Specializuje se na zpracování plastů vytlačováním a vstřikováním, vyrábí různé typy potrubí z vysokohustotního a nízkohustotního PE pro.
Britský premiér Rishi Sunak oznámil omezení ambiciózního projektu stavby vysokorychlostní železnice HS2. Projekt původně za 37,5 miliard liber (asi bilion korun), který by nyní stál až téměř trojnásobek, měl propojit Londýn a severoanglická města Birmingham, Leeds a Manchester.