Jedním ze způsobů, jak přivést světlo na místa, kde by nebylo technicky možné instalovat okno, je použít světlovod. Na trhu jsou dostupné varianty jak do šikmých, tak i plochých střech.
Stavebnictví
V roce 2017 bude ISH opět jedničkou mezi veletrhy v sektoru vybavení koupelen, technických zařízení budov, klimatizací a obnovitelných zdrojů energie. I když do začátku veletrhu zbývá ještě pár měsíců, veletrh ISH potvrzuje svou pozici jedničky již teď – chystá se na něj kolem 2 400 vystavovatelů, kteří ve Frankfurtu nad Mohanem ve dnech 14. až 18. března 2017 představí své nejnovější produkty a inovace.
Slovenská dálnice D3 mezi obcemi Svrčinovec a Skalité protíná hluboká údolí s mosty ve výšce až 70 m nad terénem. Pro překonání dvou hlubokých údolí byly navrženy spřažené ocelobetonové konstrukce délky 420, resp. 690 m. Mostní konstrukce jsou řešeny jako spojitý nosník se dvěma ocelovými hlavními nosníky tvaru I a monolitickou spřaženou deskou. Most Vŕšok má 6 polí, most Čadečka 9 polí. Rozpětí typického pole je 87 m.
Společnost Wavin Ekoplastik, přední dodavatel plastových potrubních systémů, úspěšně ukončila rozsáhlý projekt odvodnění zpevněných ploch a plochých střech nového skladového a logistického areálu v Ostravě-Heřmanicích. Stavba probíhala v roce 2015, nyní se areál připravuje na svůj provoz. V projektu odvodnění bylo využito celkem 628 retenčních boxů Wavin Q-Bic, které pojmou téměř 258 kubíků dešťové vody.
Kancelářská budova v Miláně, vysoká 170 m, jejíž autorkou je světoznámá architektka Zaha Hadid, se elegantně vine směrem vzhůru. Díky návrhu s ideálně sladěnými systémy bednění a lešení, vytvořenému na základě promyšlené koncepce bezpečnosti, mohla být hrubá stavba dokončena za pouhých 17 měsíců.
Případová studie, která popisuje návrh ventilátorů pro kondenzátor chladicího okruhu v rámci metody retrofit pouze simulační metodou programu FanScout. Tato metoda zahrnuje kromě návrhu ventilátoru dle specifikovaného pracovního bodu i možnost nasimulovat různé provozní scénáře včetně akustických parametrů, kterým odpovídá příslušný roční odhad spotřeby.
Společnost Peri přivádí na trh nový systém bednění s názvem DUO. Panely DUO mohou být nasazeny ve svislém i vodorovném směru – jsou tedy vhodné pro stěny, sloupy i stropy. Kromě nákladů na investice a logistiky tento systém umožňuje firmám ušetřit na nákladech na proškolení personálu.
Pro dlouhodobou funkci střešních a fasádních systémů je důležitým faktorem nejen vysoce kvalitní materiál, ale také profesionální instalace. Proto nabízí PREFA Aluminiumprodukte možnost praktického proškolení všech partnerů ve špičkově vybavených školicích prostorách pod názvem PREFA Academy.
ITAP panely – interiérové tepelně aktivní panely s integrovanou aktivní plochou – inovativním způsobem spojují existující stavební a energetické systémy do jednoho kompaktního celku, čímž vytvářejí kombinované stavebně-energetické systémy. Zároveň představují stavební konstrukce s vnitřním zdrojem energie.
Dnes se setkáváme s izolacemi PIR ve formě desek kladených na bednění nebo přímo na krokve. Ne každý výrobce má stejné provedení. Pro správnou funkčnost je ale nutné dodržet několik základních principů.
Stavba Modernizace trati Rokycany – Plzeň, zahájená 9. srpna 2013, je součástí obnovy III. tranzitního železničního koridoru Cheb – Plzeň – Praha – Česká Třebová – Ostrava - Mosty u Jablunkova, k níž se Česká republika zavázala v rámci mezinárodních dohod. Projekt je v souladu s koncepcí transevropských multimodálních dopravních sítí pro tuto trať definovaný rozhodnutím Evropské komise jako součást projektu 22 Athény – Sofie – Vídeň – Praha – Norimberk/Drážďany, přeshraniční větve Norimberk – Praha a je řešen v souladu se zásadami interoperability evropské železniční sítě.
Rohy stěn lze ochránit buď klasickými kovovými rohovými lištami, nebo vysoce odolnými lištami na bázi plastů.
Zvětšování formátů keramických obkládaček a dlažeb je nepřehlédnutelným trendem i pro značku RAKO. Sjednocují a opticky zvětšují obkládané prostory, menší množství spár prospívá hygieně a usnadňuje údržbu.
Stojíte-li před výzvou návrhu provozního větrání podzemní autobusové stanice, musíte upřímně konstatovat, že v platné legislativě [1] nenajdete oporu. A to jak po výpočtové, tak po metodické stránce. Jako jediné řešení přichází v úvahu tzv. inženýrský přístup. Touto cestou se chceme podělit o naši zkušenost z podobné výzvy, před kterou jsme stáli. Výstupy z teoretických výpočtů jsme si následně ověřili simulací CFD modelem.
Při opravách starých omítek existuje z hlediska finální povrchové úpravy několik možností. Jednou z nich je vytvoření rýhované omítky pomocí speciální šlechtěné minerální omítkové směsi.