Minulý měsíc byl otevřen administrativní komplex DIGITAL PARK II ve čtvrti Petržalka, který se nachází naproti bratislavskému Hradu a Starému městu. Tato prestižní stavba je úspěchem jejích duchovních otců z České republiky – týmu architektů z pražského ateliéru Cigler Marani Architects, který v architektonické soutěži uspěl v mezinárodní konkurenci.
Společnost Wienerberger cihlářský průmysl, a. s., se může pyšnit ziskem významného titulu Nejlepší výrobce stavebnin roku 2009. Odborná porota udělila firmě toto prestižní ocenění s přihlédnutím k sortimentu výrobků POROTHERM, který je díky svojí kvalitě dlouhodobě vyhledáván a dobře uplatňován v tuzemsku i v zahraničí. Při hodnocení odborníci také konstatovali, že firma je zavedenými systémy řízení výroby a trvale prováděnou celkovou modernizací závodů dobrým příkladem i ostatním výrobním firmám v oboru průmyslové výroby stavebních hmot. Cenu, získanou v kategorii firem s více než 150 zaměstnanci, převzali zástupci společnosti Wienerberger z rukou Přemysla Sobotky při slavnostním setkání v Senátu Parlamentu ČR.
Akceptace - intervence – destrukce. Hranice vymezující tři okruhy přístupů k průmyslovému dědictví a zároveň tematické linie v pořadí již třetí výstavy studentských alternativních projektů. Výstava s názvem A I D prezentující přístup generace mladých architektů k hodnotám průmyslového dědictví v kontextu současného architektonického myšlení se uskuteční během října v prostorách Centra současného umění DOX v Praze-Holešovicích.
Stavební firmy mírně korigují svá výrazně negativní očekávaní pro rok 2009. V červenci předpokládaly pokles stavebnictví v průměru o 11 procent, nyní očekávají, stále výrazné, snížení o 8 procent. Současně však také dále zhoršují svůj výhled pro období 2010/2011 – firmy předpovídají pokles o dvě procenta. Tyto a řadu dalších poznatků přináší aktuálně publikovaná Kvartální analýza stavu a vývoje českého stavebnictví 09/2009, která je založena na rozhovorech realizovaných s vybraným vzorkem 100 velkých, středních i malých stavebních firem na začátku září 2009. Tuto analýzu připravil CEEC Research ve spolupráci se společnostmi KPMG Česká republika a Ipsos Tambor.
Během prvního půlroku letošní architektonické sezony byla v Anglii prezentována obsáhlá ukázka architektury Švýcarska. Zda je to náhoda, nebo cílevědomě načasovaný záměr znalců, můžeme jen spekulovat. Výběr architektonických osobností, kterým se v malé zemi velmi daří, je však pozoruhodný.
Švýcarský architekt Peter Zumthor, nositel Pritzkerovy ceny za architekturu pro rok 2009, přijíždí do Čech na několikadenní návštěvu, během které se uskuteční dvě přednášky.
Letošní ročník veletrhu TENDENCE bude opět významným setkáním obchodníků, architektů, designérů a veřejnosti, které sdružuje společný zájem o zařízení interiérů. Již 14. ročník veletrhu TENDENCE se uskuteční ve dnech 10. až 13. 9. 2009 v Pražském veletržním areálu Letňany. V tuto chvíli máme potvrzenou účast dalších prestižních českých i světových značek.
Na předchozí úspěšné ročníky navazují letos již třetí Dny stavitelství a architektury (DSA), které tradičně pořádá SIA ČR – Rada výstavby. I letos je třeba oslavit úspěchy českého stavitelství a architektury – veřejnost bude mít opět možnost nahlédnout do zákulisí reprezentativních staveb po celé republice.
Společnost ANASOFT připravuje i letos Konferenci uživatelů systému DOMUS. Na rozdíl od minulých ročníků se společnost rozhodla uspořádat letošní konferenci na podzim.
Severská architektura dřevostaveb a obzvlášť srubových domů je fenomén, který osloví odborníka i laika. Především finské dřevěné srubové domy začínají být pojmem na stavebním trhu – a nejen pro náročnou klientelu v západní Evropě či Japonsku, ale i u nás.
Více než 40% cenové zvýhodnění na nákup cihelného systému nabízí lidem postiženým letošními povodněmi společnost HELUZ cihlářský průmysl v.o.s.
Na čtyři desítky studentů se zúčastnilo letošního, již šestého ročníku, soutěžního klání s názvem Dům nové generace, které vyhlašuje společnost KM BETA a.s. Tato tradiční soutěž hodnotí diplomové práce, ročníkové projekty a semestrální práce studentů VUT Brno a ČVUT Praha a od předchozího ročníku i studentů středních a vyšších odborných škol. Studenti letos navrhovali nízkoenergetický nebo pasivní dům, dle výběru rodinný nebo bytový dům nebo občanskou stavbu, a to s použitím zdicího systému KMB SENDWIX nebo střešní krytiny KM Beta. V kategorii pro vysokoškolské studenty porotu nejvíce zaujal návrh Martina Beneše, studenta Stavební fakulty VÚT v Brně. Vítězem soutěže pro střední a vyšší odborné školy se stal Vojtěch Stoklasa z VOŠ a SPŠ arch. J. Letzela - Náchod. Slavnostní vyhlášení proběhlo na konci června ve Valticích.
Holandská architektka Jeanne Dekkersová si v průběhu své praxe vytvořila vlastní styl práce založený na mimořádném kreslířském talentu a emocionálním cítění a současně na racionální analýze zadání. Nedávno ho předvedla na přístavbě oddělení geotechnologie v komplexu Technické univerzity v holandském městě Delft. Svou fasádou přinesla dynamické linie, struktury vytvářející architektonickou hru světel a stínů a rozmanitých tvarů, ale i poetických obsahů. Fasáda je zároveň pozvánka dovnitř stavby, v níž se logicky promítají dispozice pracovišť a učeben. Rozum a cit, ale i napětí a harmonie.
V pořadí již třináctý ročník „Soutěže učňů stavebních oborů“ (SUSO) přinese výraznou změnu v oblasti technologií, v nichž mezi sebou učni zápolí. Ve finále soutěže, které proběhne v rámci 20. jubilejního mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH 2009 ve dnech 22. – 24. září, studenti změří svoje schopnosti při zdění technologií POROTHERM DRYFIX.SYSTEM, kdy se místo malty používá speciální PUR–pěna. Metodu, jež umožňuje zvládnout hrubou stavbu domu za týden, představila společnost Wienerberger v loňském roce.
Vydavatelství JAGA působí na slovenském i českém trhu již více než 17 let jako vydavatelství odborné a populární literatury z oblasti architektury, stavebnictví, developingu a bydlení. V posledních letech se zaměřuje nejen na printová, ale i na internetová média. Kromě toho JAGA realizuje pro klienty z dané oblasti produkty na klíč, například merkantilní zakázky, vydávání firemních časopisů či knih (včetně redakčních, grafických, tiskařských a distribučních služeb), direct mailové či jiné reklamní kampaně připravené klientovi na míru.