Partneři sekce:
  • Stavmat
  • Ostendorf - OSMA
  • Českomoravský beton
  • XELLA
Dokončený úsek dálnice D4 Skalka – křižovatka II/118

Stát plánuje v příštích 3 letech 172 velkých dopravních staveb

Ministerstvo dopravy plánuje v příštích třech letech přípravy stavby 172 velkých dopravních projektů za přibližně 243 miliard korun. Většina peněz by měla směřovat na dálniční a silniční stavby. Uvádí to dokument ministerstva o přípravě velkých dopravních staveb, který dnes prostuduje vláda. Podle materiálu je financování staveb a příprav v letošním roce i přes aktuální krizi zajištěno, následující roky ovšem mohou být problematičtější.

Obr. 5 Vozík spřažené betonáže Doka nasazený při realizaci mostů pro obchvat Třince

Bezpečnostní řešení při realizaci dopravních staveb

Zajištění bezpečnosti pracovníků v rámci dopravních staveb je výraznou kapitolou bezpečnosti práce obecně. Při realizaci dopravních staveb navíc víc než kde jinde platí, že je třeba dbát nejen na bezpečnost stavby jako takové, ale také na důsledné využívání vysoce viditelných bezpečnostních prvků a dávat důraz na disciplínu v pohybu osob i přemisťování materiálu nebo na zabezpečení stavby proti pádu předmětů a materiálu.

Vrata pro vodní dílo Gabčíkovo 5

Metrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo

Představte si zhruba hektarovou šachovnici, místo figurek ocelové pláty velké jako basketbalová hřiště a místo šachistů jeřáby s nosností až 500 tun. Takovou podívanou nabídla v těchto dnech ocelářská dílna Metrostavu v Horních Počernicích, v níž se vyrábí komponenty jedněch z největších vrat v Evropě pro vodní dílo Gabčíkovo.

Terminál Smíchov 03

Smíchovské nádraží se změní na moderní dopravní terminál

Praha již zná podobu nového smíchovského dopravního terminálu. Architektonické studio A69, vybrané na základě výběrového řízení letos v dubnu, dopracovalo svoji předchozí studii do většího detailu, která byla v listopadu představena odborné i laické veřejnosti. Nový terminál by měl lépe propojovat jednotlivé typy veřejné dopravy a zkultivovat současnou podobu Nádraží Smíchov. S výstavbou by se mohlo začít v roce 2021.

Správa železnic se rozhodla v koordinaci s ministerstvem dopravy využít více než padesátiletého technického know how francouzských železnic.

Aktuální stav přípravy vysokorychlostních tratí v České republice

Příspěvek se zabývá aktuálním stavem přípravy vysokorychlostních tratí v České republice na jednotlivých sledovaných ramenech těchto tratí (rychlých spojení). Informuje o technickém řešení infrastruktury, systému projektové přípravy a následné realizaci jednotlivých staveb včetně organizačního a personálního zajištění v rámci Správy železnic. Pozornost bude věnována rovněž specifickému zajištění přípravy a realizace přeshraničního úseku Ústí nad Labem – Drážďany a spolupráci s německou stranou.

Obr. 1 Zprovozněné čtvrté nástupiště v ŽST Vršovice

Rekonstrukce železničního koridoru Hostivař – Praha hlavní nádraží

Železniční stavba desetiletí. Tak by se dala nazvat modernizace železničního koridoru mezi pražským hlavním nádraží a Hostivaří. V Praze vznikne první čtyřkolejná trať v zemi, která uleví úsekům, již nestačícím intenzitě dopravy. Vlakem ze stanice Praha-Hostivař do stanice Praha – hlavní nádraží bychom se tak měli dostat po první čtyřkolejné trati na síti SŽDC rychleji, bezpečněji a pohodlněji.

Železniční most na Výtoni

Železniční most na Výtoni zůstane památkou, rozhodlo ministerstvo

Ministerstvo kultury (MK) odmítlo zrušit památkovou ochranu pražského železničního mostu mezi Smíchovem a Výtoní. Majitel chtěl ochranu sejmout kvůli opravě, dříve se mluvilo i o úplném nahrazení mostu novým. Rozhodnutí ministerstva zatím není pravomocné a běží lhůta na odvolání, sdělila ČTK mluvčí ministerstva kultury Michaela Lagronová.