Partneři sekce:
Vodní elektrárna

Návrh přečerpávací elektrárny pod Blaníkem

Když se před 110 lety procházel Jára Cimrman pod Blaníkem, hledaje kudy že to vyjedou blaničtí rytíři, až nám bude nejhůře, netušil, že ten kopec je za ním a že nás zachrání ta malá říčka, ve které bosky stál.

Tunel pod Zlínem

Tunel v centru. Zlín chce schovat auta pod zem, na povrchu má být pěší zóna

Vybudování čtyř pruhového silničního tunelu pod částí třídy Tomáše Bati, který by zklidnil centrum Zlína, je technicky možné. Hloubený tunel o délce 1,1 kilometru by bylo reálné postavit za čtyři roky. Vyplývá to ze studie proveditelnosti tohoto záměru, kterou obdržela zlínská radnice od zpracovatele AFRY CZ.

Depo Zličín - soutěž

Poprvé v historii. Podoba stanice metra Depo Zličín vzejde ze soutěže

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje na lince B stavbu nové, 62. stanice Depo Zličín. Poprvé v novodobé historii pražského metra její podoba vzejde z architektonické soutěže. O vítězi rozhodne porota, výsledky a všechny předložené architektonické návrhy DPP společně s organizátorem představí do konce letošního dubna.

DPP dokončil geologický průzkum pro metro D, vzniklo půl kilometru prvních tunelů a chodeb

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil v oblasti Pankrácké pláně geologický průzkum pro metro D. Práce zde prováděly společnosti HOCHTIEF CZ, Metrostav a STRABAG. Výsledky ze všech čtyř lokalit potvrdily původní předpoklady, že geologické poměry v místě budoucí trasy metra D jsou složité, na většině míst tektonicky porušeny.

Canal Grande

Kámen místo skla. Benátky se potýkají s mostem od Calatravy

Italské Benátky se rozhodly k radikálnímu řešení dlouholetých problémů s moderním mostem přes Canal Grande, který navrhl známý španělský architekt Santiago Calatrava. Stavba ze skla a oceli, která stojí poblíž vlakového nádraží Santa Lucia, se potýká se stížnostmi kvůli kluzkému povrchu a nízké životnosti materiálů.

HolKa - přístup ze Štvanice

HolKa se začala budovat. Nová lávka přes Vltavu spojí rozvíjející se čtvrti

Praha zahájila stavbu nové lávky přes Vltavu, která propojí dynamicky se rozvíjející městské čtvrti Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice. Pět metrů široká konstrukce z unikátního ultra-vysokopevnostního betonu má vzniknout do jara 2023. Pěším a cyklistům se tak výrazně usnadní přesun mezi oběma břehy řeky a zlepší se i přístup do zeleně na Štvanici.

Dokončený úsek dálnice D4 Skalka – křižovatka II/118

Stát příští rok zahájí stavbu 50 km dálnic. Dostaví se i D1

Stát v příštím roce zahájí stavbu více než 50 kilometrů nových dálnic. Mezi nimi by měl být například i poslední nedokončený úsek dálnice D1 u Přerova. Dokončeno pak bude dalších 25,5 kilometru dálnic. Zároveň by měla začít stavba téměř 93 kilometrů silnic první třídy.

HolKa propojí Holešovice s Karlínem. Lávka také oživí nábřeží

Dlouho očekávaný projekt výstavby lávky HolKa usnadní přesun pěším i cyklistům mezi dvěma dynamicky se rozvíjejícími pražskými čtvrtěmi. Zároveň aktivuje vznik navazujících projektů hlavního města a soukromého investora CA Immo, které přispějí k zatraktivnění vltavského nábřeží v oblasti Rohanského ostrova.

Vizualizace stanice Olbrachtova na plánované čtvrté lince D pražského metra

Šéf Metroprojektu: Naší výkladní skříní je to, co umíme nejlépe

Řeč je o metru, městské dopravě, podzemních stavbách a tunelech, kvůli kterým vznikl v roce 1971 pražský Metroprojekt. Jako říká v rozhovoru pro Inženýrské stavby jeho generální ředitel a předseda představenstva Ing. David Krása, celé ty léta se v něm vždy zejména v souvislosti s velkými projekty snažili o to, aby přinesli nějakou novou myšlenku.

Sky Bridge 721

Nejdelší visutý most na světě spojí dva hřebeny Orlických hor

Tyčí se ve výšce 95 metrů a na délku má 721 metrů. Řeč je o visutém mostě Sky Bridge 721 nad údolím Mlýnského potoka, který spojí protilehlé hřebeny Slamník a Chlum. Nejdelší most svého druhu na světě dokončují stavaři v těchto dnech. Výstavba však budí i kontroverzi, ochráncům přírody vadí devastace ekosystému u Králického Sněžníku.

Brno - hlavní nádraží

Přestavba brněnského železničního uzlu se přiblížila. Začne se v roce 2024

V přípravě stavby nového brněnského nádraží a celkové přestavby železničního uzlu za poslední rok nastal podle náměstka pro modernizaci dráhy Správy železnic (SŽ) Mojmíra Nejezchleba velký posun. Vítězné architektonické studio, které uspělo v mezinárodní soutěži, nyní chystá architektonickou studii, která bude detailně rozpracovaným ideovým návrhem. SŽ chystá tzv. záměr projektu.

Využití brownfields – zhodnocení základových poměrů

Brownfields jsou často využívány pro výstavbu velkých průmyslových celků; tyto stavby mají ale v mnoha případech předepsány velmi přísné limity pro deformaci jejich základů, a tak je jejich založení krásným geotechnickým problémem. V našem případě se zájmová oblast nacházela v místě heterogenní nekonsolidované skládky.

Parkoviště v provozu

Ekologické parkoviště ve Spišském Podhradí

Výstavba zpevněných ploch s sebou častokrát přináší negativní změnu odtokových poměrů v zemi. Podobným případem byla plánovaná výstavba asfaltového parkoviště u obce Spišské Podhradí, kde byl požadavek na vytvoření záchytného parkoviště pro autobusy a auta turistů přijíždějících k historickým památkám obce.