Metrostav DIZ dokončuje stavbu nové dešťové stoky, která výrazně zvýší kapacitu odvodu srážek ze zpevněných ploch na Letišti Václava Havla Praha. To kvůli stavbě na konci března uzavřelo hlavní dráhu, aby v jejím okolí mohla probíhat realizace hned několika stavebních akcí. Stoku razil speciální štít pojmenovaný po české letkyni Boženě Laglerové. Projekt je pro letiště zásadní – přispěje k efektivnějšímu nakládání s dešťovou vodou a zároveň zajistí vyšší úroveň bezpečnosti provozu i za nepříznivých meteorologických podmínek.
Inženýrské stavby
Nedávný rozsáhlý výpadek elektřiny, který na několik hodin ochromil část Prahy a dalších regionů Česka, znovu otevřel otázku energetické bezpečnosti a odolnosti veřejné infrastruktury. Právě v takových situacích se ukazuje význam bateriových úložišť, která mohou zajistit záložní napájení a zmírnit dopady výpadků. Kromě toho umožňují efektivnější využití vlastní solární energie, snižují náklady na provoz a přispívají k nižší uhlíkové stopě. Stále více škol, úřadů či nemocnic proto začíná tuto technologii zařazovat mezi své standardní energetické řešení.
Z Örtoftu do Lundu ve Švédsku se buduje nové tranzitní potrubí DN600/DA800. Celková trasa potrubí byla navržena v délce 13,3 km, přičemž trasa kříží železniční tratě, silnice a vodní toky. V rámci tohoto projektu byla také využita výhoda větší délky potrubí, a to až 18 metrů.
Mosty jsou klíčovou součástí dopravní infrastruktury vyžadující pravidelné sledování a údržbu k zajištění bezpečnosti a spolehlivosti během celé doby jejich životnosti. Jednou ze standardně využívaných metod ověřování skutečného chování mostních konstrukcí a jejich integrity jsou statické zatěžovací zkoušky.
Společnost OSTENDORF – OSMA s.r.o. patří mezi přední výrobce plastových potrubních systémů v České republice. Od svého vzniku v roce 1994 si vybudovala stabilní postavení na domácím i zahraničním trhu jakožto důvěryhodný dodavatel vysoce kvalitních produktů pro kanalizační a odpadní infrastrukturu.
Nový most mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøya u západního pobřeží Norska je těsně před dokončením. V těchto dnech probíhá betonáž posledních spojovacích segmentů mostovky o délce 574 metrů. Dosud na ni stavbaři Metrostavu Norge spotřebovali 6 000 kubíků betonu. V průběhu realizace museli překonávat nejen složité výzvy při výstavbě nosné konstrukce, jako je technologie letmé betonáže a tzv. výsuvné skruže, ale také drsné severské počasí.
Především po roce 1989 si Pražané začali zvykat, že součástí městské hromadné dopravy jsou i vlaky. Trend jejich využití v čase neustále sílí a měl by vyvrcholit gigantickým projektem „Železniční uzel Praha“ (ŽUP). Na co se tedy mohou obyvatelé Prahy a její návštěvníci těšit v oblasti vlakové přepravy?
Metro se brzy po svém vzniku stalo páteří pražské hromadné dopravy a do budoucna to tak určitě zůstane. Všichni asi vědí, že se v současné době staví jeho čtvrtá linka, co se ale bude dít potom? Pojďte se na to podívat s námi…
Startovali z Prahy a měli namířeno do Münsteru. Brzy však nechali Münster daleko před sebou a po několikahodinové jízdě zaparkovali v Bratislavě. Zní to jako parafráze oblíbené cimrmanovské hlášky, ale jde o reálnou stavební logistiku vyvolanou dlouhodobým suchem. Zatímco největší části nového münsterského mostu v podobě dvou koncových příčníků vyrobili oceláři Metrostavu DIZ v pražských Horních Počernicích, menší komponenty dodává z Ostravy subdodavatel. Nyní už pražské díly čekají v bratislavském přístavu na loď.
Pražské tramvajové tratě zažívají v posledních letech bouřlivý rozvoj. Jeho nejviditelnějším projevem je položení kolejí na Václavském náměstí, nové tratě ale přibývají a budou přibývat po celé metropoli.
Malá plavidla čekající na proplavení u hořínských plavebních komor u Mělníka se mohou pohodlně a bezpečně vyvázat k nově vybudovanému čekacímu stání, které realizoval Metrostav DIZ.
Na začátku května odstartovaly v Brně trhací práce při ražbě průzkumné štoly pod sídlištěm Vinohrady. Jde o důležitý krok v rámci příprav na výstavbu plánovaného tunelu, který bude součástí východní části velkého městského okruhu.
Správa železnic spouští první celorepublikovou marketingovou kampaň, která má za cíl srozumitelně přiblížit význam a benefity projektu vysokorychlostních tratí široké veřejnosti. Její součástí bude i nová webová stránka objevte.vrtky.cz.
Stavba středočeské části dálnice D3, která má spojit Prahu s jihem Čech a dál k rakouským hranicím, by podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla měla začít v roce 2028. V podcastu ŘSD uvedl, že se zvažuje i možnost využití takzvaného PPP modelu, tedy financování s pomocí soukromých investorů. Letos má začít výkup pozemků, přičemž všechny úseky by se měly realizovat současně.
Rekonstrukce hlavního nádraží Plzeň přinesla návrat k historické architektuře i nové moderní funkce. Cestující nyní využívají centrální pokladny, rozšířenou obchodní pasáž a restauraci přímo na nástupišti. Plzeňské nádraží se tak stalo nejen dopravním, ale i živým společenským centrem.