Partneři sekce:

Především po roce 1989 si Pražané začali zvykat, že součástí městské hromadné dopravy jsou i vlaky. Trend jejich využití v čase neustále sílí a měl by vyvrcholit gigantickým projektem „Železniční uzel Praha“ (ŽUP). Na co se tedy mohou obyvatelé Prahy a její návštěvníci těšit v oblasti vlakové přepravy?

Petr Novák -

Stavba středočeské části dálnice D3, která má spojit Prahu s jihem Čech a dál k rakouským hranicím, by podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla měla začít v roce 2028. V podcastu ŘSD uvedl, že se zvažuje i možnost využití takzvaného PPP modelu, tedy financování s pomocí soukromých investorů. Letos má začít výkup pozemků, přičemž všechny úseky by se měly realizovat současně.

redakce / ČTK -

Ministerstvo dopravy připravuje rozsáhlý plán na rozšíření dálniční sítě po roce 2050. Celkem má jít o 540 kilometrů nových tras, které by měly stát přibližně 320 miliard korun v dnešních cenách. Cílem je lepší propojení regionálních center a snížení dopravní zátěže v největších městech. O plánech informoval ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

redakce / ČTK -

Od pondělí 7. dubna (v závislosti na počasí nejpozději v úterý) by měl být obnoven plný provoz na dálnici D1 v Brně mezi 194. a 196. kilometrem. Řidiči se tak po více než 20 měsících dopravních omezení dočkají rozšířeného úseku bez kolon. Práce na tomto vytíženém místě přinesly opakované komplikace v dopravě, zejména dlouhé kolony nákladních vozidel.

Brno letos plánuje výrazně zvýšit investice do dopravní infrastruktury. Na rekonstrukce a opravy silnic půjde přibližně 2,1 miliardy korun, což je o miliardu více než v loňském roce. Hlavním cílem je dohnat dlouhodobý deficit oprav a modernizace inženýrských sítí. Současně však s rostoucím objemem staveb přibude i dopravních uzavírek.

redakce / ČTK -

Dokončení posledního chybějícího úseku dálnice D1 u Přerova se urychlí o 91 dní, což umožní její otevření ještě na konci letošního roku. Toto zrychlení však bude stát 72 milionů korun, které získá zhotovitel stavby jako kompenzaci za intenzivnější nasazení stavebních kapacit. Oznámil to generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

redakce / ČTK -

Praha se chystá na zásadní proměnu železniční dopravy. Vzniknou dva podzemní tunely o celkové délce 10,6 kilometru s pěti stanicemi, které pomohou řešit přetížení současných železničních tratí i městské hromadné dopravy. Vítěznou variantu projektu vybrala centrální komise ministerstva dopravy, přičemž se počítá s náklady ve výši 185 miliard korun.

redakce / ČTK -

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) oznámilo, že vybralo vítěze soutěže na přestavbu křižovatky dálnic D1 a D2 na jihu Brna. Zakázku získalo sdružení firem OHLA ŽS, Swietelsky a Hochtief CZ, které nabídlo cenu 3,2 miliardy korun a dobu realizace 643 dnů, tedy přibližně rok a tři čtvrtě.

redakce / ČTK -