Kromě vzorově zrekonstruované Vily Stiassni začala pro účely výzkumu, výstav, přednášek a konferencí sloužit i novostavba, která vyrostla v témže areálu. V Brně tak vzniklo jedinečné centrum zaměřené na obnovu památek architektury 20. století.
Občanské stavby
Smaragd je značka těch nejkvalitnějších vín z Wachau-Winzer. Jméno ale nepochází od drahokamu, nýbrž od smaragdově zeleného keře vinné révy, který je doma na vinicích v horním Rakousku nad Dunajem, a je symbolem výtečné chuti Wachauských vín. Sluncem zalité úrodné terasy poskytují této odrůdě nezaměnitelnou chuť, která se na jazyku příjemně rozvíjí. Právě to měl před očima architekt Christian Mang, když přemýšlel o designu nového Vinařského centra v Kremži.
Odvážnou architektonickou formu pro budovu filharmonie Mieczysława Karłowicze ve Štětíně se dvěma sály pro celkem 1200 návštěvníků zvolili její autoři Španěl Alberto Veiga a Ital FabrizioBarozzi. Kromě Poláků ji ocenila i porota prestižní mezinárodní soutěže Mies van der Rohe Award.
I letos v létě jste mohli narazit v Kensingtonských zahradách v Londýně na zvláštní stavbu. U umělecké galerie Serpentine, kde už experimentovali mnozí slavní architekti, tentokrát vyrostl pavilon podle projektu španělských architektů selgascano.
Novostavba v centru historického města se vždy potýká s různými pohledy – zda zachovat historický ráz či dát zelenou moderní architektuře. V případě Paláce národní došlo na tu zelenou – a to doslova, protože jeho prosklené terasy budou doslova obsypány rostlinami.
Jedno z nejvýznamnějších britských divadel, které sídlí v původním starém velkoskladu na londýnské Dryden Street, si pro obnovu svých prostor vybralo spolupráci s architektonickým studiem Haworth Tompkins. A určitě nelitovalo – finální podoba prostor získala ocenění RIBA (The Royal Institute of British Architects) 2015 za Londýnskou architekturu.
Školka Arcadia je prvním ze dvou projektů v historickém areálu Edinburské univerzity, které navrhli Malcolm Fraser Architects a které se vyznačují použitím slitin mědi a zaměřením na trvalou udržitelnost.
Supertenká forma uhlíku, která představuje nejpevnější známý materiál na světě, se nazývá grafen. Na šířku má pouze jeden atom, je průhledný a také má některé zvláštní fyzikální vlastnosti, například vynikající vodivost.
Maják měděných plamenů nyní vítá návštěvníky polských Žárů v Horním Slezsku a symbolizuje tak vazby města s ohněm. Projekt a jeho pojetí vysvětlují architekti Barbara a Oskar Grabczewski.
Praha 11 má od loňského léta svůj bazén a sportovně rekreační centrum. Plány na jeho výstavbu se oživovaly periodicky před komunálními volbami. Nyní už areál slouží, i když v redukované podobě, než v jaké byl představen o několik let dříve.
Skleněná budova ve tvaru nepravidelné 180 metrů vysoké pyramidy byla pařížanům představena v roce 2008. Od té doby se vedly vášnivé diskuze, zda má vyrůst. Obyvatelé města se obávali, že takto výrazná stavba změní tvář centra Paříže, kterému dosud vévodila Eiffelova věž.
Do třetice všeho dobrého. Ačkoli o výstavbu kaple usilovali obyvatelé Bukovan v minulosti již několikrát, dovést stavbu do konce se jim podařilo až nyní. Díky mecenáši a veřejné sbírce vyrostla v centru obce působivá kaple zasvěcená loni svatořečenému Janu Pavlu II.
Stavba na břehu Vltavy u silnice z Prahy do Štěchovic vznikla jako chráněná dílna. Její posuvné okenice, které jsou zároveň fasádou, už zdálky upozorňují, co se za nimi skrývá. Laserově vyřezaná písmena skládají nápis „PŘÍBĚH“ – ten, který stojí za každou zde vyrobenou dobrotou.
V zahradě vlastivědného muzea Karla Hostaše působí zrekonstruovaný pavilon karafiátů jako zjevení. Jeho zdokonalené křivky z rukou architektů Martina Kožnara a Jiřího Bízy dnes hostí galerii sbírky historického skla Loetz z rejštejnské sklárny.
Dominikánský klášter ve slovinské Ptuji v sobě propojuje různé architektonické prvky a styly z celé své 800leté historie. Jeho konverze na kongresové a kulturní centrum je sjednotila a podtrhla a navrátila tak stavbu k podobné funkci, jakou měla v době svého vzniku.