Autobusy na střeše

Autobusy na střeše

Kaskádová silueta autobusového nádraží od Atelieru 8000 oživila střed Českých Budějovic. Nové nádraží není jen funkčním dopravním uzlem, ale i obchodním centrem. Jeho autoři chtěli z objektu vytvořit také společenské středisko kraje, navíc jim šlo o urbanistické scelení porušené struktury místa.

Zdít konstrukčně i izolačně správně

Zdít konstrukčně i izolačně správně

Oslovili jsme prostřednictvím ankety několik respondentů ze stavebního oboru a dotázali se jich na konstrukční a tepelné vlastnosti zdí. Jejich vysoce profesionální zkušenosti jistě zúročí ti méně zkušenější.

Využití fóliových hydroizolačních systémů při rekonstrukcích střech

Navrhnout vhodnou technologii opravy nebo rekonstrukce střechy je vždy úkol náročný. Jeho řešení vyžaduje posouzení technických možností sanační technologie zejména s ohledem na stávající stav každé střešní konstrukce. Situace bývá daleko komplikovanější v případech, kdy je nutné zohledňovat nejen technická a technologická, ale i estetická a další hlediska. Nejsložitější situace proto zpravidla vzniká u památkově chráněných objektů.

Městské mosty pro auta i pro lidi

Městské mosty pro auta i pro lidi

Základní funkcí mostu je bezpečně a hospodárně převést dopravu přes překážku. A architektura mostu musí vyjádřit tuto základní funkci. To však neznamená, že architektura mostu je determinována jen tímto elementárním požadavkem.

Provětrávané zavěšené fasády

Provětrávané zavěšené fasády

Provětrávané zavěšené fasády Argeton jsou určeny především pro realizaci velkých reprezentativních budov a obchodních komplexů. Svoje místo naleznou také v případě rodinných domů koncepčně pojatých ve funkcionalistickém stylu. Tento typ fasádního pláště přitom zásadním způsobem ovlivňuje nejen vzhled objektu, ale i jeho užitné vlastnosti.

Využití polyuretanových podlah

Využití polyuretanových podlah

Polyuretanové živice se používají v mnohých odvětvích průmyslu už více než 60 let. Důležitou vlastností polyuretanu je schopnost přizpůsobit se individuálním požadavkům. Nabízí možnost regulace vlastností, jako jsou vytvrzování, elasticita a odolnost proti stárnutí, povětrnostním vlivům, zvětrávání, praskání a poškrábání. Podlahy na bázi polyuretanových živic mají všestranné využití.

Opakovaná rekonstrukce šikmé střechy

Opakovaná rekonstrukce šikmé střechy

Poměrně často se setkáváme se špatně provedenými realizacemi úprav podkrovních prostor v dnes již historických nájemních domech z 19. a ze začátku 20. století. Tato necitlivá a technicky chybná řešení mají dalekosáhlé důsledky – nejen z hlediska samotné střechy a podkroví, ale především pro historický objekt jako celek. Nevhodné řešení rekonstrukce střešní skladby může kromě zatékání do obytných prostor nastartovat i celou řadu mnohem závažnějších poruch a defektů.

Výstavba úsporného domu

Výstavba úsporného domu

Současné technologie umožňují bez větších problémů postavit dům, který je energeticky soběstačný a zároveň poskytuje velmi dobrý komfort. Stavba přitom nemusí být o více jak 10 % dražší než ostatní. Energetická nezávislost se již v blízké budoucnosti může ukázat jako velká výhoda, zejména při dalším růstu cen energií nebo poklesu příjmu domácností. Peníze vynaložené na energetický systém domu jsou pak skutečně dobrou investicí.

Provětrávané fasády a jejich vliv na tepelnou izolaci objektu

Provětrávané fasády a jejich vliv na tepelnou izolaci objektu

Systémy provětrávaných fasád jsou tvořeny samostatnou předvěšenou částí umístěnou na nosném roštu fasády, který je mechanicky připevněn pomocí kotev k hlavní nosné konstrukci, nebo samonosnou předvěšenou částí sestá­vající nejčastěji z pohledových cihel či panelových bloků. Je důležité vědět nejen to, jak takový systém funguje, jak se v konstrukci chová, ale také jak ovlivňuje tepelnou izolaci celého objektu.

Silná dvojice: fensterbau/frontale & HOLZ-HANDWERK

Silná dvojice: fensterbau/frontale & HOLZ-HANDWERK

Na dvojveletrhu fensterbau/frontale a HOLZ-HANDWERK  pořádaném od 2. do 5. dubna 2008 se opět očekává zhruba 1 200 vystavovatelů a přes 100 000 odborných návštěvníků. Již několik měsíců před zahájením veletrhu byla výstavní plocha norimberského výstaviště takřka kompletně obsazená. Výhoda: jedna vstupenka opravňuje ke vstupu na oba veletrhy.

Sanace násypů dopravních staveb

Sanace násypů dopravních staveb

Násypy jsou významnou částí dopravních staveb, po které jsou vedeny silniční nebo železniční komunikace. Vzhledem k členitému terénu v českých zemích jsou násypy velmi časté. Mohlo by se zdát, že k otázce násypů lze zaujmout apatický postoj, protože jejich kvalita může být jakákoliv, hlavně když na něm vedená komunikace bude ve stavu vyhovujícímu dopravě. Otázka násypů je však složitější, a proto i sanace porušených a deformovaných násypů musí především zajistit nebo obnovit bezproblémový provoz po komunikaci.

Stavební výtahy a shozy na suť

Stavební výtahy a shozy na suť

Na co si dát při koupi nebo pronájmu stavebních výtahů či shozů na suť pozor? Jaký typ výtahu zvolit? Kde někte­ří majitelé stavebních firem a nájemci dělají chyby? Odpovědi na nejčastější otázky a vhodná řešení vzniklých problémů jsou obsaženy v článku, jehož tématem je poměrně široká a bohužel často opomíjená problematika.

Systémy plechových střech

Systémy plechových střech

Plech jako střešní krytina provází lidstvo déle než dvě tisíciletí. Za tu dobu prošel nejednou proměnou. Materiál, který měl původně hlavně reprezentační funkci, se postupně rozšířil především pro své technické vlastnosti a finanční dostupnost.

Technické vlastnosti oken

Technické vlastnosti oken

Zajištění řádného denního osvětlení, oslunění vnitřních prostor budovy a odpovídající vizuální kontakt s vnějším prostředím – to jsou přirozené funkce oken, pro které byla navrhována a zabudována do objektů. Jaké obecné požadavky musejí okna splňovat? Jaké technické vlastnosti musejí mít v procesu návrhu a realizace stavby? Odpo­vědi na tyto a jim podobné otázky přináší tento článek.

Fasáda jako značka „Vjíždíte do města“

Fasáda jako značka „Vjíždíte do města“

Budova E je posledním článkem zástavby, která dokončuje uliční frontu severní části pražského BB Centra u dálnice D1. Objekt zde uzavírá ochranný štít před negativními vlivy dopravy pro bytovou zástavbu, plánovanou v druhém sledu. Do této části Michle se tak začíná navracet v rámci daných možností městské prostředí, které bylo kdysi dopravní radiálou zcela rozbito.