Historické odkaliště Fučík, kam byl v minulosti plaven popílek z uhelné elektrárny Ledvice, překrývá v současnosti vodní hladina zbytkového jezera o přibližné rozloze 8,5 ha. Plán budoucí rekultivace je převážně hydrický, doplněný o přidruženou krajinářskou rekultivaci.
Inženýrské stavby
V přípravě stavby nového brněnského nádraží a celkové přestavby železničního uzlu za poslední rok nastal podle náměstka pro modernizaci dráhy Správy železnic (SŽ) Mojmíra Nejezchleba velký posun. Vítězné architektonické studio, které uspělo v mezinárodní soutěži, nyní chystá architektonickou studii, která bude detailně rozpracovaným ideovým návrhem. SŽ chystá tzv. záměr projektu.
Brownfields jsou často využívány pro výstavbu velkých průmyslových celků; tyto stavby mají ale v mnoha případech předepsány velmi přísné limity pro deformaci jejich základů, a tak je jejich založení krásným geotechnickým problémem. V našem případě se zájmová oblast nacházela v místě heterogenní nekonsolidované skládky.
Výstavba zpevněných ploch s sebou častokrát přináší negativní změnu odtokových poměrů v zemi. Podobným případem byla plánovaná výstavba asfaltového parkoviště u obce Spišské Podhradí, kde byl požadavek na vytvoření záchytného parkoviště pro autobusy a auta turistů přijíždějících k historickým památkám obce.
Příprava železniční trati z centra Prahy k ruzyňskému letišti se dál posunula. Správa železnic vypsala tendr za 3,8 miliardy korun na modernizaci trati z Bubnů na Výstaviště včetně nádraží, což by mělo být součástí i velké přeměny pražských Holešovic. Projekt je součástí železnice z Prahy do Kladna, která bude mít odbočku k Letišti Václava Havla.
Za 14 let si normální auto, jak ho známe dnes, již nekoupíme. Evropská unie plánuje zákaz prodeje spalovacích automobilů na rok 2035, není přitom první, kdo s takovým zákazem přichází. A to dokonce ani v Evropě – například Norsko plánuje uvést zákaz do praxe již o 10 let dříve, tedy v roce 2025, za necelé čtyři roky.
Tatranská zubačka začala v loňském roce při rekonstrukci nabírat rysy moderní ozubnicové železnice, která bude přepravovat cestující z Tatranské Štrby na Štrbské Pleso, do Tatranské Lomnice a do Popradu. Nepřetržitá výluka začala 6. 7. 2020 demontážemi a pokračovala až do 29. 11. 2020, kdy byla stavba pozastavena z důvodu nepříznivých klimatických podmínek.
Nestává se každý den, aby se v Česku stavělo nové nádraží. A nejen to. Po mnoha letech diskusí, jakou že má železnice ještě budoucnost, se mají začít stavět tratě nové, vysokorychlostní.
Novou lávku přes Berounku v pražském Radotíně vyprojektuje a postaví firma Raeder & Falge. Vyhrála tendr s nabízenou cenou zhruba 47 milionů korun. Stavební práce by měly začít v lednu 2023, hotovo by mělo být v listopadu téhož roku. Vyplývá to ze smlouvy mezi Prahou 16 a zhotovitelem.
Hlavní město vypsalo veřejnou zakázku na zhotovitele stavby Dvoreckého mostu pro městskou hromadnou dopravu, pěší a cyklisty spojujícího Smíchov a Podolí. Most má na délku měřit 388 metrů a široký bude 16 metrů. Odhadovaná cena stavby je okolo jedné miliardy korun. Do začátku příštího roku získá město potřebná povolení a vysoutěží zhotovitele. Odhadovaná délka stavebních prací je 30 měsíců.
Záměrem projektu dálnice D4 a rychlostní silnice R7 je vybudování jižní části nultého obchvatu Bratislavy a části jižní sítě rychlostních silnic spojujících západ a východ Slovenska. Dálnice D4 a rychlostní silnice R7 o celkové délce více než 59 km budou sloužit jako vnější obchvat hlavního města.
Stávající a dožilý most přes Ostravici nahradí most nový a díky návrhu architekta Romana Kouckého se stane urbanistickou dominantou rozvíjejících se částí města. Vzhledem k neuspokojivému technickému stavu i předimenzování kapacity mostu Na Karolině byly zahájeny přípravy k jeho obnově.
Úsek Budapešť–Bělehrad je první částí etapy plánovaného mezinárodního železničního spojení Budapešť–Bělehrad–Skopje–Atény a v současné době patří mezi největší investiční stavby dopravní infrastruktury ve východní části Evropy. Viadukt Čortanovci se nachází na území Srbska mezi městy Stara Pazova a Novi Sad. Kromě jiného je také optimálně kombinovaným řešením se stavebnicovými systémy a intenzivní podporou přímo na stavbě.
Devítiletá rekonstrukce dálnice D1 skončila 1. října, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovozňuje poslední opravovaný úsek. Rekonstrukce vyšla na 21,8 miliardy Kč bez DPH, což je proti původním předpokladům asi o dvě miliardy méně. Dokončení oprav se ovšem zdrželo o tři roky, termín byl dvakrát odsouván.
V pondělí 20. září došlo ke zprovoznění úseku silnice I/3 Velešín, kde prováděla rekonstrukci společnost Metrostav Infrastructure a.s.. Od letošního dubna probíhaly práce na úpravě křižovatky na hlavním tahu z Českých Budějovic směrem na jih do Rakouska.