Prodloužení TT Bystrc – Kamechy

Tramvajová trať na Kamechy v Brně získala stavební povolení

Partneři sekce:

Projekt nové tramvajové trati v Brně z Bystrce na sídliště Kamechy má platné stavební povolení. O udělení povolení informovalo město Brno prostřednictvím svého oficiálního profilu na sociální síti. Zprávu následně potvrdil i Dopravní podnik města Brna (DPMB).

„První terénní práce začnou v příštím týdnu, pro cestující ale zatím bez jakýchkoliv omezení. O podrobnostech budeme informovat v nejbližších dnech,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Zhotovitel zahájil přípravné práce a archeologický průzkum už letos v lednu.

Nová trať bude měřit 1,4 kilometru a jejím výrazným technickým prvkem bude tunel dlouhý 320 metrů, který povede pod Říčanskou ulicí. Půjde tak už o třetí tramvajový tunel v Brně za posledních několik let – první se nachází pod Wilsonovým lesem, druhý propojuje tramvajovou trať k Fakultní nemocnici Bohunice.

Tramvaj povede podél Vejrostovy ulice, přičemž konečná smyčka vznikne mezi ulicemi Kamechy, Hostislavova a Kocanovská. Na opačné straně ulice Kamechy se plánuje nové autobusové obratiště. Na trase vzniknou nové zastávky Ruda a Říčanská, přičemž druhá jmenovaná bude z velké části situována v tunelu.

Změna trasování i obsluha sídliště

Součástí projektu je také přestavba smyčky Ečerova. Bude tříkolejná a tramvaje budou nově projíždět v opačném směru než dosud. Změna má umožnit umístění jediné nástupní zastávky směrem do centra pro všechny spoje – jak z Kamech, tak z dalších částí Bystrce.

Tramvajová trať má zlepšit dopravní dostupnost sídliště Kamechy, které se na západním okraji Brna rozvíjí už přes dvě desetiletí. Přestože v lokalitě žijí tisíce obyvatel, v současnosti je spojení do centra závislé na přestupu z autobusové dopravy. Výstavba nové tratě by měla tuto nevýhodu eliminovat.

Dopravní podnik po zprovoznění tratě plánuje zrušit autobusovou linku č. 54, která dnes zajišťuje spojení Kamech s horní a dolní Bystrcí. Projekt, jehož náklady dosahují 1,84 miliardy korun, se připravoval více než deset let. Důvodem zdržení byly mimo jiné komplikované geologické podmínky v dané lokalitě. Nakonec město vybralo jednu ze tří navrhovaných variant.