Do Roudnice nad Labem přišel projekt, který svým rozsahem nemá v okolí obdoby. Projekt vodní elektrárny na pravém břehu Labe totiž přinese nejen ekologickou energii, ale i vodáckou dráhu.
Stavebnictví
Eliminací tepelných mostů, tedy míst, kde dochází ke zvýšenému úniku tepla, je možné snížit náklady na vytápění až o 4 %, u pasivních domů dokonce až o 6 %. Tepelné mosty se často vyskytují v místech styku vodorovné konstrukce s konstrukcí svislou, tedy například mezi stěnou a základovou konstrukcí, resp. stěnou suterénu stavby. Nový vápenopískový zdicí prvek SENDWIX THERM je určen pro minimalizaci tepelných mostů právě v těchto místech.
Dvě vysokoteplotní tepelná čerpadla Rotex HPSU HiTemp o celkovém výkonu 32 kW pomáhají obyvatelům ostravského bytového domu výrazně šetřit náklady na teplo. Instalace dvou tepelných čerpadel jako hlavního zdroje tepla pro celý bytový dům je zajímavá také díky využití řídicí jednotky s možností ovládání přes webové rozhraní.
V bezprostřední blízkosti silnice E50 byla v roce 1939 zahájena stavba dálnice, která měla spojovat území Čech, Moravy, Slovenska a Podkarpatskou Rus. Stavba byla přerušena v průběhu druhé světové války a později nebyla obnovena mimo jiné z důvodu výskytu rozsáhlých svahových deformací v trase plánované dálnice. Rozestavěné těleso dálnice je dodnes v terénu dobře patrné, je zachováno několik mostků, propustí a průzkumných vrtů (obr. 1 a 2), které jsou stále v dobrém technickém stavu.
Pro neznalého mohou působit dojmem nedodělanosti, pro architekty a designéry jsou naopak výrazem haute couture, tedy „vysoké návrhářské“ – i tímto pojmem z oblasti módního průmyslu lze charakterizovat pohledové betony. Tedy betony, které jsou vidět. Prvky z tohoto moderního a industriálně působícího materiálu tvoří samu tvář interiéru (nebo exteriéru) a jsou výsledkem originálního architektonického návrhu. Díky doslova high-tech receptuře betonů EASYCRETE, což je značka lehce zpracovatelných až samozhutnitelných betonů od společnosti Českomoravský beton, lze dosáhnout doslova dokonalého vzhledu pohledových betonů. Betony EASYCRETE se lehce roztékají a vyplní záhyby konstrukce až do těch úplně nejmenších detailů. Pohledová stěna je tak naprosto dokonalá, přesně dle očekávání investora i architekta.
Při výstavbě domu či bytu nebo jejich rekonstrukci je výběr vhodného systému vytápění zcela zásadní. Najít takový systém, který nám zajistí dostatečnou tepelnou pohodu, sníží spotřebu energie a navíc je šetrný k životnímu prostředí, nemusí být vždy jednoduché. Takovéto moderní energeticky úsporné vytápění zajišťují právě nízkoteplotní otopné soustavy s účinnými konvektory Licon.
Prefabrikace je efektivním řešením ekonomické a rychlé výstavby. Prefabrikované konstrukce prošly značným vývojem, který byl dán nejenom technologickým možnostmi, využitím nových materiálů a technologií, ale i vývojem názorů v oblasti mostního stavitelství a změnami v oblasti legislativy.
Nejdůležitější částí stavby je základová konstrukce, která přenáší celé zatížení do terénu a zároveň musí vytvářit stabilní podklad na různých typech zeminy. Správný návrh základů, výběr materiálů a kvalita provádění bývá často velmi podceňována. Vzniklé vady a poruchy základových konstrukcí se pak odstraňují velmi složitě a s vysokými náklady. Poruchy základů se navíc nepříjemně projevují ve většině konstrukcí stavby.
Snaha o šetření energií dnes dělá novostavby téměř vzduchotěsnými. Jejich tvůrci i potenciální uživatelé však často zapomínají, že je důležité interiér nejen optimálně vytopit, ale zabezpečit v něm i potřebnou výměnu vzduchu.
Stavba zahájená 2. 9. 2011 řeší rekonstrukci koleje č. 1 trati Púchov (SR) – Hranice na Moravě v rozsahu od km 21,085 (státní hranice ČR/SR) do km 27,271, dále rekonstrukci kolejí č. 1 a 2 na úseku Střelenského tunelu od km 22,480 do km 23,750, rekonstrukci Střelenského tunelu z roku 1936 a rekonstrukci zastávky Střelná. V rámci rekonstrukce kolejí bude provedena rovněž rekonstrukce mostů, propustků a zárubních zdí. Předmětem stavby je také rekonstrukce trakčního vedení na úseku rekonstrukce kolejí a úpravy zabezpečovacího zařízení, sdělovacího zařízení, silnoproudé technologie a dálkové řídicí technologie.
Mohli bychom představit most nejdelší, nejvyšší, nejlevnější nebo ten nejdražší. Byly by to ale ty nejzajímavější? Vybrali jsme deset mostů, které se mezi ostatními vymykají především svým zajímavým konstrukčním řešením.
Společnost BETOSAN, s. r. o., byla založena v roce 1992. Původní předmět podnikání a zájem o diagnostiku konstrukcí, zejména konstrukcí z betonu a železobetonu, se v souvislosti se změnou hlavního zájmu firmy změnil ve výrobu suchých maltových směsí hlavně pro opravy železobetonových konstrukcí.
Kontroverzní most pro pěší přes Canal Grande v Benátkách vyvolal hodně diskusí. Kvůli schodnicím nevhodný pro vozíčkáře a obecně se nehodící do dekorativní středověké architektury města…
Objekt obchodního centra NOSRETI v Brně se nachází v blízkosti centra města na jedné z hlavních dopravních tepen – na ulici Křenová. Provozovatel obchodního centra se v loňském roce rozhodl dodat vzhledu budovy moderní ráz a v červnu 2012 zahájila stavební společnost Stavoprojekta Brno přípravné práce na regeneraci obvodového pláště a na výměně stávajících oken. Plášť budovy z boletických panelů je po rekonstrukci tvořen sádrovláknitými deskami FERMACELL o tloušťce 15 mm.
Novou dřevěnou lávku na hranici centra Jablonce nad Nisou postavilo studio H3T Architekti. Ve dvou lidech, za pár hodin, s náklady na materiál ve výši 5000 korun, bez povolení. Přispěli tak do projektu Městské Zásahy Jablonec, jehož cílem je rozvířit diskuzi nad veřejným prostorem ve městě, navrhovat řešení architektonicky problematických míst, zkusit otočit způsob zadávání městských zakázek a bez nároku na honorář a bez čekání na výzvu pomoci městu a okolí.