Inspirováno přírodou
Galerie(7)

Inspirováno přírodou

V Kolíně nad Rýnem se každé dva roky koná mezinárodní veletrh Interzum, který je zaměřen na výrobu nábytku, design a vybavení interiérů. Dodavatelé pro nábytkářský průmysl zde představují svoje vize, inovativní technologie a design. Společnost RENOLIT jakožto přední světový výrobce kvalitních plastových fólií a příbuzných výrobků pro technické aplikace nemohla na veletrhu, který udává trendy, chybět.

Společnost RENOLIT při této příležitosti oficiálně představila kolekci fólií, jejichž vzhled i barevnost byly inspirovány přírodou. Ústředním tématem veletrhu Interzum totiž bylo setkání přírody a designu: „Nature meets DESIGN“. Právě toto motto v následujících dvou letech ovlivní design a výrobu v nábytkářském průmyslu. Přímo ve výstavním stánku společnosti RENOLIT dominovala kombinace přírodního dřeva v kontrastu s jednobarevnými tóny v matné nebo vysoce lesklé povrchové úpravě.

Funkční design
Zmiňovaná hra kontrastůvěrně odráží filozofii ústředního tématu. Příroda představuje dokonalou předlohu. Inspiruje designéry při proměňování přírodních prvků v nový, samostatný design. Stefan Zimmermann, produktový designér společnosti RENOLIT, vysvětluje: „Hrajeme si se specifickými znaky dřeva, jakými jsou fládry, suky a letokruhy. Vytváříme tak malá umělecká díla inspirovaná přírodou. “Společnost se zaměřuje nejen na vzhled, ale i na funkčnost svých výrobků. Design proto kombinuje se silnými funkčními stránkami termolaminátů, jako jsou například antibakteriální vlastnost fólie nebospeciální ochranná vrstva.

Nový dekor Timeless Travertine vyniká živostí: miniaturní krátery oživují rovnoměrný řez povrchu pórovitého vápence.

Nový dekor Timeless Travertine vyniká živostí: miniaturní krátery oživují rovnoměrný řez povrchu pórovitého vápence.

Funkce v názvu fólie
Aktuálně setytospeciální produktové charakteristiky stalysoučástí názvu 2D nábytkových fólií. Jestliže produkty RENOLIT ALKORFOL obsahují průhlednou ochrannou fólii, nesou v názvu přidaný symbol „P“. Symbol „+“ sevztahuje na produkt s přidanou vrstvou laku. Toto značení okamžitě zpřístupní zákazníkovi informaci, jakou přidanou funkci daná fólie nabízí. Po veletrhu Interzum všechny výrobky postupně dostanou nové etikety.

Bez ohledu na množství nových dekorů byla na veletrhu Interzum představena i nová kolekce 3D fólií, která obsahuje 250 fólií standardně dostupných skladem. „Významně jsme zvýšili skladové zásoby našich barev a dekorů v kolekci Highlights, hlavně v sortimentu fólií s vysokým leskem, matných a supematných. Do popředí se stále více dostává haptika a autentický zážitek z dotyku,“říká Ladislav Csanda, jednatel společnosti RENOLIT Tábor s.r.o. Kolekce zahrnuje produktové řady fólií RENOLIT COVAREN a RENOLIT ALKOREN. Prodávat se bude během následujících tří let.

Nová skladová kolekce ve formě kartotékové krabice
Kromě rozšiřování nabídky a inovace svých výrobků se společnost začíná zaměřovat i na jejich efektivní prezentaci. Nová kolekce, která je dostupná skladem, je zákazníkům představena v podobě atraktivní kartotékové krabice. Odklání se od vžitého designu, kdy je vše pevně přišroubováno, a hraje si s koncepcí vizitkáře v kartotéce. Uživatele doslova vyzývá k interakci, protože jednotlivé dekory lze vyndávat a vzájemně přímo porovnávat a kombinovat. Tento přístup představuje ideální syntézu designu a služeb, která jde ruka v ruce s myšlenkou inspirace k tvorbě.

Architektonický koncept stánku RENOLIT
Autoři stánku na letošním veletrhu Interzum odmítli homogenní monotónnost. „Zahájili jsem dialog mezi přírodním dřevem a plastem, vintage designem a disko třpytkami. Dva různé materiálové světy reprezentujeme rovnocenně – nemusejí se nevyhnutelně vylučovat nebo vzájemně nahrazovat,“ přibližuje přístup autorů Claudia Hiepel, produktová designérka RENOLIT

Svět kontrastů
Stánek je fúzí kontrastujících stolů, které sjednocuje mix trendových materiálů. Díky tomu se podařilo odvážně zkombinovat například městský purismus a seversky světlou rustikálnost. Stěny z bílého lakovaného smrkového dřeva stojí na černě tónované podlaze výstavní plochy ze surového betonu. V místě styku jednotlivých stěn nelze nalézt žádné pravé úhly. Toto architektonicky puristické uspořádání vytváří prostor pro prezentaci dekorů 2D a 3D fólií v podobě tvarovaného mnohoúhelníku.

V ostrém kontrastu k surové podlaze výstavní síně je zářivá zlatá plošina. Prostor pro cateringové stoly nabízí ironický odkaz na půvab stylu disko ze 70. let 20. století. Stoly jsou vyrobeny z útlých kovových rámů a MDF desek ve tvaru kosodélníku, na nichž je aplikována 3D fólie. Nad touto instalací se ve výšce 2,5 metru vznáší 12 struktur, které zhmotňují styl ztvárnění stánku i ve vzduchu.