Brno otevřelo nový parkovací dům na křižovatce ulic Veveří a Šumavská, nedaleko velkého městského okruhu. Objekt nabízí 393 parkovacích míst ve vnitřních prostorách a dalších 213 míst na přilehlém venkovním parkovišti. Součástí projektu za 465 milionů korun byly i parkové úpravy směrem k právnické fakultě. Investorem byla městská firma Brněnské komunikace ve spolupráci s městem.
Výbor UNESCO doporučil českému státu zachovat a opravit železniční most na pražské Výtoni, místo jeho nahrazení novou konstrukcí. Upozornil, že most je významnou součástí historického panoramatu Prahy, které přispívá k její výjimečné univerzální hodnotě zapsané na seznamu světového dědictví.
Správa železnic oficiálně zahájila přestavbu nádraží Praha–Bubny, které se v následujících letech promění v Centrum paměti a dialogu Bubny (CPDB). Projekt má být dokončen do března 2027. Symbolického zahájení se účastnili zástupci státu i kulturních institucí, mimo jiné ministři kultury a dopravy, velvyslankyně Izraele Anna Azariová a ředitelka CPDB Pavlína Šulcová.
Město Havířov zaplatilo investorům desítky milionů korun za projekt hokejové haly, který nakonec vůbec nevznikl. Projekt odstartoval v roce 2021, kdy zastupitelé odsouhlasili spolupráci s podnikateli Petrem Malířem a Matúšem Szilágyim, tehdejšími zástupci hokejového klubu z Českého Těšína, později z Havířova. Cílem bylo postavit multifunkční sportovní halu s ledovou plochou na pozemcích v Mánesově ulici, kde stála bývalá škola.
Zlín připravuje nový parkovací dům v těsné blízkosti městských lázní. Stavba s kapacitou zhruba 100 parkovacích míst by měla začít na začátku roku 2028 a dokončení se plánuje na první polovinu roku 2029. Podle mluvčího magistrátu Tomáše Melzera se počítá s náklady mezi 125 a 140 miliony korun bez DPH.
Ocenění ASB GALA vychází z dlouholeté tradice udílení podobných cen naším vydavatelstvím na Slovensku. Za 18 let fungování si tam získalo značný respekt celé odborné scény, proto jsme se letos rozhodli tuto tradici zahájit také v Česku.
Navzdory očekávání odborníků se současné vládě nepodařilo výrazně zrychlit povolování staveb ani snížit administrativní zátěž, která brzdí rozvoj bytové výstavby. Kritiku si vysloužila zejména nepovedená digitalizace stavebního řízení, kterou stát podle expertů měl raději odložit. Pozitivně však hodnotí nárůst investic do dopravní a energetické infrastruktury a také první kroky k podpoře dostupného bydlení.
Město Letohrad na Orlickoústecku plánuje revitalizaci centrálního Václavského náměstí. V rámci úprav zmizí asfaltové chodníky, které v létě extrémně sálají teplo, a nahradí je přírodní dlažba. Součástí projektu bude i výsadba stromů a rozšíření zelených ploch. První etapa by mohla začít v příštím roce a pokryje zhruba polovinu prostoru, uvedl místostarosta Martin Hatka (Sdružení pro Letohradsko).
Evropská unie investuje téměř 2,8 miliardy eur (přibližně 69 miliard korun) do 94 infrastrukturních projektů zaměřených na zlepšení dopravního propojení v Evropě. Podpora směřuje především na modernizaci železničních tratí, vnitrozemských vodních cest a námořních tras. Cílem je zlepšit propojení měst a regionů napříč unií.
Vláda schválila, že připravovaný úsek Pražského okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi povede tunely. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) jde o jediné možné řešení, na němž panuje shoda mezi všemi dotčenými samosprávami. Rozhodnutí umožní pokračovat v projektové přípravě této části okruhu, která má měřit téměř 14 kilometrů.
Senát schválil zákon, který má zjednodušit povolovací procesy pro fotovoltaické a větrné elektrárny. Zákon zavádí tzv. akcelerační oblasti – území, kde bude možné tyto zdroje energie schvalovat ve zrychleném režimu. Jak uvedl ministr průmyslu Lukáš Vlček (STAN), norma vytváří „podvozek pro další legislativu“ související s rozvojem obnovitelných zdrojů.
Vysoké letní teploty ztěžují práci stavebníků, především těch, kteří pracují ve venkovních prostorách. Stavební firmy reagují na náročné podmínky změnou organizace práce: poskytují delší přestávky, zajišťují dostatek tekutin a často posouvají začátky směn na ránní hodiny. Zdravotní komplikace mezi dělníky zatím firmy neevidují a nemění kvůli horku ani harmonogramy staveb.
Pražská Technická správa komunikací (TSK) může pokračovat v rekonstrukci Libeňského soumostí pouze v rozsahu původně vysoutěženého projektu. Rozhodl o tom Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který tak nepovolil práce podle později přepracované dokumentace. Rozhodnutí je zatím nepravomocné a TSK proti němu může do 15 dnů podat rozklad. Mluvčí TSK Barbora Lišková uvedla, že se firma s rozhodnutím nejprve seznámí a následně se k němu vyjádří.
Po více než dvou a půl letech skončila v Brně rekonstrukce mostu v ulici Otakara Ševčíka, který překlenuje frekventovanou Ostravskou ulici – hlavní tah směrem na dálnici D1. Oprava, jejíž původně plánovaná délka byla dva roky, se protáhla kvůli nečekaně špatnému technickému stavu některých pilířů. Stavbaři tak museli prodloužit práce na první polovině mostu na rok a půl.