Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na novou podobu nádraží v Nymburce. Současná výpravní budova se má zachovat, mělo by vzniknout nové zázemí pro cestující a zaměstnance dopravců. Stavět by se mohlo začít v roce 2025.
Inženýrské stavby
Společnost INSET s.r.o. se zaměřuje zejména na geotechniku, geofyziku, monitoring, diagnostiku a průzkum stavebních konstrukcí.
Pro vaše projekty pozemních a inženýrských staveb, monolitických a prefabrikovaných konstrukciíí.
Praha plánuje postavit lávku pro pěší, která propojí vrch Vítkov s Karlínem. Povede nad železniční tratí z Pernerovy ulice. Dosluhující městská rada schválila memorandum se soukromým developerem, který městu poskytne pro stavbu pozemek u svého plánovaného domu. Z karlínské strany bude lávka přístupná s pomocí výtahu, náklady na její vybudování město odhaduje na 67,6 milionu korun.
Na pravém břehu Vltavy nedaleko pražské Palmovky začala rekonstrukce Libeňského mostu. Dělníci oplotili staveniště, začnou kácet stromy a pak budovat retenční nádrže a proplachovací kanál. Souběžně s tím se dělají projektové práce opravy soumostí. V příštím roce budou přeloženy inženýrské sítě a vznikne provizorní přemostění přes řeku.
Společnost Hörmann, přední evropský výrobce dveří, vrat a vjezdových bran, přichází s novou ge-nerací vjezdových závor vyvinutou speciálně pro střední Evropu. Jejich cena je postavena tak, že jsou velmi dobře prodejné na českém trhu.
Podolí a Zlíchov spojí nový most. Hlavní město oficiálně zahájilo stavbu Dvoreckého mostu přes Vltavu. Postaví jej sdružení Metrostav TBR Firesta STRABAG – Dvorecký most. Práce potrvají 810 dní a stát budou 1 075 000 000 korun bez DPH. Most bude sloužit městské hromadné dopravě, cyklistům a pěším.
Do rozvoje vltavské vodní cesty v jižních Čechách a souvisejících turistických a kulturních aktivit se v příštích čtyřech letech chystají investice přes tři miliardy korun. V letech 2019 až 2022 se na splavněném jihočeském úseku Vltavy uskutečnily státní i další investice za víc než 450 milionů korun, vzniklo přes třicet nových služeb spojených s vodou.
Jednou z dlouhodobých priorit Dopravního podniku hlavního města Prahy je zajištění bezbariérové městské hromadné dopravy a s tím související zpřístupnění všech stanic pražského metra cestujícím nejenom se sníženou pohyblivostí a cestujícím s kočárky.
Pražský magistrát plánuje uskutečnit geologický průzkum k dostavbě chybějící části městského okruhu. Záměr schválili městští radní. Město již nechalo udělat předběžný geotechnický průzkum, který sloužil jako podklad pro připravovanou žádost o územní rozhodnutí.
Hlavní město již několik měsíců zvažuje ideu okružní trasy pražského metra, která by měla vést mimo centrum Prahy a propojila by významné železniční uzly a usnadnila do budoucna cestování nejen na severu Prahy. Radní plánují schválit vypsání veřejné zakázky na studii proveditelnosti. Ta by následně měla být hotova do 30 měsíců.
Lávka pro pěší a cyklisty přes Labe v Hradci Králové, kterou město buduje od loňského září, by měla být dražší o 7,5 milionu korun. Celkem by měla přijít na 169,3 milionu korun včetně DPH. Důvodem zdražení jsou úpravy v průběhu stavby, které se nedaly předvídat. Vyšší cenu díla ale radní neschválili. Lávku o délce 103 metrů by stavbaři měli dokončit v zimě, lidem by měla začít sloužit začátkem března 2023.
Správa železnic vybrala podobu terminálu Dlouhá Míle, který bude součástí nové železniční trati v úseku Praha Ruzyně – Praha Letiště Václava Havla. Ve veřejné soutěži uspěl architektonický návrh od Pavlíček Hulín architekti a AFRY. Trať k letišti by měla začít fungovat v roce 2028.
Vítězem architektonické soutěže na podobu připravované 62. stanice pražského metra Depo Zličín se stal ateliér Petr Stolín Architekt. Poprvé v porevolučním období o podobě stanice metra rozhodla architektonická soutěž, kterou pro Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) jako investora celého projektu zorganizoval Czechdesign a METROPROJEKT Praha.
Vítězem jednofázové mezinárodní architektonické soutěže na podobu tří stanic a pěti podpěr plánované lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice se stalo londýnské studio William Matthews Associates, které stojí také za návrhy londýnské lanovky (London Cable Car), nebo modernizace nádraží London Bridge.