Paříž odjakživa udávala směr vývoje architektury. Nejinak je tomu i dnes, kdy v ateliérech vzniká projekt EuropaCity. Půjde o ohromný komplex, nabízející směs obchodů, kulturních a zábavních center a zařízení pro trávení volného času. Situován bude na hlavním uzlu pařížského metra, což z něj navíc učiní vstupní bránu do metropolitní oblasti Ile de France.

Tuto budovu v Kodani doprovázejí zvěsti o jedné z nejprogresivnějších administrativ v Evropě. Objekt zvaný Krystal tlačí spotřebu energie na minimum, jeho krystalická architektura se zase rozpíná do prostoru, který nepohlcuje, ale komunikuje s ním.

Zámek ve Veselí nad Moravou tvoří odnepaměti charakteristickou dominantu města, je výraznou a rozsáhlou, elegantní  čtyřkřídlovou budovou s nárožními vežemi.

Tampere jsem navštívila při své druhé cestě do Finska a okouzlilo mě. A nebylo to jen proto, že bylo pozdní a rychlé severské jaro a vládly bílé noci. Zvláštností na první pohled patrnou byly udržované průmyslové objekty, z nichž se staly kulturní dominanty města.

Před čtyřmi lety byla v Řepici, menší vesnici u Strakonic, otevřena Ratejna, společenské, kulturní a sportovní centrum, které má svou historii, ale i budoucnost.

V Praze-Holšovicích rostou dvě administrativní budovy, jejichž interiér nabídne kromě 23 tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch také galerii. Proto také už od počátku na projektu spolupracují s architekty z kanceláře CMC architects i designéři a umělci, například designér Jakub Berdych, sochař Jan Novotný, malíř Jan Uldrych nebo módní návrhářka Eva Brzáková. Budovy ArtGenu mají být pro všechny umělce otevřené a i je mohou využívat pro prezentaci svých děl. I v současné době probíhá výstavba ve spojení s uměním – na stavbě probíhá výstava uměleckých fotografií očí modelek agentury Czechoslovak Models. Stavba aspiruje na certifikát LEED Gold. Dokončení obou budov se plánuje na podzim 2014.

Čtyřicet let od vzniku budovy současného sídla telavivského muzea umění byla otevřená budova nová. Její výstavbu umožnil finanční dar od Herty a Paula Amirových, jejichž jméno nese, a umístěn je zde Archiv izraelské architektury a nová sekce fotografie a vizuálního umění. Autorem projektu, který měl navázat na původní budovu, je architekt Preston Scott Cohen. Budova představuje neobvyklou syntézu dvou protichůdných paradigmat pro současná muzea: muzea jako neutrální bílé kostky a muzea jako architektonické podívané.

Jihomaďarské město Pécs nese český název Pětikostelí je jedním z nejstarších měst v regionu s velmi dlouhou a zajímavou historií. Vedle mnoha zajímavých kostelů z různých historických období tu stojí i jedna z nejdůležitějších maďarských památek- ruiny Szatmárského paláce. Jejich citlivé úpravy se ujali architekti z maďarského ateliéru MARP.

Adaptací chátrajícího historického objektu někdejšího pivovaru Světovar získá Plzeň další kulturní prostor, který však nebude těm stávajícím konkurovat, ale doplní je. Do konce roku 2015 by tu měl vzniknout multifunkční prostor pro prezentaci současného umění a zázemí pro jeho tvorbu. Tak, aby industriální charakter a odkaz k původnímu využití zůstal zachován.

V britském Birminghamu nedávno dokončil nizozemský ateliér Mecanoo největší veřejnou knihovnu v Evropě. Jak to bývá u tohoto ateliéru zvykem, fasádu zdobí ornamenty, které z budovy činí skutečný šperk města. Atmosféru v interiéru působivě doplňují stíny, které ornamentální vzory vrhají přes skleněnou fasádu. Mírně se svažující podlaha umožňuje návštěvníkům plynulý přechod mezi různými úrovněmi a odděleními. Nejnižší úroveň se prodlužuje ven do náměstí, kde rchitekti vytvořili zapuštěný kruhový dvůr, který funguje jako neformální amfiteátr.

A co se starou opuštěnou elektrárnou, dokonce ještě z časů Rakouska-Uherska, která má svoje časy produktivní výroby už dávno za sebou? Dát pryč anebo prostě nechat být?

Rekonstrukce industriálních staveb v současném pojetí v sobě váže doby minulé, spojené většinou s průmyslovou výrobou, a mnohotvárnou budoucnost, kterou jí vtiskují investoři spolu s architekty.

Historické centrum Prahy se v říjnu na čtyři dny proměnilo díky novým technologiím a uchvacujícím nápadům v kouzelné místo. V rámci festivalu světla SIGNAL oživili čeští i zahraniční audiovizuální umělci architektonické památky města.

Po dvou letech přípravy rozhodla Rada sdružení Čmelák ukončit přípravu projektu Centra pro přírodu ve Starém Harcově. Hlavním důvodem jsou komplikace se získáním územního rozhodnutí a stavebního povolení, které již neumožní stavbu v potřebných termínech zahájit a dokončit, a tím pádem získat na projekt evropské dotace. Plánuje se ale dál.

Busana Cinema Centre je domovem mezinárodního filmového festivalu v Jižní Koreji. Hlavním záměrem architektů bylo vytvořit dílo se střechou, která není pouze strohou konstrukcí, ale živým architektonickým prvkem.