Pořadatelé mezinárodní soutěže o prestižní značku red dot design award přišli s šancí pro zviditelnění mladých designérů – red dot new talent. Loterie je šancí pro ty, kteří mají ve svém portfoliu první produkt schválený pro průmyslovou výrobu.
Interiérový design
Společnost AGC Glass Europe, jeden z největších světových výrobců skla a odborník na sklo používané v interiérech, si je dobře vědoma toho, jak barvy a světlo ovlivňují vnímání architektonických designů.
Londýnská společnost Blacksheep Architecture and Design si pro interaktivní povrchy stolů pro koncepčně zcela novou restauraci Inamo ve West Endu v Londýně vybrala vysoce funkční povrchový materiál DuPontTM Corian®.
Jak se daří začínajícím i těm zkušeným tvůrcům designu v Česku? Jaký by měl být profesionální designér a kde může hledat podporu? Jakým mocným nástrojem mohou výrobci bojovat s krizí? O tom všem je následující rozhovor s designérem, pedagogem a prezidentem Unie profesionálních designérů Ivanem Dlabačem ze studia Divan Design.
Společnost AC Expo oznamuje změnu v konání komplexu výběrových výstav moderního designu nábytku a svítidel art & interior. Výstava proběhne ve dnech 26. – 28. 11. 2009 souběžně s tradiční prestižní přehlídkou luxusních automobilových, motocyklových a lifestylových značek mmotion a 1. ročníkem veletrhu plastické a estetické chirurgie MediArt Prague 2009.
Společnost Grund, a. s., ve spolupráci s Design Cabinetem CZ vyhlásily počátkem března 2009 mezinárodní soutěž Grund International Design Contest na téma Bathroom Textile Story. Cílem bylo navrhnout koupelnovou předložku pro koupelnu současnosti a budoucnosti. Soutěže se mohli zúčastnit umělci, grafici, designéři, architekti, studenti uměleckých škol a další z České a Slovenské republiky, Německa a Itálie bez ohledu na věk nebo zaměření. Patronát nad soutěží převzaly věhlasné osobnosti světového designu Alessandro Mendini a Luigi Colani. Ti společně vyberou vítěze z více než stovky došlých návrhů a právě legendární otec tzv. biodesignu Luigi Colani vyhlásí v listopadu na finále soutěže v České republice tři vítěze.
Jaro symbolizuje mládí, svěžest, aktivitu, kreativitu. Právě takový design zaplnil centrum Prahy i industriální čtvrti, jakými jsou Holešovice a Karlín. Letošního jedenáctého ročníku se zúčastnil rekordní počet českých výrobců. Je to dobrým znamením toho, že přibývá výrobců, kteří chtějí spolupracovat s českými designéry a svůj výrobní program stále častěji opírají o kvalitní design.
Nové technologie v architektonických kancelářích nejenže usnadňují práci, ale také ovlivňují podobu současné architektury. Různé počítačově generované struktury začínají čím dál tím více ovlivňovat design interiérů i podobu staveb v monumentálním měřítku. Jednou z používaných metod je parametrické navrhování. A ačkoliv ve světě již tímto způsobem vzniklo několik realizací, v tuzemsku je první realizací malý Cafébar ve Starém Městě u Uherského Hradiště od architekta Michala Kutálka z Next Level studia a jeho kolegy Viktora Johanise. Tato drobnější realizace se však může stát důležitým mezníkem ve vývoji české architektury.
Vycházejí čistě z emocí a jejich design dává prostor představivosti a jemnému druhu poezie. A ještě něco – svítidla Les Fourmis Bleues jsou navíc ekologická a k ekologii přímo vyzývají.
Původně jsme se měli s Hankou setkat a nezávazně si popovídat o její nové práci. O lásce ke Skandinávii a severském designu. Okolnosti však chtěly, aby se nevinné setkání změnilo v dějství o čtyřech účinkujících...
Cílem fasády, jejíž kompozici vytvořil grafický designér Pierre di Sculio, bylo přenést chimérický svět neznámých textů a krásu písma do identity muzea. Podařilo se to spojením uměleckého řemesla a průmyslového designu.
Co jsme v touze po pohodlí za dlouhá léta pokořování přírody vypustili do ovzduší, řek a moří, to se vznáší ve vzduchu, nasákla tím půda i my sami. Na respekt k přírodě jsme na několik desetiletí zapomněli a nyní jen můžeme věřit, že nám zůstal čas na pokoru. O ohleduplnost k přírodě se dnes snaží i architekti, designéři, výrobci nábytku a bytových doplňků. Někdy jde jen o proklamované úsilí držet krok s módními ekotrendy, jindy o skutečnou zodpovědnost za recyklovatelnost výrobků, minimalizaci odpadu či spotřeby energie během výroby, ale i po dožití věcí, jimiž si zaplňujeme domovy.
Elegance příslovečné skandinávské skromnosti stojí pevně na nohách tradice severského stylu. Ten si jde vlastní cestou a vytváří specifický dialekt jazyka světového designu. Bez pompéznosti a pozérství, lidský a cenově dostupný...
Malý červený puntík neboli red dot je navzdory své minimalistické podobě už přes padesát let jedním z nejprestižnějších označení kvalitního produktového designu. Značku Red Dot získávají výrobky či návrhy na základě každoroční mezinárodní soutěže Red Dot Design Award. Na konci června tohoto roku proběhlo slavnostní předání cen firmám a tvůrcům za nejlepší produktový design roku 2009. Oceněné byly výrobky, které porotu přesvědčily svou funkční a formální kvalitou a inovativním řešením.
Jak reagují světové designérské značky na proměnu trhu pod tíhou ekonomické krize? Kam směřují a s jakými novinkami přicházejí? Jak se můžeme inspirovat novými trendy? S těmito otázkami jsme se vypravili do Milána i my. Veletrh, který se stal jednou z nejdůležitějších událostí ve světě designu, se letos uskutečnil v posledním dubnovém týdnu na výstavišti Rho Pero. A ukázal, že hitem sezony jsou přírodní struktury, organické tvary, pastelové barvy i odkazy ke kulturním tradicím.