Stále populárnější bílá barva, dveře bez klik, skandinávský styl, sklo a přírodní materiál. SAPELI představila na veletrhu dveří EXPO 2022 své novinky

SAPELI, česká jednička ve výrobě dveří a zárubní, představila na tradičním veletrhu dveří nazvaném EXPO 2022 novinky, které bude v průběhu roku uvádět na trh. Mezi tahouny mají bezesporu patřit dekory věrně napodobující přírodní materiál, dýha či „bezklikové“ dveře. Navzdory pandemii koronaviru má SAPELI za sebou úspěšný rok. Její tržby loni přesáhly miliardu korun a letos firma chystá do výroby a nových technologií investovat 50 milionů korun.

„Chceme jít jednoznačně především cestou kvality nikoliv kvantity. Kombinujeme poctivé řemeslo a nejmodernější technologie. Smysl určitě vidíme ve spolupráci s architekty a bytovými designéry, jejichž podněty jsou pro naše další směřování velkým přínosem,“ říká Marek Sedlák, obchodní ředitel SAPELI.

Návštěvníkům Expa zástupci SAPELI představili produktový plán a také noviny, které společnost letos uvede na trh. Hlavním cílem je především zatraktivnit sortiment a omladit nabídku. To se týká nejen samotných dveří, ale i materiálů, kování či doplňků.

Již několik let roste výrazně zájem zákazníků o produkty v bílé barvě. To ostatně potvrzují i výsledky společnosti SAPELI. Během loňského roku narostly tržby z těchto produktů o dvanáct procent. Na stále sílící poptávku reaguje i nabídka SAPELI.

Zhruba třetina její produkce je v bílém provedení. Náročnějším zákazníkům společnost nabízí ručně stříkaný matný lak v té nejvyšší kvalitě, který je po vytvrzení velmi odolný jak vůči mechanickému, tak dokonce vůči chemickému poškození.

V posledních letech společnost zaznamenala přesun poptávky zákazníků od levnějších segmentů k těm dražším. „Vidíme to mimo jiné na rostoucí popularitě finančně náročnějších systémů otevírání či na poptávce po atypických řešeních, jako jsou reverzní a bezfalcové dveře,“ upřesňuje Petr Jíra, vedoucí marketingu a produktového managementu společnosti SAPELI.

Zástupcem prémiového segmentu se stala dýha. Populární ale zůstává i levnější laminát. Letos se dočká rozšíření i paleta dekorů. Zákazníci mají zájem hlavně o ty, které se nejvíce podobají přírodním materiálům. Na rozdíl od nich se ale laminát poměrně snadno udržuje. Jednou z novinek, kterou SAPELI představila na Expu, jsou laminátové dveře v dekoru skandinávského dubu.

„Velkou výhodou by měla být jejich výborná kombinovatelnost v interiéru, atraktivní a jemný vzhled se zajímavou kresbou a stále velmi oblíbený skandinávský design,“ tvrdí Petr Jíra.

Bezklikové dveře i pro běžného zákazníka

Letos společnost uvede na trh novou řadu APPENA. Ta se inspiruje dveřmi MUTEO, které pro SAPELI navrhl průmyslový designér Petr Novague. Firma za převratný výrobek dveří bez kliky získala v roce 2020 světovou cenu Red Dot Award. Dveře MUTEO si pro své realizace vybírají špičkoví architekti. Jednou z prvních, kde se unikátní dveře od SAPELI uplatnily, byla rekonstrukce domu slavného českého režiséra Jana Hřebejka.

Díky řadě APPENA se bezklikové dveře dostanou i k běžnému zákazníkovi. Hlavním rozdílem ve srovnání s dveřmi MUTEO bude výraznější cenová dostupnost a větší míra individuality. Zákazníci si budou moci vybrat z laminátu, dýhy i skla. Madla dveří budou vyrobena z hliníku a zákazníci se mohou těšit na volbu ze široké palety barev a tvarů. Pro dveře APPENA vyvinula SAPELI speciální magnetický zámek M.A.G., který je plastový a vyrábí se na 3D tiskárně.

SAPELI kromě interiérových dveří plánuje rozšířit také nabídku a posílit svou pozici na trhu v segmentu technických dveří, do této kategorie spadají vstupní dveře do bytů, či dveří do kanceláří, zdravotnických zařízení, škol a hotelů. Mezi produkty značky SAPELI patří například i dveře se speciální antibakteriální úpravou.

„V procesu vytváření je materiál, který by byl určen pro developerské projekty. Z celkové roční produkce dveří SAPELI jde nyní do developerských projektů asi 25 procent. Očekáváme, že v dalších letech se podíl dodávek pro developery bude zvyšovat rychleji než pro koncové zákazníky,“ dodává Jíra s tím, že firma v současnosti spolupracuje s nejvýznamnějšími developerskými společnostmi na českém trhu.

Tržby společnosti SAPELI, která letos slaví 30 let na trhu, přesáhly loni navzdory pandemii miliardu korun. Pro letošní rok firma počítá s nárůstem tržeb o zhruba tři procenta. Objem investic by měl letos dosáhnout 50 milionů korun.

Ty půjdou na nákup nových technologií do výroby, jako jsou nové CNC stroje nebo stříkací automaty, ale i do řady zkoušek. V nich se budou dveře testovat například na kouřotěsnost či zvukotěsnost. „Tyto zkoušky vyžaduje stále se zpřísňující legislativa. Jde o náročný, několikaměsíční proces,“ uzavírá Petr Jíra.

Více na www.sapeli.cz.

ZDROJ: PR článek společnosti Sapeli