SSŽ dokončila nový silniční most přes Labe v Poděbradech
Společnost Stavby silnic a železnic, a. s., dnes v Poděbradech slavnostně uvedla do provozu nový silniční most přes řeku Labe. Most byl zprovozněn podle plánu po pětiměsíční uzavírce, v rámci které jej SSŽ zcela vyměnila a také zvýšila jeho podjezdnou výšku z původních čtyř na sedm metrů pro lodě plující po labské vodní cestě.
„Kompletní rekonstrukce mostu trvala téměř rok. Ve snaze snížit dobu nezbytné uzavírky mostu na minimum a co nejdříve vrátit obyvatelům Poděbrad dopravní komfort bylo tempo stavebních prací nadstandardní. Ze stejného důvodu jsme použili i originální technologické řešení,“ uvedl Martin Borovka, generální ředitel společnosti Stavby silnic a železnic, a. s.
SSŽ zahájila celý projekt již v červnu 2007 výrobou vlastního ocelového mostu v mostárně ve Vítkovicích. Následovala postupná demolice původní železobetonové konstrukce mostu. Původní nosníky byly odděleny a přesunuty na pražské předpolí mostu, kde byly dále děleny na menší části a odváženy na do recyklačního centra. Pro urychlení výstavby, především z důvodu co možná největšího zkrácení délky uzavírky mostu, byl nový most vyroben z 18 kusů, které byly na pražském předpolí zkompletovány. Zkompletována byla vždy polovina mostu a tato hotová polovina byla nasunuta na své místo nad korytem Labe. K demolici i následnému usazení nového mostu byly použity dva super těžké jeřáby, které patří k největším v ČR. Nad středním pilířem je v obou směrech instalován moderní radarový odražeč pro zvýšení bezpečnosti lodního provozu, který dosud zajišťovaly pouze bóje. V rámci celé rekonstrukce mostu byl upraven i zbytek kamenné krajní opěry řetězového mostu se sochou sv. Jana Nepomuckého.
Most byl otevřen pro pěší, cyklisty i automobilovou dopravu. Vzhledem k opravě inundačního mostu je však zneprůjezdněna návazná silnice na pražské straně mostu. Chodci a cyklisté se na druhou stranu Labe dostanou bez jakýchkoli komplikací.
Zdroj: Stavby silnic a železnic