Parková čtvrť – Central Group a.s 1

Projekt za 20 miliard zahájen. Developer postaví na Žižkově 2 500 bytů

Společnost Central Group slavnostně zahájila výstavbu Parkové čtvrti v Praze 3. V projektu s odhadovanými investičními náklady za 20 miliard korun chce firma do deseti let postavit 2500 bytů, mateřskou školu a park. Nová čtvrť vznikne v severní části zrušeného Nákladového nádraží Žižkov. Podle developera jde o největší novou rezidenční čtvrť v ČR, jež vznikne na tzv. brownfieldu.

První městský blok u Basilejského náměstí bude hotový už v polovině roku 2024. Pozemky v Parkové čtvrti o velikosti 13 hektarů v severní části Nákladového nádraží Žižkov nepotřebují pro výstavbu změnu územního plánu. Platný územní plán pro tuto plochu totiž určuje smíšenou výstavbu.

Firma Central Group pozemky koupila od původního developera Discovery Group v roce 2016, a to i s vydaným územním rozhodnutím a stavebním povolením na velký obchodně-administrativní komplex, hotel a dva bytové domy.

„My se snažíme být konsenzuální a městotvorní. Projekt jsme kompletně změnili a přepracovali a nové stavby v této čtvrti jsou menší a nižší. Zásadně jsme snížili i dopravní zátěž, která je snížená natolik, že Parková čtvrť spolu s připravovanou výstavbou v prostoru bývalého Telekomu je dohromady o třetinu nižší než to, co bylo povoleno s vydaným územním stavebním povolením,“ uvedl zakladatel a šéf Central Group Dušan Kunovský.

Čtvrtí povede i tramvaj

„Trošku zázrakem došlo ke změně vlastníka a ten z velkého obchodního centra, které zabíralo čtyři bloky velkého dopravního zatížení, projekt změnil na takové obyčejnější město, které má ulice, aleje a je bližší tomu, co máme všichni rádi,“ uvedl náměstek pražského primátora Petr Hlaváček (TOP 09).

Také doplnil, že doufá, že se během několika měsíců podaří představit udržitelný ekonomický plán, jak bude možné zbývající budovu nákladového nádraží rozdělit mezi Národní filmový archiv, developera a město.

Starosta Prahy 3 Jiří Ptáček (TOP 09) médiím sdělil, že o majetkoprávním vstupu hlavního města do budovy nákladového nádraží se jedná, a to nejen k budoucímu využití pro střední školství, ale i pro zdravotnické zařízení nebo polikliniku.

Ředitel Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) Ondřej Boháč uvedl, že Parkovou čtvrtí povede i nová tramvaj, která se v budoucnu má propojit i s Malešicemi. Vyzdvihl také výstavbu na brownfieldu, která je podle něj alfou a omegou budoucí pražské výstavby.

red