Partneři sekce:
  • Českomoravský beton

Jak vtáhnout kolemjdoucího do prodejny optiky

Jak vtáhnout kolemjdoucího do prodejny optiky

Prostor je velmi omezený, celá provozovna má čtyřicet metrů čtverečních. Prostor je koncipovaný jako zvětšená výloha. Už z ulice je patrný oční tester, který zabírá celou stěnu za prodejním pultem. Tester v noci svítí a nahrazuje tak reklamní poutač.

Bylo potřeba využít každý centimetr prodejny, proto všechny stěny obíhají dráty, které slouží jako věšáky na brýle. Systém poskytuje velkou flexibilitu.


V místě zrcadel, které mají kruhový tvar, se dráty rozestupují a vytvářejí dojem široce otevřených víček, které nás pozorují.

Zrcadla jsou umístěná v různých výškách, aby vyhověla zákazníkům různého vzrůstu.

Motiv oka, zorničky se opakuje i na stropě – infračervená zrcadlová topná tělesa i svítidla mají kruhový tvar.

Celý prostor je monochromatický, barevné můžou být až samotné výrobky – brýle.

Zdi jsou obložené na bílo mořenou březovou překližkou, zbytek prvků je kovových v černé barvě.


Pro nedostatek prostoru bylo třeba většinu prvků řešit na míru.

Architekt: ORA, Jan Hora, Barbora Zmeková, Jan Veisser
Místo: Moravské Budějovice
Investor: G optik s.r.o.
Dodavatel: INTERIA Znojmo s.r.o.
Rok: 2015

Zdroj: ORA
Fotograf: BoysPlayNice