Jak vtáhnout kolemjdoucího do prodejny optiky

Jak vtáhnout kolemjdoucího do prodejny optiky

Prostor je velmi omezený, celá provozovna má čtyřicet metrů čtverečních. Prostor je koncipovaný jako zvětšená výloha. Už z ulice je patrný oční tester, který zabírá celou stěnu za prodejním pultem. Tester v noci svítí a nahrazuje tak reklamní poutač.

Bylo potřeba využít každý centimetr prodejny, proto všechny stěny obíhají dráty, které slouží jako věšáky na brýle. Systém poskytuje velkou flexibilitu.


V místě zrcadel, které mají kruhový tvar, se dráty rozestupují a vytvářejí dojem široce otevřených víček, které nás pozorují.

Zrcadla jsou umístěná v různých výškách, aby vyhověla zákazníkům různého vzrůstu.

Motiv oka, zorničky se opakuje i na stropě – infračervená zrcadlová topná tělesa i svítidla mají kruhový tvar.

Celý prostor je monochromatický, barevné můžou být až samotné výrobky – brýle.

Zdi jsou obložené na bílo mořenou březovou překližkou, zbytek prvků je kovových v černé barvě.


Pro nedostatek prostoru bylo třeba většinu prvků řešit na míru.

Architekt: ORA, Jan Hora, Barbora Zmeková, Jan Veisser
Místo: Moravské Budějovice
Investor: G optik s.r.o.
Dodavatel: INTERIA Znojmo s.r.o.
Rok: 2015

Zdroj: ORA
Fotograf: BoysPlayNice