ASB Stavebnictví Inženýrské stavby

Inženýrské stavby

Partneři sekce:

Startovali z Prahy a měli namířeno do Münsteru. Brzy však nechali Münster daleko před sebou a po několikahodinové jízdě zaparkovali v Bratislavě. Zní to jako parafráze oblíbené cimrmanovské hlášky, ale jde o reálnou stavební logistiku vyvolanou dlouhodobým suchem. Zatímco největší části nového münsterského mostu v podobě dvou koncových příčníků vyrobili oceláři Metrostavu DIZ v pražských Horních Počernicích, menší komponenty dodává z Ostravy subdodavatel. Nyní už pražské díly čekají v bratislavském přístavu na loď.

Mostní stavby jsou základní součástí dopravní infrastruktury. Rostoucí objem dopravy a agresivní vlivy prostředí však vedou ke stále vyššímu zatížení. Aby byla posílena bezpečnost a dlouhá životnost konstrukcí, musí být tyto v pravidelných intervalech kontrolovány a udržovány. Společnost MC-Bauchemie má dlouholeté zkušenosti a vysoce kvalitní produktové systémy, které byly použity v mnoha projektech po celém světě. Tímto společnost MC významně přispívá k udržování dopravní infrastruktury po celém světě a k zajišťování tamní bezpečnosti.

Stavba středočeské části dálnice D3, která má spojit Prahu s jihem Čech a dál k rakouským hranicím, by podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla měla začít v roce 2028. V podcastu ŘSD uvedl, že se zvažuje i možnost využití takzvaného PPP modelu, tedy financování s pomocí soukromých investorů. Letos má začít výkup pozemků, přičemž všechny úseky by se měly realizovat současně.

redakce / ČTK -

Ministerstvo dopravy připravuje rozsáhlý plán na rozšíření dálniční sítě po roce 2050. Celkem má jít o 540 kilometrů nových tras, které by měly stát přibližně 320 miliard korun v dnešních cenách. Cílem je lepší propojení regionálních center a snížení dopravní zátěže v největších městech. O plánech informoval ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

redakce / ČTK -

Společnost Metrostav DIZ, která zajišťovala rekonstrukci Šítkovského jezu, provedla na začátku dubna také zkoušku provizorního hrazení. Ta byla součástí předávacího procesu díla investorovi – státnímu podniku Povodí Vltavy.

Brána do saského Švýcarska se pyšní novou dominantou s neobvyklým stavbařským příběhem. V německé Pirně už se tyčí most, jehož extrémně štíhlá nosná konstrukce je tak unikátní, že dlouho nebylo jasné, zda vůbec půjde postavit. Původní projekt museli stavbaři z Metrostavu a sesterské firmy Bemo Tunnelling společně s investorem dokonce přepracovat, aby postihli všechna jeho unikátní specifika. Dobrodružství ale nakonec spěje k happy endu. Díky zkušenostem a kreativitě českých mostařů bude most zprovozněn v závěru příštího roku.

Od pondělí 7. dubna (v závislosti na počasí nejpozději v úterý) by měl být obnoven plný provoz na dálnici D1 v Brně mezi 194. a 196. kilometrem. Řidiči se tak po více než 20 měsících dopravních omezení dočkají rozšířeného úseku bez kolon. Práce na tomto vytíženém místě přinesly opakované komplikace v dopravě, zejména dlouhé kolony nákladních vozidel.