Po dvouleté rekonstrukci se otevírá veřejnosti ikona pražského obchodu, dříve známá jako Obchodní dům Máj. Stávající vlastník, společnost AMADEUS Real Estate ji pod názvem Máj Národní proměnil v moderní centrum zábavy na ploše 17 000 metrů čtverečních. Návštěvníkům nabídne obchody, špičkovou gastronomii a unikátní zábavní park pro celou rodinu.
Stavebnictví
Bytový dům o třech jednotkách je pro klienty atraktivní ojedinělou kombinací výhod bydlení v bytě a zároveň ve venkovském klidu s možností vlastní zahrady. Lokalita je dobře dostupná do Prahy i nedalekých Říčan. Pozemek se nachází v klidné ulici, rozloha každého bytu je 117 m2 a ke každému náleží zahrada 500 m2.
Zajímavou alternativou k již probírané ovčí vlně a slámě, kterou lze potenciálně získat z lokálních zdrojů a není třeba při tom stříhat ovce, je izolace lněná, případně konopná. V obou případech se přitom opět jedná o materiály prověřené letitou praxí, která sice možná není tesána do současných norem, ale rozhodně ji měli otestovanou naši předci, pro které byly přírodní izolanty prakticky jediným, dostupným řešením, jelikož průmyslové materiály ještě neexistovaly.
Dřevostavby představují moderní a ekologický přístup ke stavebnictví, který se těší stále větší oblibě jak mezi architekty, tak investory. Použití dřeva jako primárního stavebního materiálu má své kořeny hluboko v historii, avšak díky novým technologiím a materiálům se značkou Baumitse dřevostavby dostávají na zcela novou úroveň.
Dlouhodobý monitoring neboli průběžné sledování technického stavu objektu poskytuje cenná data, která mohou sloužit k cílenému plánování úkonů údržby, oprav, rekonstrukcí, a v neposlední řadě jsou také důležitým doplňkem k běžně prováděným prohlídkám dle § 8 vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů ČR č. 104/1997 Sb. Monitoring na Čechově mostě v Praze byl prováděn od roku 2009, v roce 2020 prošla linka komplexní obnovou. To nám umožňuje poukázat na pokrok v používaných technologiích a zároveň ilustrovat, jaký celkový dopad to může mít na sběr, zpracování a zpřístupnění dat dlouhodobého monitoringu.
Pokládka šindelů patří mezi lehčí pokládky střešní krytiny, přesto je však omezena pravidly, které je nezbytně nutné dodržet, pokud má být hotová střecha nepropustná a s dlouhou životností. Čím začít?
Sláma je materiál, který se ve stavebnictví standardně nevyužívá, v poslední době o něm přesto slyšíme stále častěji a častěji, zejména v souvislosti se stavbou z přírodních, nezávadných materiálů. A proč také ne? Sláma je historicky prověřený materiál, který i po stovkách let stále nacházíme například v konstrukcích stropů.
Oprava Barrandovského mostu v Praze bude delší, než silničáři očekávali. Důvodem je horší stav konzolí, tj. nosníků, na okraji mostu. Přesné datum ukončení oprav zatím nebylo stanoveno, stále ale platí, že rekonstrukce skončí letos. Novinářům to řekli náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) a náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter. Původně měly opravy skončit do konce letních prázdnin.
Fasáda již není pouze funkční součástí stavby. Provedení fasád totiž dodává současným rekonstrukcím a novostavbám na jedinečnosti a charakteru. Stačí se kreativně rozmáchnout… a nepodcenit výběr správných a spolehlivých materiálů, které nám umožní přivést naši vizi k životu. Příklad si můžeme vzít z rekonstrukce sportovní haly v Modřicích.
Dlouhá léta jsme jako hlavní problém budov vnímali hlavně úniky tepla v zimě. Se stoupajícími letními teplotami nastává i opačný problém – nedostatečná ochrana před horkem. Smysluplná stavba však zvládá oba extrémy.
Čím teplejší je počasí, tím palčivější je i otázka „Kdo proboha vymyslel, že z PET lahví nejde sundat víčko?“. Víčka připevněná k PET lahvím už se stala terčem celé řady komentářů i nechtěných vtipů – a nejednoho z nás přinejmenším otrávila. A, ruku na srdce, kolik z nás víčko jednoduše neodtrhne, protože se pojistka plete do cesty a lahve je mnohem komplikovanější opětovně uzavřít?
Polská stavební společnost Budimex podala odvolání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) proti vyřazení z tendru na stavbu úseku D11 z Trutnova na státní hranici s Polskem. Původně Budimex tendr v hodnotě přes 11 miliard korun vyhrál, ale rozhodnutí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) o jeho vítězství po námitkách konkurenční firmy MI Roads zrušil antimonopolní úřad.
Ovčí vlna se řadí mezi izolační materiály s celou řadou možných využití, mezi běžně prodávanými výrobky je ovšem méně známá, méně doporučovaná – a cenově méně dostupná, protože je pro své vlastnosti a zdroje o něco dražší než běžně používané alternativy.
Rekonstrukce jsou často ze stavařského hlediska velmi komplikovanou záležitostí, protože jsme v řadě případů odkázáni na stávající prvky s omezenou únosností. Skladbu nových konstrukcí je proto vždy třeba důkladně promyslet, aby stávající prvky co nejméně zatížila, a to aniž by ztratila na vlastnostech, které investor očekává a požaduje. A v takovém případě se počítá každé kilo.
Ministerstvo dopravy dnes představilo 203 zástupcům potenciálních investorů, stavebních firem, financujících institucí a poradců projekt dostavby dvou úseků dálnice D35 formou PPP, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. Zástupci ministerstva dopravy zájemce seznámilo s parametry projektu dostavby. V PPP spolupráci je plánována dostavba více než 50 kilometrů dálnice D35, a to úseků mezi Mohelnicí na Šumpersku a Opatovcem na Svitavsku.