Pražané již mohou vyzkoušet nové zastávky, které by se postupně měly rozšířit po celé Praze. Testovací prototyp zastávkového přístřešku MHD se zábradlím bude na svém místě na Palackého náměstí umístěn do jara příštího roku. Návrh vzešel ze soutěže, kterou uspořádal Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy v loňském roce.
Stavebnictví
Stále ještě existuje řada oken ve starších domech, která již překročila svou dobu životnosti a čeká je výměna. Je to způsobeno zejména jejich nedostatečnou údržbou. Snižování tepelných ztrát spojené s výměnou oken je sice chvályhodné, ale nesmíme tím současně omezit dostatečné větrání. Požadované hygienické minimum na větrání by mělo být zajištěno i u nových oken zejména přirozeným způsobem větrání.
Nový zavěšený most přes řeku Magdalena v kolumbijské Barranquille má celkovou délku 2,3 km. Technici PERI vypracovali návrh bednění a lešení přesně podle požadavků tohoto náročného projektu. Řešení bylo založeno na souběžné výstavbě pylonů, mostních pilířů i mostovky. Mnohostrannost systémů bednění a lešení a možnost kombinace se stavebnicí pro inženýrské stavby VARIOKIT umožnily zkrácení doby montáže i u složitých tvarů.
Český výrobce vinylových podlah, společnost Fatra, a.s. přichází se zcela novou podlahou WELL-click, která se od současných poměrně liší. Vyznačuje se jinou celovinylovou strukturou, díky níž je ideální volbou do prostor se zvýšenou vlhkostí.
Silnice I/58 spojuje Ostravu s Rožnovem pod Radhoštěm. Jde o důležitou dopravní tepnu, která je plně vytížená, dle ŘSD ji denně využije v průměru 13 567 vozidel. Vznikající obchvat (obchvat Skotnice) ale vede přímo přes obec Prchalov. Aby dálniční přivaděč nerozdělil obec Prchalov na dvě poloviny, bude silnice vedena zčásti zářezem s protihlukovými stěnami, zčásti tunelem.
Navrhli a postavili je studenti, ale snesou srovnání s profesionálními stavbami. Díky spolupráci Správy Krkonošského národního parku a Ústavu navrhování II Fakulty architektury ČVUT vyrostlo v tomto přírodním prostředí celkem pět lávek, po kterých se od podzimu mohou projít první návštěvníci.
Při plánování či realizaci domu se rozhodně vyplatí promyslet také řešení komína v návaznosti na průchod střechou a jeho nadstřešní části.
Energie Slunce je jedním ze základních elementů existence života na Zemi. Tento zdroj představuje čistou, prakticky nevyčerpatelnou, cenově dostupnou energetickou banku s potenciálem, jehož velikost několikanásobně převyšuje požadavky celkové světové spotřeby energie.
Řízením EIA prochází od září varianta úseku 518 pražského vnějšího okruhu z Ruzyně do Suchdola. Navrhovaná trasa je dlouhodobě předmětem řady sporů. Ty jsou částečně zapříčiněny starými křivdami, kdy se o základním trasování pražského okruhu rozhodovalo bez účasti dotčených obcí a částečně reálnými obavami z dopadů, které by mohla nová silnice této dosud relativně klidné čtvrti přinést.
Jestliže před deseti lety bylo vyložení okna do prostoru tepelné izolace technickou kuriozitou, dnes se z tohoto způsobu umístění otvorové výplně stala téměř rutinní záležitost. Rostoucích požadavků na efektivnější utěsnění otvorové výplně ve stavbě a co největší snížení tepelných mostů se chytla celá řada výrobců a tak vznikla různá řešení a systémy předsazených oken – od certifikovaných a laboratorně vyzkoušených až po laciné „garážové“ sestavy, o jejichž funkčnosti můžeme spíše pochybovat.
Téma kročejové izolace nabývá v současné době na důležitosti. Po každodenním stresu je odpočinek za zdmi vlastního příbytku zvlášť důležitý a velkou měrou přispívá ke kvalitě života. Pokud kročejová izolace chybí, ze schodišť a stropů pokojů se stávají doslova reproduktory. Tím se výrazně snižuje komfort bydlení, zejména pak v panelových a starších domech to může představovat velký problém.
Klempířské práce patří mezi činnosti vystavující fyzickou osobu poškození zdraví nebo zvýšenému ohrožení života, pokud při nich hrozí pád z výšky nebo do volné hloubky větší než 10 m. V takovém případě musí být zpracován plán BOZP. To platí i pro klempířské udržovací práce.
Evropská komise (EK) zvolila v energetice tzv. balíkovou metodu. 30. listopadu 2016 představila již čtvrtý energetický balíček, který je známý jako zimní energetický balíček. Dohromady více než 4 500 stran textu.
Tunel Milochov je součástí modernizace železniční tratě Púchov–Žilina, určené pro traťovou rychlost do 160 km/h. Jedná se o dvoukolejný jednotubusový tunel s celkovou délkou včetně hloubených portálových částí 1 861 m. Součástí tunelu je i úniková štola délky 266,5 m, která je situována přibližně v polovině tunelu kolmo k jeho ose a ústí v obci Horný Milochov.
Vnější tepelněizolační kompozitní systémy Baumit je možné použít na všech obvyklých stavebních minerálních podkladech (příp. dřevěných, dřevocementových atp.). Podklad musí být vždy suchý, dostatečně vyzrálý, pevný a zbavený nečistot. Statické trhliny na fasádě lze bez obav zakrýt jen v tom případě, že již nejsou aktivní.