Současné nastavení environmentálního uvažování jednoznačně směřuje k obnovitelným zdrojům energie. Využití tepla z půdy se v ČR realizuje většinou pomocí hloubkových vrtů osazených geotermálními sondami. REHAU se jejich výrobou zabývá už nějakou dobu, nové poznatky a především zkušenosti z realizace vedly v posledních letech k výrazným vylepšením.
Inženýrské stavby
Plovoucí přístupová mola, vestavěný minibazén, oblázková pláž i speciální ekomola sloužící k ochranně vzácných biotopů připravuje divize 8 společnosti Metrostav na trojici severočeských rekultivačních jezer. Zatímco na starších jezerech Milada a Matylda je ve fázi výstavby, na nejmladším a největším jezeru Most už má hotovou hrubou stavbu. Dokončení zakázky společnosti Metrostav i dlouho očekávané otevření jezera Most pro veřejnost je v plánu v polovině září.
Ředitelství silnic a dálnic po dlouhých letech a několika opravách otevřelo opět kompletní dálnici vedoucí z hlavního města na hranice, ale stále má kvůli posunům ve svahu pod prackovickou estakádou s touto dlouho očekávanou dálniční komunikací potíže.
Při ochraně životního prostředí hraje geotechnika nezastupitelnou roli. Odborné geotechnické posouzení je nedílnou součástí projektových prací, a to jak v rámci návrhu těžby, tak i při následném zahlazování důlní činnosti – revitalizaci a sanaci dotčené krajiny.
Stavba od začátku čelila náročným podmínkám. Veškeré práce probíhají zhruba 5 metrů pod povrchem.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem pražského vnějšího okruhu, má územní rozhodnutí ke stavbě úseku 511 na jihovýchodě metropole mezi D1 a D11.
Metrostav v červnu dokončil můstky propojující budovy Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Studentům a zaměstnancům přinesly větší komfort a bezpečnost, nově umožnily i bezbariérový vstup do obou budov. Objekty navrhlo architektonické studia ov-a.
Rada hl. m. Prahy podpořila výhradně tunelovou variantu řešení části severního Pražského okruhu, stavby 520, vedoucí z Březiněvse.
Zatěžovací zkoušky mostů jsou důležitou součástí správy a sledování mostních konstrukcí. Zkoušky se provádí před uvedením mostu do provozu i v průběhu jeho životnosti, neboť komplexně prověřují stav celé mostní konstrukce a ověřují v praxi teoretické předpoklady prohlídky, diagnostického průzkumu a výpočtů.
IPR Praha spolu s ministerstvy navrhli úpravu normy, která počítá s prostorem nejen pro technickou, ale také pro zelenou infrastrukturu.
Nejdůležitějšími požadavky u tohoto infrastrukturálního projektu koridoru Sabah Al Ahmad bylo dodržení termínu, efektivita a výstavba za běžného provozu.
Záměrem projektu dálnice D4 a rychlostní silnice R7 je vybudování jižní části nultého obchvatu Bratislavy a části jižní sítě rychlostních silnic spojujících západ a východ Slovenska. Dálnice D4 a rychlostní silnice R7 o celkové délce více než 59 km budou sloužit jako vnější obchvat hlavního města. Projekt zahrnuje výstavbu 14 křižovatek a 122 mostních konstrukcí včetně nového mostu nad řekou Dunaj a viaduktu na úrovni podniku Slovnaft.
Podle odborníků není nadále únosné, aby voda z našeho území odtékala stále rychlejším tempem.
Most, kterého vývoj započal v roce 2003, se dočkal realizace v roce 2015. Neobvykle silný důraz byl kladen na komunikaci investora a zhotovitelů s veřejností. Důkazem je i jméno mostu, které vybrala veřejnost – Northern Spire.
Diagnostický průzkum, jehož součástí je statická a dynamická zkouška stavební konstrukce, začíná být v dnešní době samozřejmou součástí rozhodovacího procesu o budoucnosti konstrukce. Společnost INSET s.r.o. se tomuto problému věnuje již od svého založení, tedy od roku 1991.