OSMA letos uvádí na trh novinku KG2000 Polypropylen SN16, která je předurčena pro uložení v místech s vyššími vrcholovými tlaky, jako jsou například dálniční vozovky, nebo naopak pro místa s vysokou hladinou podzemní vody či pro uložení v extrémních hloubkách.
Inženýrské stavby
Ministerstvo dopravy plánuje v příštích třech letech přípravy stavby 172 velkých dopravních projektů za přibližně 243 miliard korun. Většina peněz by měla směřovat na dálniční a silniční stavby. Uvádí to dokument ministerstva o přípravě velkých dopravních staveb, který dnes prostuduje vláda. Podle materiálu je financování staveb a příprav v letošním roce i přes aktuální krizi zajištěno, následující roky ovšem mohou být problematičtější.
Zajištění bezpečnosti pracovníků v rámci dopravních staveb je výraznou kapitolou bezpečnosti práce obecně. Při realizaci dopravních staveb navíc víc než kde jinde platí, že je třeba dbát nejen na bezpečnost stavby jako takové, ale také na důsledné využívání vysoce viditelných bezpečnostních prvků a dávat důraz na disciplínu v pohybu osob i přemisťování materiálu nebo na zabezpečení stavby proti pádu předmětů a materiálu.
Představte si zhruba hektarovou šachovnici, místo figurek ocelové pláty velké jako basketbalová hřiště a místo šachistů jeřáby s nosností až 500 tun. Takovou podívanou nabídla v těchto dnech ocelářská dílna Metrostavu v Horních Počernicích, v níž se vyrábí komponenty jedněch z největších vrat v Evropě pro vodní dílo Gabčíkovo.
V oblasti železničních staveb nabývá ocelový pražec, vedle již používaných dřevěných a betonových pražců, opět na důležitosti. Od betonového a především od dřevěného pražce odlišuje ocelový pražec dlouhá životnost. Pro budoucnost je ocel důležitá také díky své recyklovatelnosti.
Praha již zná podobu nového smíchovského dopravního terminálu. Architektonické studio A69, vybrané na základě výběrového řízení letos v dubnu, dopracovalo svoji předchozí studii do většího detailu, která byla v listopadu představena odborné i laické veřejnosti. Nový terminál by měl lépe propojovat jednotlivé typy veřejné dopravy a zkultivovat současnou podobu Nádraží Smíchov. S výstavbou by se mohlo začít v roce 2021.
Příspěvek se zabývá aktuálním stavem přípravy vysokorychlostních tratí v České republice na jednotlivých sledovaných ramenech těchto tratí (rychlých spojení). Informuje o technickém řešení infrastruktury, systému projektové přípravy a následné realizaci jednotlivých staveb včetně organizačního a personálního zajištění v rámci Správy železnic. Pozornost bude věnována rovněž specifickému zajištění přípravy a realizace přeshraničního úseku Ústí nad Labem – Drážďany a spolupráci s německou stranou.
Železniční stavba desetiletí. Tak by se dala nazvat modernizace železničního koridoru mezi pražským hlavním nádraží a Hostivaří. V Praze vznikne první čtyřkolejná trať v zemi, která uleví úsekům, již nestačícím intenzitě dopravy. Vlakem ze stanice Praha-Hostivař do stanice Praha – hlavní nádraží bychom se tak měli dostat po první čtyřkolejné trati na síti SŽDC rychleji, bezpečněji a pohodlněji.
Modernizace železničního koridoru mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří v délce téměř sedm kilometrů se může nazvat železniční stavbou desetiletí.
Ředitelství silnic a dálnic bude letos stavět nebo opravovat 230 kilometrů dálnic a silnic, což je nejvíce v historii.
Stavba dalších úseků dálnice D6 je v plném proudu. Na nové úseky od Nového Strašecí na západ dodává kontinuálně beton od podzimu roku 2018 společnost Českomoravský beton, a. s. Dodávky transportbetonu jsou zajištěny z provozů - betonárny Kladno a betonárny Rakovník.
Ministerstvo kultury (MK) odmítlo zrušit památkovou ochranu pražského železničního mostu mezi Smíchovem a Výtoní. Majitel chtěl ochranu sejmout kvůli opravě, dříve se mluvilo i o úplném nahrazení mostu novým. Rozhodnutí ministerstva zatím není pravomocné a běží lhůta na odvolání, sdělila ČTK mluvčí ministerstva kultury Michaela Lagronová.
Správa železnic připraví projekt opravy trati v Českém středohoří zavalené v roce 2013 sesuvem půdy. Náklady na stavbu úseku mezi Radejčínem a Lovosicemi, která je nyní nesjízdná, odhadují na 463 milionů korun. ČTK to řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.
Znalci díla Carla Gustava Junga znají numinozitu jako dynamické, hlubokými emocemi provázené působení nezávislé na vědomé vůli člověka. O takovýto zážitek podivné změny vnímání světa se pokusili autoři lávky, která se probojovala mezi finalisty ČCA svým odvážným skulpturálním pojetím.
Centrum podpory inovačních technologií (CPIT) Vysoké školy báňské -Technické univerzity Ostrava testuje v Ostravě konstrukci pro nejdelší dřevobetonový most ve střední Evropě, který by měl být postaven v Třebíči. V konstrukci tvoří 70 procent dřevo, přičemž jde o dříví z kůrovcové těžby. Novinářům to řekl autor projektu Roman Fojtík.