Ředitelství silnic a dálnic po dlouhých letech a několika opravách otevřelo opět kompletní dálnici vedoucí z hlavního města na hranice, ale stále má kvůli posunům ve svahu pod prackovickou estakádou s touto dlouho očekávanou dálniční komunikací potíže.
Inženýrské stavby
Při ochraně životního prostředí hraje geotechnika nezastupitelnou roli. Odborné geotechnické posouzení je nedílnou součástí projektových prací, a to jak v rámci návrhu těžby, tak i při následném zahlazování důlní činnosti – revitalizaci a sanaci dotčené krajiny.
Stavba od začátku čelila náročným podmínkám. Veškeré práce probíhají zhruba 5 metrů pod povrchem.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem pražského vnějšího okruhu, má územní rozhodnutí ke stavbě úseku 511 na jihovýchodě metropole mezi D1 a D11.
Metrostav v červnu dokončil můstky propojující budovy Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Studentům a zaměstnancům přinesly větší komfort a bezpečnost, nově umožnily i bezbariérový vstup do obou budov. Objekty navrhlo architektonické studia ov-a.
Rada hl. m. Prahy podpořila výhradně tunelovou variantu řešení části severního Pražského okruhu, stavby 520, vedoucí z Březiněvse.
Zatěžovací zkoušky mostů jsou důležitou součástí správy a sledování mostních konstrukcí. Zkoušky se provádí před uvedením mostu do provozu i v průběhu jeho životnosti, neboť komplexně prověřují stav celé mostní konstrukce a ověřují v praxi teoretické předpoklady prohlídky, diagnostického průzkumu a výpočtů.
IPR Praha spolu s ministerstvy navrhli úpravu normy, která počítá s prostorem nejen pro technickou, ale také pro zelenou infrastrukturu.
Nejdůležitějšími požadavky u tohoto infrastrukturálního projektu koridoru Sabah Al Ahmad bylo dodržení termínu, efektivita a výstavba za běžného provozu.
Záměrem projektu dálnice D4 a rychlostní silnice R7 je vybudování jižní části nultého obchvatu Bratislavy a části jižní sítě rychlostních silnic spojujících západ a východ Slovenska. Dálnice D4 a rychlostní silnice R7 o celkové délce více než 59 km budou sloužit jako vnější obchvat hlavního města. Projekt zahrnuje výstavbu 14 křižovatek a 122 mostních konstrukcí včetně nového mostu nad řekou Dunaj a viaduktu na úrovni podniku Slovnaft.
Podle odborníků není nadále únosné, aby voda z našeho území odtékala stále rychlejším tempem.
Most, kterého vývoj započal v roce 2003, se dočkal realizace v roce 2015. Neobvykle silný důraz byl kladen na komunikaci investora a zhotovitelů s veřejností. Důkazem je i jméno mostu, které vybrala veřejnost – Northern Spire.
Diagnostický průzkum, jehož součástí je statická a dynamická zkouška stavební konstrukce, začíná být v dnešní době samozřejmou součástí rozhodovacího procesu o budoucnosti konstrukce. Společnost INSET s.r.o. se tomuto problému věnuje již od svého založení, tedy od roku 1991.
OSMA letos uvádí na trh novinku KG2000 Polypropylen SN16, která je předurčena pro uložení v místech s vyššími vrcholovými tlaky, jako jsou například dálniční vozovky, nebo naopak pro místa s vysokou hladinou podzemní vody či pro uložení v extrémních hloubkách.
Ministerstvo dopravy plánuje v příštích třech letech přípravy stavby 172 velkých dopravních projektů za přibližně 243 miliard korun. Většina peněz by měla směřovat na dálniční a silniční stavby. Uvádí to dokument ministerstva o přípravě velkých dopravních staveb, který dnes prostuduje vláda. Podle materiálu je financování staveb a příprav v letošním roce i přes aktuální krizi zajištěno, následující roky ovšem mohou být problematičtější.