DELTA BIM-tým v projektu BMW (zleva doprava: Architekt a prokurista Adam Cifra, jednatel Erik Štefanovič, architekt Sabrina Schubert)

DELTA připravuje velmi vyspělý BIM projekt

DELTA projektuje pro skupinu BMW testovací polygon pro digitální vývoj automobilů budoucnosti. Vysoký přínos má nejen samotný cíl projektu, ale i plánování a projekce ve standardu BIM 5D a využití metodiky Lean Management.

Koncem roku 2018 byl zahájen nový projekt „BMW Group Future Mobility Development Center“ s firmou DELTA jako generálním projektantem pro zónu pozemních staveb. V karlovarském regionu postupně vyroste testovací polygon s různými druhy silničních komunikací, které mají sloužit především pro vývoj autonomní jízdy, elektromobility a asistenčních systémů.

Marcela Kolářová ze společnosti DELTA upřesnila, že zóna pozemních staveb činí téměř 70.000 m2 podlažní plochy a za projektovou přípravu je zodpovědná DELTA s více než čtyřicetiletou praxí v oblasti projektové přípravy a řízení stavebních projektů. Kromě toho nová testovací dráha nabídne k dispozici parkovací stání pro testovací vozidla, zaměstnance, návštěvníky, poskytovatele služeb i prostor pro logistiku.

Erik Štefanovič, jednatel DELTA Česká republika k projektu podotknul, že tento projekt je pro českou ekonomiku zásadní, stává se důležitou součástí českého hospodářství. „Jsme velmi rádi, že s tímto stavebním projektem vznikne skutečná přidaná hodnota pro lidi a celý Sokolovský region.“

DELTA si je vědoma důležitosti partnerské projektové kultury pro úspěch tohoto mezinárodního stavebního záměru a používá spolu s účastníky projektu metodu Lean Management. K tomu je zapotřebí odvaha, neboť firma DELTA, jako jedna z prvních firem, doprovází BMW s metodou Lean Management, již ve fázi projekce.

U projektu jako je tento je společný jmenovatel nepostradatelný. Je to fungující komunikace a jasný postup, jež se starají o to, aby účastníci při společném projektování ve sdíleném modelu BIM 5D splynuli v jeden perfektně sehraný tým.

Tento model BIM 5D zpracovává dle požadavků investora kromě standardních relevantních informací 3D-modelu také časové a nákladové aspekty stavby. Zahájení výstavby je plánováno na jaro 2020 a testovací dráha bude uvedena do provozu v roce 2022.