Brno zmodernizuje podchod pod nádražím. Z ostudy se stane obchodní pasáž

Kancelář architekta města Brna představilo koncepci modernizace podchodu pod Hlavním nádražím. Místo spojující přednádražní prostor s ulicí Dornych patří podle místních obyvatel mezi jedny z nejhůře vypadajících prostor ve městě. Rekonstrukci dlouhá léta bránily majetkoprávní spory.

Stánky s levným oblečením a botami, častý černý výlep, nedostatek světla, zašlé zdi i stropy. Současná podoba 170 metrů dlouhého a 11 metrů širokého brněnského podchodu je pozůstatkem divokých devadesátých let, kdy Brno přišlo o vlastnická práva.

Majetkoprávní spory se podařilo po dlouholetých soudech vyřešit teprve loni. Město proto prostřednictvím kanceláře městského architekta začalo připravovat projekt revitalizace nevzhledného místa.

Podchod Brno
Podchod Brno
Podchod Brno
Podchod Brno
Podchod Brno

„Je potřeba do podchodu přinést světlo, přímo ho propojit s nástupišti vlaků výtahy, zmodernizovat zdejší obchody do podoby pasáže nebo přidat informace o odjezdech vlaků a tramvají,“ nastínila KAM myšlenkový směr, kterým se ubíral při přípravě návrhu. Architekti přitom v rámci přeměny v obchodní pasáž počítají i se zúžením dosavadního prostoru, což se soudě podle facebookových diskuzí na stránce KAMu nesetkalo s příznivými ohlasy.

„Začátek rekonstrukce a její délka teď záleží na technickém stavu podchodu a míře potřebných oprav. Náš návrh pak bude podkladem pro další fáze celého projektu,“ doplnila KAM. Finální podoba i pojmenování pasáže vyjde z navazující práce i debat.

Rekonstrukce je připravována i kvůli právě probíhající rekonstrukci budovy Hlavního nádraží. To by mělo sloužit až do roku 2034, kdy je plánováno dokončení nového železničního uzlu v odsunuté poloze dále od centra města. Průchodnost lokality pak bude potřeba i po dokončení nového nádraží.

red