Rekonstrukce železničního koridoru Hostivař pokračuje podle plánu

Zprovozněné čtvrté nástupiště v ŽST Vršovice

Modernizace železničního koridoru mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří v délce téměř sedm kilometrů se může nazvat železniční stavbou desetiletí.

První čtyřkolejná trať v České republice uleví přetíženým dopravním úsekům. Díky ní se cestující dopraví po moderní vysokokapacitní trati rychleji, bezpečněji a pohodlněji ze stanice Praha-Hostivař do stanice Praha – hlavní nádraží.

Aktuálně pokračují práce v ŽST Vršovice, kde je zprovozněno čtvrté nástupiště (obr. 1) včetně podchodu (obr. 2). Na mostě přes ulici Bartoškova probíhá hlubinné založení prostřední části mostu. Téměř hotova je Technologická budova a trakční měnírna v Zahradním Městě, nyní se pracuje na obvodovém plášti.

Nový podchod ve Vršovicích
Nový podchod ve Vršovicích |

Na mostu přes ulici Průběžná (obr. 3) se připravuje osazení dalších nosníků, nad tramvajovou tratí nadále zůstává rámová konstrukce. Od Vršovic do Edenu probíhají práce na železničním spodku pro koleje 201, 202, 205, 207, 921 a 922.

Na mostě přes ulici Průběžná se připravuje osazení dalších nosníků
Na mostě přes ulici Průběžná se připravuje osazení dalších nosníků |

Přípravné práce začaly na jaře 2018, dokončeno by mělo být v říjnu 2021. Pro Správu železnic projekt realizují Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ. Podrobnosti a aktuality z probíhajících prací jsou k dispozici na www.koridorhostivar.cz.

Foto: Archiv Metrostavu

Komentáře