Partneři sekce:
  • Českomoravský beton

Wellness centrum v Lednici plné skla

Wellness centrum v Lednici plné skla

Když se řekne wellness, v mysli se nám vynoří obrázky příjemného čistého prostředí, jakési oázy pohody a klidu. Jeho skutečná podoba však může být různorodá, vždyť dnes už tyto služby nabízí každý lepší hotel či aqua park. Vydařenou realizaci jsme tentokrát našli na Moravě v Lednici.

„Instalace skla byla zvládnuta za plánovaných 10 dní.“

Realizace wellness centra v Lednici je výsledkem správného postupu dobře zorganizovaného týmu. O tom, že nároky na estetiku, hygienu a údržbu má wellness centrum vysoké, se netřeba velmi rozepisovat. Každá přidaná hodnota v tomto směru má však pro investora cenu ušetřených peněz během výstavby i později při provozu. Hotelový Spa Resort v jihomoravské Lednici má hned několik zajímavých vychytávek: LED pásky ve sprchách, kvalitní vodoodpudivé materiály, funkční detaily s vyladěným dekorem či množství skla v interiéru.

Venkovní terasy mají celoskleněné zábradlí z čirého skla, což byla nejnáročnější část montáže. Jelikož nebylo možné použít klasické kotvení pomocí kotvicích bočních pupenů, zvolilo se řešení s kotvicími terčíky. Skleněná výplň je zapuštěná.

Venkovní terasy mají celoskleněné zábradlí z čirého skla, což byla nejnáročnější část montáže. Jelikož nebylo možné použít klasické kotvení pomocí kotvicích bočních pupenů, zvolilo se řešení s kotvicími terčíky. Skleněná výplň je zapuštěná.

Pečlivá příprava

Investor ve spojení s architektem hledali dodavatelskou společnost, která by byla schopna zajistit pro projekt komplexní dodávku skla. Tento požadavek splnil přerovský zpracovatel skla – společnost JAP. „Sklo jako vlhkostně inertní materiál se do wellness center používá nejčastěji. Využívá se v interiéru i exteriéru. Individuální odborné poradenství ve fázi stavebních plánů je pro nás samozřejmostí,“ konstatuje Martina Vičarová, produktová manažerka JAP, která měla na starosti stavbu v Lednici, a dodává: „Při realizaci v Lednici nastala ideální kombinace. Architekt nás přizval do konzultačního týmu, abychom mohli již ve fázi stavebních plánů a v souladu s hrubou stavbou pomoci s potřebnou stavební předpřípravou na pozdější instalaci celoskleněných stěn, dveří, fixních paravánů a celoskleněného zábradlí. Díky tomu se instalace skla zvládla za plánovaných 10 dní. Už jsme nemuseli řešit žádné velké stavební úpravy a také velké skleněné prvky se daly dobře ukotvit na předem připravenou výztuž.“

Celoskleněný obklad stěny s integrovanými třemi otočnými dveřmi, materiál Grafosklo, velikost 8 x 2,5 m.

Celoskleněný obklad stěny s integrovanými třemi otočnými dveřmi, materiál Grafosklo, velikost 8 x 2,5 m.

Investor i stavební firma, která stavbu realizovala, vyzvedli plynulost interiérových prací, čemuž výrazně pomohlo například zaměření všech prostor na všechny montáže najednou. Stejně se postupovalo i při montáži. Navíc v průběhu objednávek a příprav veškerá komunikace probíhala přes jednu kompetentní osobu, která v rámci této zakázky řídila všechny výrobní sekce v JAP (stavební pouzdra, skleněnou výrobu a zábradlí), aby se zajistilo bezproblémové předávání informací a vzájemná synergie prací. Výsledkem byla výroba přesně podle objednávek a bezproblémová realizace dle zadání investora a architekta.

Motiv pískování s horizontálním vzorem působí v interiéru jako příjemně chladivá ledová námraza.

Motiv pískování s horizontálním vzorem působí v interiéru jako příjemně chladivá ledová námraza.

Imitace pískování i moře

Investor zpočátku zvažoval možnost použít pískované sklo. „Ale vzhledem ke specifičnosti prostoru s vysokou frekvencí osob a vlhkostí bylo nakonec vybráno grafosklo, které dokáže pískované sklo velmi dobře imitovat. Jelikož v grafoskle je motiv nalaminován mezi dvěma skly, odpadá obava z horší údržby skla či z poškození opískované drsnější strany. Jde o sendvičový systém dvou skel, mezi nimiž je zalaminovaných grafika, takže údržba je velmi jednoduchá,“ vysvětluje Martina Vičarová.

Grafické motivy si investor vybral sám. Upřednostnil střídmé dekory, které vzájemně ladí. Dvě patra wellnessu se odlišují různým motivem pískování. Pro zázemí šaten bylo zvoleno neprůhledné mléčné sklo. Výraznější motiv uvidí klienti wellnessu pouze v interiérovém bazénu. „Výběr této grafiky trval déle. Snahou bylo sladit ho se stropní temně modrou hvězdnou oblohou. Původně se hledalo spojení s regionálním motivem Jižní Moravy, ale navrhované fotografie se nedaly barevně propojit. V závěru došlo k posunu k přírodnímu motivu moře, ve finále ho ještě doplnil západ slunce,“ přibližuje výběr motivu Martina Vičarová.

Zastavěná plocha: 500 m2
Konstrukce budovy: betonový monolit vyplněný broušeným PORFIX
Dokončení výstavby: prosinec 2014

Celoskleněné posuvné dveře se zasouvají do pouzdra bez obložení.

Celoskleněné posuvné dveře se zasouvají do pouzdra bez obložení.

Text: Mária Nováková
Podklady a foto: J. A. P.