Stavební podnikání

V prosinci byl v České republice slavnostně uveden do provozu tisící kilometr dálnice, ale v současnosti k dokončení celé páteřní sítě ještě téměř 1 200 kilometrů chybí. Cílem vlády je uzavřít tuto etapu do roku 2013, připouští se i rok 2016. Záměry vlády v dopravní infrastruktuře státu se tím zdaleka nevyčerpávají. Dalším strategickým úkolem je modernizace železnic, jejichž hustota sice v Česku, na rozdíl od dálnic, patří k největším v Evropě, avšak technický stav, propustnost a bezpečnost provozu rozhodně nejsou národní chloubou.

Na počátku svého působení se firma Ferram zabývala velkoobchodem s hutním materiálem. Již po půl roce rozšířila svou činnost o strojírenskou výrobu a po dvou letech o obchodování se stavebními materiály. Nyní patří mezi pět největších prodejců stavebnin na Moravě. O rozhovor jsme požádali Ing. Vladimíra Schreiera, generálního ředitele společnosti Ferram, a. s.

Nový silniční obchvat výrazně uleví obyvatelům Opatova v okrese Svitavy. Ti se nyní musí potýkat s komplikacemi, které jim přináší frekventovaná silnice I/43 mezi Lanškrounem a Svitavami, procházející jejich obcí. Čtyři a půl kilometru dlouhý obchvat přivítají také motoristé, kteří obcí po stávající zcela nevyhovující silnici projíždějí. Stavbu v ceně bezmála 400 milionů korun vybuduje společnost Skanska DS od března 2008 do konce roku 2009. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Společnost MaMaison Hotels & Apartments včera oznámila, že její MaMaison Riverside Hotel v Praze získal tři různá ocenění v rámci TripAdvisor’s Travelers’ Choice Award za rok 2008. MaMaison Riverside Hotel byl vybrán jako třetí nejlepší v kategorii Nejlepší služby v Evropě a také zařazen do vítězné skupiny v kategorii Nejlepší luxusní hotely v Evropě a na světě.

Města ve střední a východní Evropě vedou žebříček 20 nejatraktivnějších měst, do nichž plánují expandovat maloobchodní značky v průběhu příštích pěti let – na prvním místě je Moskva, následovaná Petrohradem a Prahou.

Městská část Praha 7 a přední developerské a investiční společnosti představují nový projekt na podporu úspěšného rozvoje sedmého pražského obvodu. Iniciativa je založena na koordinované, transparentní a otevřené spolupráci mezi všemi partnery zapojenými do současné obnovy území této pražské části. Nová Praha 7 je projektem pro občany. Aktivní zapojení odborné a široké veřejnosti je jeho nedílnou součástí.

Výstavba posledního úseku dálnice D47, který povede z Bohumína k česko-polské hranici, kde se napojí na budoucí polskou dálnici A1 do Katovic, může začít. Ostravský region tak získá rychlé a pohodlné spojení s Polskem. „Šestikilometrový úsek bude dokončený do května roku 2011,“ říká Michal Reiter ze společnosti Skanska DS. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.

OHL ŽS, a.s. je součástí sdružení, které získalo v Maďarsku další velkou železniční zakázku. Závod Dopravní stavby, sekce Železnice zde právě zahajuje práce na rekonstrukci železniční trati v úseku Mezötúr – Gyoma, který je součástí železničního koridoru Budapešť – Szolnok- hranice s Rumunskem.

Společnost Raab Karcher Staviva působí na českém trhu od roku 1993, kdy převzala od Fondu národního majetku většinový balík akcií tehdejšího státního podniku Staviva. V současné době má v České republice celkem 53 obchodních středisek. Hovoříme s Ing. Holgerem Landefeldem, předsedou představenstva.

Se stavební firmou Engram jsme se seznámili poté, co jsme navštívili dva rodinné domy postavené podle zajímavého architektonického návrhu. Kromě jiného jsme se ptali i na průběh stavby. Běžnou odpovědí bývají lamentace majitelů domu popisujících všechny fáze utrpení, jež museli během stavby absolvovat. V těchto dvou případech tomu tak nebylo, spíše naopak… Proto jsme se rozhodli představit stavební firmu, kterou si vzájemně doporučují architekti nebo jejich klienti. Na naše otázky odpovídal jeden ze čtyř společníků firmy Martin Hájíček.

Pobočka, která řídí prodej na trzích ve třech státech. Společnost stojící „na dvou nohou“. Výrobce, který recykluje odpady a vyvíjí nové materiály. O současných poměrech nejen v oblasti výrobců oken si s námi popovídali zástupci společnosti Deceuninck, spol. s r. o., Ing. Tomáš Klíma, generální ředitel společnosti, Ing. Radek Slabák, marketingový ředitel, a technický ředitel Petr Sýs.

Společnost Dynaspol, středně velká stavební firma se sídlem v Berouně, je sice společností s regionální působností, ale řadu staveb realizuje i v Praze. O tom, jak se mezi velkými stavebními molochy daří na trhu středně velkým firmám, jsme hovořili s jejím předsedou představenstva, Ing. Pavlem Němcem.

Ačkoli by se mohlo zdát, že jako syn majitele rodinného podniku bauMax bude mít cestu na vrchol předem vyšlapanou, svou kariéru začínal odspodu. „Otec mě chtěl nejprve otestovat, zda jsem schopen jít po jeho cestě a dál ji rozvíjet, a proto jsem procházel různou přípravou“, říká dnes už s úsměvem Martin Essl, který se na této cestě zastavil až v současné funkci předsedy představenstva. Jaksi intuitivně se v listopadu 1989 ocitl na Václavském náměstí v Praze, aby spolu s námi nadšeně vítal svobodu. Pádem železné opony se totiž Martinu Esslovi a jeho obchodu se stavebninami náhle otevřel perspektivní prostor.

Společnost Tondach Česká republika, s. r. o., je jediným výrobcem pálených střešních krytin u nás. Podle slov Vojtěcha Stoklásky, ředitele firmy, přitom ušla dlouhou, již patnáctiletou cestu ke zkvalitnění pálených tašek a také k celkové modernizaci výroby.