OHL ŽS zrekonstruuje železniční trať v Maďarsku

OHL ŽS, a.s. je součástí sdružení, které získalo v Maďarsku další velkou železniční zakázku. Závod Dopravní stavby, sekce Železnice zde právě zahajuje práce na rekonstrukci železniční trati v úseku Mezötúr – Gyoma, který je součástí železničního koridoru Budapešť – Szolnok- hranice s Rumunskem.

Železniční  trať z Mezötúru do Gyoma leží v jihovýchodní části Maďarska a v roce 2009 oslaví již 150 let od zahájení provozu. Celková délka rekonstruovaného úseku  je 20,6 km a po dokončení modernizace zde budou vlakové soupravy moci jezdit rychlostí až 160 km/h.  Vedle traťového úseku zahrnuje zakázka také rekonstrukci stanic Mezötúr a Gyoma, ve kterých vyrostou mimo jiné také nové podchody. V úseku Nagylapos – Gyoma bude trať zdvojkolejněna.

Během stavebních úprav bude obnoveno celkem 43 km kolejí, demontováno 57 a nově namontováno 48 výhybek. Na trati bude rekonstruováno celkem 9 mostních objektů, z toho 7 se železobetonovou a 2 s ocelovou konstrukcí.  Ve stanici Mezötúr vyroste také nová napájecí stanice.  Dále bude rekonstruováno trakční vedení a zabezpečovací zařízení a novou podobu získají i silniční přejezdy

Investorem stavby je Nemleti Infrastruktúra Fejlesztö Zrt – NIF Zrt. Budapešť a celková výše investic dosáhne 100, 67 mil. EUR včetně DPH, tj. více než 2,5 mld. Kč. Projekt zpracovaly společnosti ITALFERR  z Říma a maďarské RING – mérnöki iroda Györ a  UVATERV  Budapešť. Zhotovitelem je sdružení firem OHL ŽS, a.s. (vedoucí účastník sdružení) a Középszolg Kft., Budapešť.  Výluky na trati byly zahájeny 1. března 2008 a dokončení celé zakázky je plánováno na prosinec roku 2009.

OHL ŽS, a.s. nestaví v Maďarsku poprvé. Vedle zakázek na tramvajových tratích a vozovnách právě dokončuje práce na přestavbě železniční stanice Cegléd v celkové hodnotě téměř 34 mil. EUR.

Zdroj: OHL ŽS, a.s.