Toužíte po pohledu do plamenů, ale nemáte komín? Elektrický krb e-LERA vytváří iluzi skutečného ohně, a to i v bytě, loftu či moderním interiéru.
Stavebnictví
Pražský okruh se plánuje už desítky let, velká část sice stojí, ale stále se čeká na kompletní dokončení. Projekt se nyní posouvá o krok vpřed. Ředitelství silnic a dálnic totiž představilo pět architektonických návrhů mostu mezi Suchdolem a Březiněvsí. Odborná porota vybere vítěze do konce září a stavba výrazné dominanty by mohla začít v roce 2027. Jako většinu projektů, tak i tento provází kritika, odpůrci varují před zásahem do cenné krajiny a zvýšenou dopravní zátěží.
Stavba, která má za sebou již většinu technicky nejnáročnějších fází, se blíží ke svému dokončení. To je plánováno na srpen letošního roku. Projekt výrazně promění část Prahy, zejména oblast Holešovic, kterou dosud rozdělovala železnice.
Skupina BMI Group dokončila první fázi strategické investice do svého výrobního závodu ve Štúrově na Slovensku. Projekt zahrnuje novou výrobní linku na polymerní PVC membrány, výstavbu nových hal, laboratoře, skladu a modernizaci infrastruktury celého areálu.
Špindlerův Mlýn patří mezi vyhledávaná rekreační centra, a nutno říci, že právem. Nabídkou ubytování, lyžařských tratí i letních radovánek konkuruje i zahraničním střediskům. Město se v posledních letech výrazně modernizovalo, ale neztratilo na svém historickém kouzlu.
Meziresortní výbor italské vlády pro strategické veřejné investice schválil projekt výstavby visutého mostu, který spojí pevninskou část Itálie s ostrovem Sicílie. Stavba, která má překlenout Messinskou úžinu, byla oficiálně znovu oživena loni na jaře. Přípravné práce mají začít už koncem tohoto léta, samotná výstavba by měla být zahájena v průběhu roku 2026.
Plamen v obytném prostoru nepředstavuje jen zdroj tepelné energie – nese v sobě emoce. Uklidňuje a dotváří charakter domova. Designový krb LERA, za nímž stojí česká značka ROMOTOP, propojuje funkční výbavu s výrazem, který má estetickou hloubku. Nová varianta s obkladem z kompozitního materiálu THERMALINE přináší strukturovaný povrch s osobitostí a nadčasovým kouzlem.
Na budoucí trase dálnice D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí je již zřetelně vidět pokrok. Krajina se mění – stavbaři pracují na násypech, zářezech i podpěrách mostů. Podle Petry Drklové z pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vzniká na necelých osmi kilometrech trasy celkem devět mostních objektů, jejichž délka přesahuje 1,1 kilometru.
Stavíte? Než se do země zakousne krumpáč nebo bagr, zastavte se. Pod vašima nohama může vést plynovod. Jeho poškození s sebou nese rizikový únik plynu a škody za statisíce až miliony korun. Přitom existuje jednoduchý způsob, jak takové situaci předejít – nechat si trasu plynovodu zdarma vytyčit.
Kdo by v parném létě neocenil klimatizaci. Teploty venku přesahují třicítku a vy se doma vyloženě koupete ve vlastní šťávě. Pokud vlastníte domek, kde se v létě pohybujete, jste šťastnější, jestli jste ale v bytě, pak je to bída. K tepelné pohodě pomáhá klimatizace, a to za každého počasí. Jenže jak vybrat tu pravou, která vám přinese ten největší zážitek?
Ztužující věnce jsou nezbytnou součástí zděných staveb pro zajištění tuhosti stavby a k přenášení účinků zatížení od vodorovných sil. Při návrhu konstrukcí zděné stavby je potřeba najít vhodný kompromis při dimenzování konstrukcí s ohledem na statický návrh, tepelně technické požadavky a proveditelnosti na stavbě. Tyto požadavky určují výši nákladů na zhotovení konstrukce. Zejména u rodinných domů je způsob provedení věnců rozmanitý.
V úterý 22. července provedli starosta městské části Vojtěch Kos, 1. místostarosta Petr Šula, místostarosta Vojtěch Mikoláš, radní hlavního města Prahy Michal Hroza a zástupce firmy Metrostav DIZ Lukáš Radil, vedoucí provozu inženýrských staveb, symbolický první výkop etapy 0002 IS Točná (jižní část), která spočívá ve výstavbě nového systému oddílné splaškové kanalizace v Točné.
Brněnská radnice se po vyhodnocení studie proveditelnosti přiklání k řešení propojení severu a jihu města podzemní železnicí. Tato varianta by měla nejen odlehčit přetížené tramvajové síti, ale zároveň nabídnout přímé spojení i pro obyvatele přilehlých oblastí. Vybraný koncept počítá s podzemní trasou mezi Chrlicemi na jihu a Tišnovem na severu, která by vedla pod historickým centrem města.
Rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti pokračuje čtvrtým rokem, který je pro celý projekt zásadní. Po letech plánování, projekčních prací a náročných zásahů restaurátorů i stavebních odborníků se začíná zřetelně formovat výsledná podoba všech tří křídel budovy. Na hodinové věži právě probíhají přípravy na osazení ciferníků – ty však symbolicky ožijí až v okamžiku dokončení celého objektu, které je naplánováno na červen 2026.
Metrostav DIZ dokončuje stavbu nové dešťové stoky, která výrazně zvýší kapacitu odvodu srážek ze zpevněných ploch na Letišti Václava Havla Praha. To kvůli stavbě na konci března uzavřelo hlavní dráhu, aby v jejím okolí mohla probíhat realizace hned několika stavebních akcí. Stoku razil speciální štít pojmenovaný po české letkyni Boženě Laglerové. Projekt je pro letiště zásadní – přispěje k efektivnějšímu nakládání s dešťovou vodou a zároveň zajistí vyšší úroveň bezpečnosti provozu i za nepříznivých meteorologických podmínek.