ASB Byznys Stránka 65

Byznys

Harmonie začala v těchto dnech  naplno realizovat bytový areál Residence Nábřeží v Berouně. 131 bytů navržených ing. arch. Petrem Bouřilem ze studia ABM architekti vyroste do 24 měsíců na skvělém místě u Berounky, v přímé návaznosti na historické centrum města. Fakt, že developer vsadil na projekt s nadstandardním řešením a tomu odpovídající cenu bytů, svědčí o stoupající oblibě Berouna a okolí. Byty jsou v přepočtu na čtvereční metr nabízeny už od 37.000 do 55.000 korun.

Výstavba rozsáhlého komplexu nákupní Galerie Fénix & Clarion Congress Hotel Prague se blíží termínu kolaudace, který je stanoven na přelom ledna a února příštího roku. Nová dominanta náměstí OSN v Praze 9 – Vysočanech se tak již brzy dočká prvních návštěvníků. Developerská skupina CPI Group počítá s otevřením objektu počátkem března 2008.

Plaza Centers s potěšením oznamuje, že nákupní a zábavní centrum Plzeň Plaza slavnostně otevře své brány dnes v 17.00 hodin. Centrum nabídne nejen kvalitní nakupování v příjemném prostředí, ale také prostor pro relaxaci a zábavu. Návštěvníci slavnostního otevření se mohou těšit na bohatý zábavný a mikulášský program.

Festivalový palác francouzského Cannes se od 14. do 16. listopadu stal dějištěm již 13. ročníku veletrhu MAPIC, zaměřeného na nemovitosti pro komerční využití. Do Cannes letos přijelo rekordních 10 640 účastníků z 1000 vystavujících společností 67 zemí celého světa z řad developerů, investorů, realitních agentur, zástupců měst a celých regionů, maloobchodních řetězců, nádraží a letišť. Ti se prezentovali se na 11.000 m2 výstavní plochy.

CENTRAL GROUP již dlouhou dobu zaujímá první místo na českém trhu nového bydlení. Za bezmála 14 let své působnosti již úspěšně dokončila téměř 70 rezidenčních lokalit. Společnost má nejširší nabídku nových bytů a domů v Praze a drží aktuálně zhruba 25% podíl na trhu nového bydlení v hlavním městě.

Ze všeho nejvíc připomíná prvorepublikového podnikatele, který se vypracoval od píky. Sedíme kousíček od Prašné brány v honosném činžáku z počátku minulého století. Robustní muž s knírem, který předsedá představenstvu jedné z největších českých realitních společností, vypráví o svých začátcích, obchodním duchu a podnikatelské slušnosti. Po dláždění pod okny ale nehrčí fiakry. Mobil na stole připomíná, že se píše rok 2007 a v židli přede mnou sedí František Kokna, zakladatel původně brněnské, nyní již evropské společnosti Real Spektrum. 

Rekonstrukci stávajícího sídla PSJ, zastavění volných ploch v jeho blízkosti moderní architekturou, nabídku kvalitních administrativních prostor a vytvoření klidové zóny parkového typu. To vše slibuje připravovaný developerský projekt PSJ s názvem IGLAVIA PARK, jehož úvodní etapa by mohla být zahájena ještě v příštím roce.

V pátek 23. listopadu otevírá v Mladé Boleslavi Bondy Centrum. Nové zábavně-obchodní centrum vyrostlo přímo v centru města vedle závodů Škoda Auto. Developerem a investorem projektu je Raiffeisen Leasing Real Estate, s.r.o. a Raiffeisen Leasing, GmbH, pronájem zajišťuje poradenská společnost Cushman & Wakefield.

Na podzim loňského roku se na tuzemském trhu objevila společnost BASF Stavební hmoty Česká republika, s. r. o.­ Nejde ale o žádného nováčka; v důsledku nadnárodních fúzí přijala nový název firma, která byla doposud známá jako Degussa Stavební hmoty, s. r. o. Na otázky týkající se nedávných změn, ale nejen jich, nám odpovídal Ing. Jiří Litera, prokurista společnosti.

Rakouská společnost BAUMAX, která je také největším provozovatelem hobby marketů v České republice, oslavila vloni kulaté výročí. Od chvíle, kdy byla ve štýrském Kindbergu na ploše 450 m2 vybudována první prodejna se stavebninami pod názvem Hobbymax, uplynulo již třicet let. Spolu se společností slavil také životní styl, který firma od počátku své existence úspěšně prosazuje – tedy Do it yourself neboli Udělej si sám. U nás byla první prodejna stavebnin BAUMAX otevřena v roce 1992. Od té doby se jejich počet v Česku zvýšil na 23, expanze na tuzemském trhu však zdaleka nekončí. Informace o rozvoji firmy a jejím přístupu k zákazníkům nám poskytl Ivo Řehák, ředitel marketingu a tiskový mluvčí pro ČR.