Být co nejblíže k zákazníkovi (Profil společnosti KKH Brno, spol. s r. o.)
Obchodní program společnosti KKH Brno, spol. s r. o., tvoří ucelený systém na odevzdávání tepla, systémy podlahového, stěnového a stropního vytápění s trubkami gabotherm a radiátorového připojení. Společnost se prosazuje jako inovátor a dodavatel produktů v oblasti kondenzační techniky, obnovitelných zdrojů a komplexního řešení tepelné a klimatizační techniky. Na český trh dodává také zařízení pro přípravu teplé vody a zásobníky vody. O firmě KKH Brno jsme si povídali s jejím zakladatelem, panem Ing. Ramonem Haasem.
Ing. Ramon Haas
Co bylo impulzem k založení společnosti KKH Brno a jaké byly její začátky?
Společnost KKH, s. r. o., se sídlem v Bratislavě byla založena v roce 1991. Roku 1993 došlo k rozdělení tehdejšího Československa. Původní společnost KKH chtěla pokrýt svoje aktivity v obou zemích. Proto majitelé společnosti přišli s rozhodnutím založit společnost KKH Brno, spol. s r. o. Rozhodujícím podnětem pro působení společnosti KKH na českém i slovenském trhu tedy bylo rozdělení Československé republiky na dva samostatné celky.
Jak by zněla nejvýstižněji současná charakteristika vaší firmy ve třech větách?
V současné době my v KKH poskytujeme komplexní řešení a služby v oblasti techniky vnitřního prostředí. Jsme distributorem energeticky úsporných systémů značek Wolf, gabotherm a Austria Email. Klientům nabízíme taková řešení, která přinášejí především optimální investici, hospodárný provoz, spolehlivost, komfort užívání a jsou ohleduplné vůči životnímu prostředí. Rozsah portfolia zahrnuje systémy pro rodinnou či občanskou výstavbu (bytové domy, administrativní celky, hotely, sportovní i výrobní haly) a dodávky pro velké průmyslové celky nevyjímaje.

Současné portfolio společnosti KKH koresponduje s filozofií společnosti poskytovat komplexní energeticky úsporná řešení. Proto už od počátku naší činnosti je portfolio společnosti reprezentováno kvalitními nízkoteplotními otopnými systémy (podlahové, stěnové či stropní vytápění) a vytápěcí technikou a vzduchotechnikou značky Wolf. Tyto produkty nám umožňují konfigurovat progresivní technická řešení na principu maximální hospodárnosti, s vysokým komfortem užívání a pozitivním přínosem pro životní prostředí.
Abychom dostáli stanoveným kritériím, doplňuje sortiment společnosti kompaktní program zásobníků značky Austria Email.
Nejvýrazněji však v současném sortimentu vystupují do popředí právě produkty společnosti Wolf. Wolf je v mnoha ohledech průkopníkem a respektovaným odborníkem v oblasti energeticky úsporných systémů, který se soustředí na oblast vytápění z hlediska všech zdrojů (kotle na biomasu, kotle na spalování topného oleje, kondenzační techniku, tepelná čerpadla atd.), solárních systémů, klimatizace a větrání. Veškerá montáž probíhá v Mainburgu pod dohledem německých odborníků, což zaručuje velmi vysokou kvalitu dodávaných zařízení. V Německu výrobky značky Wolf pravidelně vítězí v nezávislých spotřebitelských testech Stiftung Warentest ve skupině špičkových produktů.
Je pro nás důležité, abychom byli schopni prezentovat se jako kompetentní dodavatel využívající své know-how od počátku projektu až po uvedení systému do provozu.
Jaké vám poskytují tyto firmy zázemí? Probíhá v nich například nějaké školení vašich techniků a podobně?
KKH je exkluzivním dodavatelem zmíněných výrobců pro Českou i Slovenskou republiku. Podpora ze strany dodavatelů je tak na vysoké úrovni. Uskutečňují se odborná školení nejen technických pracovníků naší společnosti, ale tyto služby zabezpečujeme i pro partnery z řad odborné veřejnosti – projektanty, montážní a servisní firmy. Díky tomu můžeme také nabídnout kvalitní servisní síť po celé České republice, neboť každý z odborníků servisní sítě prochází systémem školení přímo v sídle společnosti Wolf, kde je podrobně a prakticky seznamován s provozem, údržbou a opravami nabízené techniky.

Většina producentů v oblasti tepelné techniky se v poslední době zaměřila na obnovitelné zdroje energie, které s sebou přinášejí velkou perspektivu a jsou důležité i z hlediska využívání jiných než klasických zdrojů tepla. Tento trend je vidět zejména v Německu nebo Rakousku, kde problematiku využívání nových technologií založených na obnovitelných zdrojích dostali již na velmi vysokou úroveň. Cílem bylo zvýšit podíl obnovitelných zdrojů na výrobě tepla, například u rodinné výstavby mohli žadatelé získat dotace asi 10 až 25 % podle typu instalace. Proto se mnoho výrobců orientuje na tuto oblast. Tento trend spatřujeme i v České republice a obnovitelné zdroje si postupně nacházejí své zájemce a zákazníky ve stále větší míře. Zájem běžných uživatelů o produkty těchto kategorií stoupá, i když reprezentují vyšší vstupní investice, ale dosahují také výraznějších energetických úspor v dlouhodobějším horizontu a jsou ekologicky šetrné. V našich zemích pozorujeme zvýšený zájem o podobná řešení, uživatelé si uvědomují nutnost využívání těchto zařízení nejen pro sebe, ale i pro budoucí generace. Nárůst zájmu je postupný a lineární, souvisí také s podporou státu a aktuálně platné legislativy. Nabízíme proto systémy využívající technologie klasické i ty nejmodernější odpovídající principům maximální hospodárnosti a přínosu pro životní prostředí, vždy však úsporné, komfortní a kvalitní.

Jak již bylo řečeno, stále větší oblibě se v současné době těší komplexní energeticky úsporné systémy. Stále více lidí si uvědomuje výhody investice do celkového řešení, které dokáže ještě zvýšit účinnost jednotlivých zařízení, a tím tak snižovat náklady za energie. Pokud bych měl určit konkrétní produkt, pak největší zájem je nyní o kondenzační techniku a solární sestavy, ať již na přípravu teplé vody či na podporu vytápění. Je třeba připomenout, že nízkoteplotní, konkrétně podlahové vytápění je již samozřejmostí a těší se značné oblibě. Nemalou zásluhu na úspěchu solárních systémů má právě program Zelená úsporám, který v dubnu 2009 vypsalo ministerstvo životního prostředí, umožňující čerpat dotace na snížení spotřeby energie a zvýšení užívání obnovitelných zdrojů energie. Očekáváme, že tento zájem potrvá po dobu dalších dvou let, i když poslední žádosti, jak se předpokládá, budou přijímány k 30. 6. 2012. Věřím, že přerušení příjmu žádostí k 29. 10. 2010 na následující tři měsíce nepoznamená skvělou myšlenku, kterou Zelená úsporám reprezentuje.
Jaké máte dosavadní zkušenosti se zapojením se do programu Zelená úsporám? Jaké služby v tomto směru nabízíte?
O program Zelená úsporám je, a předpokládám, že po jeho pokračování od 1. 2. 2011 dále bude, poměrně značný zájem. Naše společnost nabízí pro zákazníky například odborný výpočet solárních zisků a přípravu podkladů pro podání žádostí o dotaci. Na našich webových stránkách lze nalézt přehledný postup k získání dotace, seznam registrovaných produktů v databázi Zelená úsporám a spolupracujících montážních firem. V první linii pomáháme zákazníkovi zorientovat se v široké škále možností, navrhnout mu ideální řešení pro jeho potřeby, a teprve pak výpočet solárních zisků, přípravu dokumentace a podobně. S žadateli komunikuje a setkává se produktový a obchodní tým, jsem však přesvědčen, že každý zaměstnanec je vyslancem toho, co naše společnost představuje.
Spolupracujete nebo chystáte spolupráci také s některými českými výrobci?
Portfolio našich produktů a služeb samozřejmě stále rozšiřujeme, plánujeme zavedení nových prvků, jednotlivá řešení připravujeme tak, aby plně uspokojovala zájem a potřeby našich zákazníků. Opíráme se o silné značky, jejichž produkty jsou plně kompatibilní. Do budoucna samozřejmě nelze vyloučit takovou spolupráci, která bude přínosná a bude respektovat filozofii, kterou jsme si vůči našim zákazníkům určili.

Prostor pro zlepšování nacházíme neustále. Jsme společností orientující se na zákazníka – rychle reagovat na potřeby zákazníků a ochota podávat vysoké výkony tvoří nedílnou součást naší strategie. Náš tým obchodně-technických reprezentantů na vysoké odborné úrovni působí ve všech regionech České i Slovenské republiky, odborný personál naší společnosti nabízí kompetentní poradenství, zajišťuje služby v oblasti nákupu a logistiky, servisu a především nabízí zákazníkovi partnerský přístup. Veškeré produkty a příslušenství dodáváme spolehlivě a rychle prostřednictvím partnerských specializovaných velkoobchodů s topenářskou technikou na celém území ČR. Zohledňujeme zákonitosti nejen trhu, ale i našeho oboru, který je velmi specifický, identifikujeme potřeby všech typů zákazníků. Neoddělitelnou součástí tvorby úspěšné obchodní strategie je synergie vizí, ekonomických faktů, tržních prognóz a informací, které získáváme přímo z trhu – čerpáme informace od zákazníků, úzce s nimi spolupracujeme, abychom mohli reagovat na všechny tyto podněty. Znalost trhu, kvalita dodávaných systémů a dlouholeté zkušenosti pak vytváří takové chování firmy, které je schopné obstát i v silném konkurenčním prostředí.
Jaký by měl být rok 2010, aby byl z pohledu společnosti KKH úspěšný?
Rok 2010 bude úspěšný, pokud dosáhneme plánovaných cílů a ty splníme. Pro nás je důležité přinášet kvalitní, úspornou a životní prostředí chránící techniku, která ztělesňuje nejnovější trendy v oboru vytápění, solární techniky či vzduchotechniky. V roce 2010 jsme získali mnoho zákazníků, kteří investovali do nové techniky, a v tomto trendu chceme pokračovat. Chceme věnovat významný prostor osvětě, aby zákazníci získávali důvěru k nové technice. Tomuto cíli zůstáváme věrni a těší nás proto každý nový zájemce o energeticky úsporná řešení, která mají pozitivní dopad na životní prostředí a současně jsou plně komfortní při optimálních nákladech. To je přidaná hodnota KKH nejen pro letošní rok, ale i pro ty nadcházející.
Rozhovor připravila Jitka Kulhánková
FOTO: KKH Brno
Ing. Ramon Haas vystudoval Fakultu strojní STU v Bratislavě. Léta pracoval v zahraničním obchodě. Je jedním ze spoluzakladatelů společností KKH působících jak ve Slovenské republice (již od roku 1991), tak v České republice (od roku 1993). Je aktivním sportovcem – pěstuje nordic walking, hraje golf a lyžuje. Rád cestuje a poznává nové kultury. Je ctitelem dobrého vína. S oblibou tráví čas s rodinou.
Článek byl uveřejněn v časopisu ASB.



