EXPO 58 a začátek 60. let: dva různé světy designu
S rozdíly panujícími v atmosféře poloviny padesátých let a na počátku let šedesátých minulého století se návštěvník výpravného výstavního projektu Bruselský sen seznámí krátce po vstupu. Československá účast na Světové výstavě EXPO 58 v Bruselu i přes svou nepopiratelnou (a překvapivou) progresivitu nesla stopy doznívající nejhrůznější fáze komunistické totality. Naopak barevnost a experiment v textilním či grafickém designu nebo elegance spotřebních výrobků počátku 60. let nenechají nikoho na pochybách o uvolňujících se poměrech.
Dvanáctičlenný tým kurátorů ambiciózního výstavního projektu Bruselský sen. Československá účast na Světové výstavě EXPO 58 v Bruselu a životní styl 1. poloviny 60. let, jak zní její plný název, veřejnosti představí od 14. května do 21. září v Galerii hlavního města Prahy – Městské knihovně dosud málo zpracované téma v nové interpretaci. Výstavnímu prostoru dominují, vedle autentických artefaktů a předmětů denní potřeby, monumentální  bannery s dobovými fotografiemi zachycujícími jak výstavu EXPO 58, tak běžný život této doby. Vše je doplněno o projekce dobových i pro účel výstavy vzniklých filmů. „Bannery vytvořil stejně jako layout celého projektu grafik Robert V. Novák. Barevné rastry žluté, fialové i modré vycházejí z dobového grafického konceptu československé prezentace i celého Expa,“ říká Daniela Kramerová, kurátorka, která společně s Vandou Skálovou stojí za myšlenkou a spolu s Arbor vitae societas i za realizací projektu. Architektonickou podobu výstavě vtisklo studio Olgoj Chorchoj.

Zdroj: SMART Communication
													
								                            
