Nový Peugeot E-208 GTi v červené barvě s agresivní maskou a sportovním vzhledem
Galerie(6)

Nový Peugeot E-208 GTi: není jen o emocích, ale taky o designu

Symbol GTi označuje tradičně rychlost, výkon a zábavu za volantem. Ale nejen to. GTi u Peugeotu znamená také jedinečný, expresívní a nezaměnitelný design. K tomu automobilka přidala nejmodernější elektrický pohon a celé to zahalila do legendární image, která vozy GTi od pradávna obklopuje. A tak se zrodil Peugeot E-208 GTi.

Nový Peugeot E-208 GTi se hrdě hlásí k odkazu legendárního modelu 205 GTi, který značka uvedla už před více než 40 lety. Nový model ovšem ideu GTi posouvá do 21. století – s pořádnou porcí výkonu, ale zároveň bez lokálních emisí. Pod kapotou najdete elektromotor o výkonu 280 koní, který vystřelí E-208 GTi na stovku za pouhých 5,7 sekundy. To je hodnota, kterou ve svém segmentu jednoznačně dominuje. Navíc má samosvorný diferenciál, který zkrotí výkon v zatáčkách, rozšířený rozchod kol a snížený podvozek pro lepší stabilitu a nechybí ani kvalitní obutí Michelin Pilot Sport Cup.

Interiér vozu Peugeot E-208 GTi s červenými sportovními sedačkami a digitálním kokpitem
Zdroj: P Automobil Import

Červená show

Z hlediska designu sází nový vůz na agresivní postoj s rozšířenými blatníky, 18palcovými koly inspirovanými „děrovaným“ designem legendární 205 GTi a decentními červenými prvky, které odkazují na sportovní DNA. Vpředu najdeme LED světla s typickými třemi „drápy“, vzadu difuzor se zabudovanou mlhovkou a samozřejmě nechybí legendární jasně červený lak, který ke GTi prostě patří.

Designová 18palcová kola s logem GTi na Peugeotu E-208 GTi
Zdroj: P Automobil Import

Uvnitř pokračuje červená show — kontrastní prošití, červené bezpečnostní pásy a dokonce i digitální přístrojový štít v červeném režimu posilují sportovní atmosféru. Sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy vás doslova vtáhnou do éry slavné 205 GTi. A do toho kompaktní volant čalouněný perforovanou kůží a alcantarou, který umocňuje radost z jízdy.

Z okruhu rovnou na silnici

Technika vozu dává tušit, že o zážitky z jízdy nebude nouze. E-208 GTi se totiž zrodil v dílnách závodní divize Peugeot Sport, který už pro značku stvořil několik sériových sporťáků včetně ikonického RCZ R. Nicméně čistý elektromobil dosud žádný. E-208 GTi je tak první. A Peugeot naznačuje, že zřejmě nebude posledním. Peugeot Sport těžil ze svého know-how z vytrvalostních závodů WEC, kde závodí s hybridním speciálem 9X8, a využil ho k vyladění brzd, chlazení i rekuperace energie pro ten nejlepší řidičský zážitek.

Interiér vozu Peugeot E-208 GTi s červenými sportovními sedačkami a digitálním kokpitem
Zdroj: P Automobil Import

Srdcem modelu E-208 GTi je kvalitní francouzský elektromotor vyráběný v Trémery. Samozřejmostí je špičková výbava — systém Peugeot i-Connect Advanced s online navigací, hlasovým ovládáním, bezdrátovým připojením Apple CarPlay i Android Auto a balíkem služeb, které usnadní život každému, kdo přechází na elektromobilitu.

Odvaha překročit hranice

Peugeot učinil velmi odvážný pokus: oživit legendu GTi a dokázat, že sportovní jízda a jedinečné zážitky za volantem nepotřebují řev motoru ani litry spáleného benzínu. Jestli se to francouzské automobilce podaří, ukážou až reakce klientů. První objednávky začne Peugeot přijímat v polovině roku 2026.

Sportovní volant Peugeot E-208 GTi s červeným prošíváním a GTi logem
Zdroj: P Automobil Import
Sportovní volant Peugeot E-208 GTi s červeným prošíváním a GTi logem
Interiér vozu Peugeot E-208 GTi s červenými sportovními sedačkami a digitálním kokpitem
Designová 18palcová kola s logem GTi na Peugeotu E-208 GTi
Interiér vozu Peugeot E-208 GTi s červenými sportovními sedačkami a digitálním kokpitem
Nový Peugeot E-208 GTi v červené barvě s agresivní maskou a sportovním vzhledem

Zdroj: PR článok P Automobil Import s.r.o.