Kings Court – v oparu luxusu
Letos přibylo v centru Prahy několik luxusních hotelů. Nejnovější Hotel Kings Court patří díky své poloze přímo na náměstí Republiky k těm, které nelze přehlédnout. Název Kings Court je chytrým marketingovým tahem – sídlo krále Václava IV. a poté Vladislava Jagellonského nebylo totiž přímo na této parcele, ale v sousedství. Punc ušlechtilosti a bohatství ovšem přitahuje zákazníky i ve 21. století.
Novorenesanční budova Československé obchodní a živnostenské komory z roku 1905 podle návrhu Antonína Turka sice nepatří ke skvostům pražské architektury, je až přebohatě zdobena římsami, pilastry a sloupky vyrobenými nenáročnou technikou dílenských odlitků osazených na fasádu. Její palácový charakter však k přeměně na hotel přímo vybízel. Vzhledem k lokalitě a trendu mizení kanceláří z historických budov v centru města je tedy logickou volbou.Angažmá pro zahraničí

Jafit pro návrh rekonstrukce dal přednost izraelské kanceláři Feigin Architects, s níž už měl dobrou zkušenost z minulých projektů. Jsou autory architektonického řešení a designového konceptu. Design vstupní lobby a restaurací v přízemí svěřil investor londýnskému studiu ara design. Z české strany se ke slovu dostali pouze projektanti – firma Plánprojekt Kapucín. Faktem však je, že v České republice je velice málo architektů, kteří nejsou svázáni minimalistickou koncepcí designu interiérů.

Hlavní vchod do hotelu zůstal zachován a orientován do ulice U Obecního domu. Nad vchodem byla navržena moderní skleněná kanopa. Následuje recepce, oddělená od zvýšeného přízemí schodištěm, které se napojuje na mezanin, komunikační jádro budovy, a široké palácové schodiště. Z mezaninu se po několika schodech sestupuje do druhé restaurace s barem. Investor zde zachoval novodobý nános – přístavbu s prosklenou střechou ve dvoře – a přeměnil jej na snídaňovou jídelnu. Jehlanové zastřešení bylo změněno na pultové, zasklené jednoduchými rámovými okny.
Taste the Crystal

Interiér restaurace Taste!t je zaplněný robustními křesly čalouněnými fialovým semišem. Koberce s výrazným rostlinným dekorem jsou praktické z hlediska tlumení hluku, v interiéru restaurace se však tříští s barevným nábytkem. Když se k tomuto barevnému reji přidá ještě pelmel obrazů na stěnách a nižší světlá výška než ve vstupních prostorech, výsledek působí přeplácaně. Podobně je tomu i v restauraci mEating Point, jen s tím rozdílem, že tu alespoň nejsou koberce. Podle designéra Riana Smithe z ara design jsou interiéry navrženy v eklektickém stylu. Eklekticismus by ovšem neměl znamenat chaos.
Půdorys 1. NP
Půdorys 4. NP

Pokoje jsou střídmé, a přesto dávají návštěvníkům pocítit závan luxusu. Ať už volbou svítidel, skříní z tmavého lakovaného dřeva, nebo textilních tapet se „šlechtickým“ květinovým dekorem. Barva tapet je nevtíravá a ornament nekontrastuje s podkladem.
Jinak převažují variace hnědé a bílé barvy; pouze ornamenty koberců s vysokým vlasem jsou tmavě fialové, což koresponduje s restaurací v přízemí. Obložení v hlavách postelí je z béžové koženky. Mřížka koženkových obdélníků tvoří čelo postele a vyděluje ji z prostoru, zároveň slouží jako opěradlo.
Součástí hotelu jsou také konferenční prostory, což je podmínkou pro titulování pěti hvězdičkami. Chloubou budovy je plesový sál s původní výzdobou ve stylu, jaký si vyžadovala pozice obchodní komory na společenském žebříčku. Oplývá balustrádami a bohatými štuky, najdeme zde i nově vytvořená svítidla podle dobových návrhů. Dominantou reprezentačního sálu jsou vysoká okna s vitrážemi. Ve středu jedné z vitráží je vyobrazena hlava boha Merkura, posla bohů a patrona obchodu.

Iva Nachtmannová
Foto: archiv hotelu Kings Court
Článek byl uveřejněn v časopisu ASB.









