Letos uplynulo 130 let od pravděpodobně nejkontroverznější události pražských urbanistických dějin – byly zahájeny první demolice v rámci velké pražské asanace. Názory na ni se různí dodnes – šlo o nezbytný krok pro další rozvoj města, nebo následek agresivního a destruktivního lobbingu soudobých developerů?

Petr Novák -

KAMI PROFIT ukazuje, že moderní stavebnictví může být technicky precizní i šetrné k přírodě. Projekty rekonstrukce Národního onkologického ústavu a Střední odborné školy Policejního sboru dokazují, že udržitelnost má v architektuře své pevné místo.

V posledních letech se Praha rozhodla řešit situaci s parkováním, bohužel zatím tím nejméně efektivním způsobem: stavěním P+R garáží u metra. Po hotové garáži na Černém mostě se staví nová u Opatova a další se prověřuje za Zličínem. Když ale do města denně přijíždí 300 000 aut, přidávání parkovacích míst po stovkách řeší pouze promile problému. A kdo přesně se má rekreovat v “parku” na střeše opatovské garáže?

Peter Bednár -
Přehled developerských projektů

Spolehlivý záložní zdroj tepla dokáže v kritických chvílích rozhodnout o pohodlí i bezpečí domácnosti. Moderní kamna a krby fungují nezávisle na běžných zdrojích energie a pomohou udržet dům v provozu i při neočekávaných výpadcích.

Příčky z akustického zdiva představují stavební řešení určené pro prostory, kde je nutné zajistit vysoký stupeň zvukové izolace. Realizují se nejčastěji z akustických cihel nebo tvárnic s optimalizovanou geometrií děrování a zvýšenou objemovou hmotností.

Ředitelství pražských hasičů opustí po téměř sto letech svou dosavadní adresu v Sokolské ulici na Praze 2. Nové administrativní sídlo vyrostlo v Argentinské ulici v městské části Praha 7. Výstavba budovy, která začala v roce 2022, trvala méně než dva roky. Náklady na realizaci činily 217 milionů korun. Objekt byl novinářům představen 9. prosince.

ČTK -

Článek pojednává o realizaci průzkumné štoly Kamenná Vrata, která v úseku Praha – Jílové u Prahy předchází výstavbě stejnojmenného dálničního tunelu. Tunel bude realizován severozápadně od města Jílové u Prahy. Celá dálnice D3 by v budoucnu měla výrazně ulevit přetížené silnici I/3 a odklonit dopravu z komunikací nižších tříd. Dokončená dálnice by měla propojit Českou republiku s Rakouskem a být součástí transevropské dopravní sítě označené TEN-T.

Zatímco Central Group minulý týden oznámil pozastavení všech výběrových řízení na nové projekty na období jednoho roku, další velcí developeři v Česku se k podobnému kroku nechystají. Oslovené společnosti včetně Finepu, Ekospolu, Penta Real Estate, Skanska Residential či Neocity nadále pokračují v přípravě a realizaci svých projektů, přestože i ony čelí rostoucím cenám stavebních materiálů, prací a komplikacím v povolovacím řízení.

ČTK -