I nadále je pro nás kvalita nejdůležitější
Galerie(2)

I nadále je pro nás kvalita nejdůležitější

Situace na stavebním trhu není stále ještě optimistická. Boj o zákazníka, nervozita a nejasná budoucnost zhoršuje náladu firem v segmentu stavebnictví. Radek Slabák, generální ředitel společnosti Deceuninck pro Českou republiku, Slovenskou republiku a Maďarsko, však kolektivní depresi nepodléhá. Odmítá se také podřídit diktátu nízkých cen. Je přesvědčen, že v konečném důsledku zákazník ocení kvalitu.

Jak je na tom segment výrobců oken?
Zažíváme turbulentní období, vzhledem k převaze nabídky dochází ke konsolidaci trhu. Naší výhodou je, že jsme stabilní mezinárodní firma, která nabízí široké portfolio výrobků pro každou cílovou skupinu. Plastové okenní profily, které tvoří hlavní část produkce společnosti Deceuninck, jsou v České republice i přes přetrvávající stagnaci na stavebním trhu ze všech materiálových provedení nejpreferovanější – v roce 2010 jejich podíl činil 57 % z typů materiálů, které jsou na trhu k dispozici.

Naše výchozí pozice na trhu je proto velmi zajímavá. V nejbližších letech se bude klást ještě větší důraz na tepelnětechnické vlastnosti otvorových výplní. Už dnes naše společnost nabízí výrobky, které splňují nejpřísnější požadavky, jako například profil Inoutic Eforte.

pasivní domy,ocel,Inoutic EforteJak byste charakterizoval tuzemský trh s plastovými okny?
Na českém stavebním trhu se objevuje nový fenomén – mnoho velkých i malých společností, které vsadily v minulosti výhradně na strategii nízkých cen, se potýká s vleklými problémy, končícími v nejednom případě odchodem firmy z trhu, jejím krachem nebo změnou činnosti z výrobní na obchodní. Proto je důležité se soustředit na přidanou hodnotu výrobků ať už v podobě efektivního zpracování na straně výrobců oken, nebo energetických úspor na straně koncových zákazníků.

Nadále se také budou slučovat malí výrobci s většími, případně, jak jsem zmiňoval, odejdou z trhu. Silný a negativní vliv na český stavební trh má pak také dovoz levných a méně kvalitních oken.

Cena je pro mnohé zákazníky pořád rozhodující. Jak se s tím vyrovnává vaše společnost?
Ceny vstupních surovin, jakými jsou PVC, aditiva a energie, se pohybují na historických maximech. Silnou orientaci na nízkou cenu považujeme za největší problém při rozhodování o koupi oken. V tomto případě jednoznačně platí, že nízká cena rovná se nízká kvalita. Je smutné, že málokdo hledá, respektive pozná rozdíl v kvalitě, ať už u výrobku, tak i prodejce nebo montážníka. Investice do kvality, bezpečnosti, izolačních vlastností a značky okna, která je zárukou spolehlivosti ve spojení s prvotřídními službami, se určitě vyplatí.

Myslíte si, že v této oblasti zamíchá s kartami nová evropská směrnice o energetické náročnosti budov?
Požadavky směrnice EPBD II o energetické účinnosti budov povedou ve všech členských zemích EU ke zpřísnění norem na tepelněizolační parametry budov a otvorových výplní. Znamená to, že z trhu postupně zmizí nejlevnější a zároveň nekvalitní výrobky, které jsou dnes doménou zejména polských výrobců. Pokud se na tuto změnu tuzemští výrobci dokážou dobře připravit, mohou ji využít ve svůj prospěch a získat zpět své ztracené pozice. Deceuninck si uvědomuje nevyhnutelnost těchto kroků. V tomto ohledu nabízíme již nyní výrobky, které splňují přísné nároky na tepelnětechnické vlastnosti otvorových výplní. Zejména německé profily Inoutic Eforte s parametry pro nízkoenergetické nebo pasivní domy jsou ideálním řešením pro novou výstavbu i rekonstrukce budov, které se budou muset řídit požadavky evropské směrnice EPBD II.

Už dnes jste tedy připraveni na budoucnost. Jaké máte další plány v oblasti rozvoje firmy?
Podle průzkumů patří profily Deceuninck mezi tři nejsilněji zastoupené značky v regionu střední Evropy. Rádi bychom si tuto pozici nejen udrželi, ale ještě zlepšili. Svoji budoucnost vidíme především ve výrobcích s přidanou hodnotou pro koncového zákazníka. Velké naděje vkládáme do zmiňovaného profilu Inoutic Eforte. Cestu vidíme i v naplnění individuálních požadavků zákazníků v oblasti barevnosti profilů a také v komplexnosti nabídky profilů.

Deceuninck je nejen značkou výrobce plastových profilů, ale i obchodní společností. Jakých dosahujete výsledků?
Deceuninck patří mezi tři největší výrobce plastových okenních profilů v Evropě vůbec. V našem sortimentu máme kromě okenních a dveřních profilů z PVC také parapety a obkladové a terasové systémy z kompozitního materiálu Twinson. Tento materiál je na trhu velmi úspěšný a můžeme říci, že vybudoval zcela nový segment trhu. Skupina Deceuninck je aktivní ve více než 75 zemích světa, kde má 35 poboček, v nichž zaměstnává téměř 2 900 zaměstnanců. V roce 2010 společnost dosáhla obratu 557,8 milionů euro. Česká pobočka, která spravuje i Slovensko a Maďarsko, patří mezi nejvýznamnější pobočky společnosti v rámci Evropy.

–>–>