Šetřit při počáteční investici se nevyplácí (profil společnosti KKH, s. r. o.)

Šetřit při počáteční investici se nevyplácí (profil společnosti KKH, s. r. o.)

Společnost KKH Brno, spol. s r. o., působí v České republice od roku 1993. Na českém i slovenském trhu je známa jako výhradní distributor energeticky úsporných systémů značek Wolf a Gabotherm. Společnost se prosazuje jako inovátor a dodavatel produktů v oblasti podlahového a stěnového vytápění, kondenzační techniky, obnovitelných zdrojů a komplexního řešení tepelné a klimatizační techniky. Na český trh dodává také zařízení pro přípravu teplé vody včetně zásobníků a kombinací se solárním systémem.

Společnost KKH, s. r. o., byla založena v roce 1991 se sídlem v Bratislavě. Po rozdělení tehdejšího Československa v roce 1993 vznikl záměr pokrýt aktivity firmy v obou nově vzniklých zemích. Proto se majitelé následně rozhodli založit společnost KKH Brno, spol. s r. o. Původní nabídku společnosti tvořil systém podlahového a stěnového vytápění gabotherm. Sortiment se časem rozšířil o celou paletu výrobku a lze říci, že v současné době společnost poskytuje komplexní řešení a služby v oblasti techniky vnitřního prostředí pro všechny typy staveb.

Německá preciznost a kvalita
Současné portfolio společnosti KKH Brno je složené z produktů značek Wolf a Gabotherm. Od počátku činnosti přináší společnost na český a slovenský trh nízkoteplotní otopné systémy s polybutenovými trubkami gabotherm jako součást podlahového nebo stěnového vytápění. Německý výrobce se sídlem v Niederwinklingu má již padesátiletou tradici. Technologie již více než 16 let spolehlivě funguje i na našem trhu.

V následujících letech rozšířila společnost KKH Brno nabídku o vytápěcí techniku a vzduchotechniku značky Wolf. Firma Wolf má výrobní zázemí v německém Mainburgu a je v mnoha ohledech průkopníkem i respektovaným odborníkem v oblasti energeticky úsporných systémů. Soustředí se na oblast vytápění z hlediska všech zdrojů (kotle na biomasu, kotle na spalování topného oleje, kondenzační techniku, tepelná čerpadla atd.), solárních systémů, klimatizace a větrání. Výrobky značky Wolf často vítězí ve spotřebitelských testech Stiftung Warentest a umožňují konfigurovat moderní technická řešení.

Komplexní nízkoenergetické systémy
V současnosti se společnost soustředí na nabídku komplexních energeticky úsporných systémů. Podle jednatele společnosti Ing. Ramona Haase si stále více lidí uvědomuje výhody investice do celkového řešení, které dokáže navýšit účinnost jednotlivých zařízení, a tím tak ještě více snižovat náklady na energii. Největší zájem je nyní o kondenzační techniku a solární sestavy, ať již na přípravu teplé vody či na podporu vytápění. Také nízkoteplotní, konkrétně podlahové vytápění je dnes již běžným systémem a těší se značné oblibě. Společnost klade důraz na vzájemné propojení a regulaci prvků systému tak, aby bylo dosaženo očekávaných úspor.

KKHIng. Pavlu Růžkovi, marketingovému manažerovi společnosti KKH Brno, jsme položili několik otázek týkajících se firmy, současné situa­ce v oboru i specifik českého trhu:

Pane inženýre, jak byste, prosím, v několika větách popsal vizi společnosti KKH Brno?
Pro nás je důležité přinášet chytrá řešení s kvalitní, úspornou a ekologicky šetrnou technikou, která představuje nejnovější trendy v oboru vytápění, solární techniky či vzduchotechniky. Také chceme věnovat významný prostor osvětě, aby zákazníci získávali důvěru k novým produktům. Těší nás každý nový zájemce o energeticky úsporná řešení, která mají pozitivní dopad na životní prostředí a současně jsou komfortní a ekonomicky efektivní.

Český trh včetně oblasti TZB v současnosti zaplavují levné produkty firem z Asie. Češi jsou navíc známí svými požadavky na nízkou cenu, a to i na úkor kvality. Setkáváte se s tímto přístupem?
Hodně zákazníků se snaží ušetřit při prvotní investici, ale neuvědomují si, že tato úspora bude „zaplacena“ později – drahým provozem a vysokými náklady na energii. Čím dál více lidí však přichází na to, že nejlevnější nabídka zpravidla neznamená také nejlepší variantu. Na první pohled dražší výrobky v konečném důsledku znamenají mnohem větší úspory díky vyšší účinnosti a kvalitnímu servisu, který zaručí spolehlivý provoz a předcházení nepříjemným problémům.

V tomto čísle časopisu se speciálně věnujeme vnitřnímu prostředí. Jaké jsou podle Vás aktuální otázky a témata oboru TZB v tomto směru?
Většina výrobců v oblasti tepelné techniky se v poslední době zaměřila na obnovitelné zdroje energie, které s sebou přinášejí velkou pers­pektivu a jsou důležité z hlediska využívání jiných než klasických zdrojů tepla. Tento trend je vidět zejména v Německu nebo Rakousku, kde je využívání nových technologií založených na obnovitelných zdrojích na velmi vysoké úrovni. Tyto země cíleně uplatňovaly politiku podporující obnovitelné zdroje, například u rodinné výstavby mohli žadatelé získat dotace asi 10 až 25 % podle typu instalace. Proto se mnoho výrobců orientuje na tuto oblast. Tento trend spatřujeme i v České republice a obnovitelné zdroje si postupně nacházejí své zájemce a zákazníky ve stále větší míře. Zájem běžných uživatelů o produkty těchto kategorií stoupá. Přestože představují vyšší vstupní investice, energetické úspory v dlouhodobějším horizontu a ekologické aspekty jsou jejich velkou předností. Uživatelé si začínají uvědomovat nutnost využívání těchto systémů nejen pro sebe, ale i pro budoucí generace. Nárůst zájmu je postupný a lineární, souvisí také s podporou státu a aktuálně platnou legislativou.

Zajímá zákazníky také kvalita vnitřního prostředí? Tedy nejen tepelná pohoda, ale i kvalita vzduchu?
Domnívám se, že určitě. Registrujeme velký zájem našich zákazníků o větrání s rekuperací tepla. V nevětraných místnostech dochází totiž k poklesu pozornosti a celkového komfortu osob. Řízeným větráním je možné vytvářet pohodu v podobě kvalitního ovzduší bez nutnosti otevírání oken. Tím se zvyšuje pohodlí domova nebo se zlepšují podmínky na pracovišti. Když vezmete v úvahu přidanou hodnotu v podobě úspory energie, tak lze předpokládat, že vzduchotechnické jednotky mají před sebou velkou budoucnost.

Jaká jiná kritéria kromě výše zmíněných zákazníky v současnosti zajímají?
Cena je samozřejmě pro zákazníky stále důležitým kritériem při rozhodování. Zejména v období ekonomického poklesu jsou lidé mnohem citlivější na to, co za svoje peníze získají, a pečlivě posuzují spolehlivost výrobků či kvalitu servisní sítě. Velkou výhodou produktů nabízených naší společností je, že stále více lidí vnímá tyto technologie jako investici, která zaručí pohodu bydlení a zároveň sníží jeho energetickou i finanční náročnost. Naším cílem je být ještě o krok dál; kromě komfortních a úsporných řešení poskytujeme také poradenství, klademe důraz na kvalitní záruční i pozáruční servis.

Připravujete nějaké novinky nebo změny do budoucna?

V současné době se dostávají do popředí tepelná čerpadla. V tomto roce se proto chystáme rozšířit portfolio o novou řadu tepelných čerpadel Wolf. Pro rodinné domy bude například k dispozici systém s výkonovou řadou od 6 do 16 kW.

Společnost KKH Brno, spol. s r. o., v datech
1993     výhradní importér gabo Systemtechnik GmbH, Německo
1995     výhradní importér Rapido Warmtechnik GmbH, Německo
1995     výhradní importér der Gesellschaft Fröling Heiz- und Trinkwassersysteme GmbH, Německo
1996     výhradní importér AUSTRIA EMAIL AG, Rakousko
2006     Zastoupení Wolf v oboru vytápění pro ČR a SR
2007      Zastoupení Wolf v oboru solární techniky pro ČR a SR
2009     Komplexní zastoupení společnosti Wolf – včetně vzduchotechniky

Rozhovor připravila Petra Šťávová.
Foto: KKH Brno

Článek byl uveřejněn v časopisu TZB HAUSTECHNIK.