Kobercové graffiti: nápaditý showroom
Galerie(9)

Kobercové graffiti: nápaditý showroom

Velkoryse pojatému světlému prostoru dominuje zvlněná stěna pokrytá barevnou kobercovou mozaikou. Showroom firmy BOCA navrhli designéři z ateliéru Vrtiška-Žák. V nových prostorách budou probíhat výstavy českých výtvarníků a designérů, setkávání architektů i workshopy.

„Nápadů je plno, výsledek většinou neskončí u prvního z nich,“ říká Vladimír Žák, jeden z autorů nového showroomu. „Postupně rozvíjíme myšlenky, nezáleží na tom, kdo z nás s nimi přišel.“ „Naštěstí u nás nejsou běžné názorové neshody, máme podobný vkus, ale občas to také zaskřípe.“ dodává Roman Vrtiška. „S ohledem na to, kolik spolu trávíme času, bych však řekl, že je to vynikající manželství.“

Firma BOCA (Bohemian Carpets) působí na tuzemské scéně už od roku 1991. Nabízí široký sortiment koberců, dřevěné a betonové podlahy, designové stěrky, tkaný vinyl, kaučukové a vinylové podlahy či různé podlahové krytiny do exteriéru. Vrtišku a Žáka oslovila BOCA po dřívější spolupráci a dobré zkušenosti s touto dvojicí designérů.

Identifikace

Přesto, že mají oba autoři v oblibě radikální tvorbu, nehlásí se k žádnému konkrétnímu stylu či barevnému vyhranění. „Ty má prostor a klient, ne my. Profesionalita naší práce tkví v tom, že umíme být flexibilní, a individuální v přístupu ke klientovi. Projekty navrhujeme především tak, aby nás práce bavila. 80 % naší práce tvoří kreativita, 20 % projekt samotný. Jiná studia fungují na opačném principu. My to ale takhle nechceme.“

Výhody komerčního interiéru navrženého profesionály jsou na nové prodejně dobře parné. Pokud je komerční prostor navržen správným způsobem, ihned zaujme potenciální klienty, kteří si tak firmu snadněji identifikují a odliší od ostatních. „Zásadní věcí je vzbudit v lidech pocit, že prostor je výjimečný a firma jako taková je pro ně dobrým partnerem,“ dodává Roman Vrtiška.

Schéma chaosu

Designéři dostali od firmy BOCA jasné zadání: V showroomu se musí objevit motiv podlahových krytin, ze kterého bude na první pohled patrné, čím se společnost zabývá. Měli zde také umístit poměrně velké množství vzorníků, zároveň ale zachovat čistotu prostoru.

Vrtiška a Žák vycházeli ve svém návrhu z konceptu kompletně bílého prostoru, který neruší vjem z předváděných vzorků. Motiv podlahových krytin pak do prostoru umístili ve formě mozaiky na zdi, která je výtvarnou myšlenkou celého showroomu. Klient si tak rychle vytvoří představu o nabízeném sortimentu, který si může prohlédnout i osahat.

Ač se to na první (mírně chaotický) pohled nemusí zdát, je mozaika do detailu navržená, včetně barevného schématu dílců. „Ve své podstatě je showroom jedním velkým vzorkovníkem,“ vysvětlují designéři. „Snažili jsme se v maximální míře pracovat s produkty prezentované společnosti. Volili jsme i nestandardní aplikace náročné na zpracování, aby se zde klienti seznámili se vším, co jim může BOCA nabídnout.“

Showroom BOCA

Místo: OC Flora, Praha
Architekt: Vrtiška-Žák
Investor: BOCA
Realizace: 2016

PRAHA
TEXT: TEREZA JANIŠOVÁ
FOTO: BOCA

Zdroj: BOCA

Článek byl uveřejněn v časopisu ASB 5/2016.