K profesionálům přes koupelnu
Galerie(3)

K profesionálům přes koupelnu

Studentu Petru Strejčkovi z Ústavu průmyslového designu ČVUT v Praze otevřela mezinárodní studentská soutěž Axor H2O story dveře mezi profesionály. Nejenže se osobně setkal s designéry světového formátu Patriciou Urquiolou a Philippem Starckem, ale jeho vítězný návrh koupelny Elastigenic si mohli prohlédnout návštěvníci prvního ročníku studentské soutěže Axor H2O story.


Jako vítěz jste získal fyzickou realizaci návrhu na výstavě Designblok 2013. Jakým směrem se ubírali vaše první kroky?

Na přetavení návrhu do fyzické podoby jsme měli dva a půl měsíce. Vzhledem k tomu, že jde o futuristický návrh, v současnosti neexistuje materiál, se kterým bychom mohli můj návrh realizovat. Nakonec jsme se dohodli na videoprojekci. Ta umožnila představit návrh i jednotlivé funkce koupelny.

Elastigenic
Koupelna, která splňuje vysoké nároky společnosti na neustále se zvyšující hygienickou čistotu. Údržba nedostupných míst je řešena tak, že celý prostor je zakryt elastickou textilií, která povrch uzavře a díky tomu zabrání vzniku nežádoucích spár a ostrých rohů. Variabilní vana a sprchový kout v jednom umožňují vytvořit prostor nejen pro očistu, ale i pro určitý druh relaxu. Na podlaze se pod elastickou textilií ukrývá pneumatická konstrukce, která skrz textilii protlačuje připravené speciální ocelové rámy, jež utvářejí tvar vany, vaničky či umyvadla.

Do jaké míry jste do tohoto procesu osobně zapojil?
Společnost Hansgrohe se mnou konzultovala každý krok. Aktivně jsem se zúčastňoval příprav, abych byl spokojený s výsledkem.

Zúčastnil jste se prezentace nové designové kolekce Philippa Starcka pro Axor.
Na této velké akci v Berlíně jsem poznal hodně profesně zajímavých lidí. Velmi inspirativní rozhovor jsem měl například s ředitelem vývoje značky Axor.

Jak hodnotíte svoji aktivní účast na Designbloku?
Snažil jsme se být ve stánku po celou dobu výstavy. Překvapilo mě takové množství pozitivních reakcí. Dokonce se zastavili i takoví, co měli na základě této práce zájem o další spolupráci se mnou. Jedna spolupráce se už dokonce realizuje.

Cenu vám slavnostně odevzdala Patricia Urquiola. Jaká byla její reakci na vaši práci?

Moje myšlenka se jí líbila, ovšem zároveň byla překvapená. Zdálo se jí to příliš futuristické. Myslím si ale, že do pěti let se to bude dát zrealizovat.

Co vám přinesla soutěž Axor H2O story?
Pro mě cena v podobě profesionálního růstu byla rozhodně větší motivací než finanční částka, která by mi přišla na účet. Zkušenost a interakce s odborníky pro mě byly velkým přínosem.

Co byste vzkázal dalším adeptům na výhru?
Je nutné myslet mimo rámec zaběhlých kolejí. Není třeba se bát. Je potřeba popustit uzdu své fantazii a navrhnout věci, které se možná jeví jako nereálné. Motivace, kterou firma Hansgrohe dává v podobě týdenní stáže ve výrobním závodě značky Axor, určitě stojí za to.

Do druhého ročníku Axor H2O story se studenti vysokých škol mohou přihlásit do 17. května 2013 na www.h2ostory.cz.

–>–>