Botasky v novém obchodě
Galerie(9)

Botasky v novém obchodě

V Praze na Žižkově byl otevřen nový oficiální obchod BOTAS 66. Jeho interiér navrhli mladí designéři Václav Mlynář a Jakub Pollág ze studia deFORM. V návrhu reagovali na řadu konkrétních zadání, vedle toho ale přišli i s několika vlastními nečekanými invencemi.

„Zadání znělo jasně. Chtěli jsme, aby designéři využili výrazného vizuálního stylu BOTAS 66 a aby prodejní prostor fungoval současně jako sklad. Základní prvek obchodu proto ve výsledku utváří pravidelný rastr ze stovek krabic, které jsou zasazeny do jednoduchého dřevěného roštu lemujícího nepravidelný půdorys obchodu. Charakteristická žlutá barva krabic tak dominuje citlivě desaturovanému prostoru,“ vysvětluje Jan Kloss, designér značky BOTAS 66 a majitel obchodu.

„Pro návrh interiéru nového oficiálního obchodu BOTAS 66 jsme oslovili naše kamarády Václava Mlynáře a Jakuba Pollága,“ říká Jakub Korouš, designér značky BOTAS 66 a spolumajitel obchodu a dodává: „Tvorbu mladého studia sledujeme už od jeho vzniku a je nám více než blízká. Individuální přístup k jednotlivým projektům nikdy nepostrádá vtip, díky čemuž jsou autoři často schopni i z minimálních prostředků vytěžit maximální efekt.“

Část obchodu odkazuje k “české továrně”, kde botasky vznikají. Tvoří jej konstrukce se stylizovaným charakteristickým hřebenem tovární střechy se studeným osvětlením a vyvýšenou dřevěnou podlahou. Uvnitř si návštěvníci mohou prohlédnout materiálové vzorky usní, podešví a šněrovadel, archivní, již nevyráběné modely botasek, ale i nové prototypy, které na svůj čas teprve čekají.

Součástí prostoru je i stůl inspirovaný DIY kolekcí Autoprogettazione legendárního italského designéra Enza Mari. Autor publikoval knihu s výrobními plány na 19 jednoduchých kusů nábytku v roce 1974. Jeho zájmem bylo nabídnout široké veřejnosti možnost vytvořit kvalitní nábytek za minimální prostředky.


„Naše práce spočívala spíše v kurátorské činnosti vytvoření příjemného a funkčního prostředí, než ve snaze vytvořit samoúčelný prostor, který by na sebe strhával pozornost. Proto doufáme, že každého návštěvníka upoutají hlavně boty samotné a naši práci ocení až po výběru správné obuvi,“ říká jeden z autorů projektu Jakub Pollág.


red
Foto: BOTAS 66