Rozdíly v návštěvnosti nákupních center v ČR se prohlubují

Rozdíly v návštěvnosti nákupních center v ČR se prohlubují

V Česku nejsou v současnosti obchodní centra, která by se potýkala s fatálním propadem zájmu zákazníků. Což je v době, kdy reálně klesá kupní síla a kupující se dle výzkumů řídí převážně slevami potěšující stav, v tiskové zprávě to uvedla realitní poradenská firma DTZ. Rozdíly v návštěvnosti mezi nejúspěšnějšími a méně úspěšnými nákupními centry se ale prohlubují.

„Managementy zareagovaly včas a řada center prošla nebo prochází za nemalých investic proměnou. Vidíme oživení skladby nájemců, tlak na kvalitu, oslovování nových cílových skupin a kvalitní práci s loajalitou těch stávajících,“ uvedla Stanislava Trubačová z DTZ. Například pražské nákupní centrum Galerie Butovice loni zvýšilo návštěvnost meziročně o sedm procent.

Obchodní centra se podle DTZ více snaží lákat zákazníky na různé volnočasové akce. Například obchodní centrum Šestka v Praze pořádá pravidelné rodinné víkendové akce nebo nabízí dlouhodobější atrakce typu Na letadla zblízka nebo Výstava korunovačních klenotů. V době konání Festivalu vědy, který se konal na začátku roku, se v meziročním srovnání zvýšila návštěvnost centra o 12 procent.

Podle společnosti DTZ bude i nadále docházet k výměně na úrovni klíčových nájemců center. Po hypermarketech jejich úlohu přebírají módní značky jako H&M, C&A, Zara, New Yorker a další.

Návštěvnost tuzemských obchodních center loni meziročně vzrostla o 0,3 procenta. Více lidí zavítalo hlavně do větších nákupních center, která si připsala nárůst o 1,6 procenta. Zatímco návštěvnost pražských center roste, do moravských přišlo méně zákazníků. Ukázal to Index návštěvnosti nákupních center vydávaný Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center (ICSC).

Zdroj: ČTK

Ilustrační foto: Dano Veselský