Za zářící fasádou: Showroom a sídlo firmy
Galerie(9)

Za zářící fasádou: Showroom a sídlo firmy

Na okraji Litomyšle, u silnice, která spojuje Čechy a Moravu, vyrostlo sídlo s velkorysým showroomem společnosti Style Plus, která se zabývá sanitární technikou. O nové budově jsme si povídali s jejím jednatelem Rudolfem Jánišem. Její plášť tvoří unikátní perforovaná fasáda a zasklení bez lišt.

Proč jste se rozhodli pro novou budovu?
Nové sídlo společnosti jsme se rozhodli postavit na základě přirozeného vývoje a expanze naší firmy. S rozšiřujícím se sortimentem vznikaly i nové pracovní pozice a přibývaly skladové zásoby. Již jsme se proto do bývalých prostor nevešli a nevyhovovaly nám. Dalším důvodem byl i fakt, že se nám podařilo získat pozemek na velmi lukrativním místě – u silnice, která spojuje Čechy a Moravu a po níž denně projede několik desítek tisíc automobilů.

Obklad na budově je zcela unikátní – na žádné další budově v České republice jej nenajdete.

Obklad na budově je zcela unikátní – na žádné další budově v České republice jej nenajdete.

Jaké bylo zadání na vytvoření sídla a showroomu?
Naším cílem bylo postavit plně funkční a vzdušnou budovu, v níž se budeme cítit příjemně, bude nás inspirovat a do níž se budeme rádi vracet. Kladli jsme proto důraz především na komfort a design. Preferujeme kvalitní a stylové vybavení a jsme přesvědčení, že prostředí zásadně ovlivňuje lidské pocity, náladu a psychické rozpoložení. Naší prioritou bylo, aby měl každý zaměstnanec k dispozici dostatek osobního prostoru a mohl se soustředit na práci.

Showroom díky velkoformátovým oknům funguje jako výkladní skříň a poutač.

Showroom díky velkoformátovým oknům funguje jako výkladní skříň a poutač.

A co bylo v projektu nejdůležitější?
Nejdůležitějším úkolem bylo vymyslet a navrhnout kapacitu skladu s ohledem na budoucí růst společnosti. Velmi podstatné bylo řešení logistiky do posledního detailu. Těší mě, že se obojí zdařilo.

Jak dlouho projekt vznikal?
První vizualizace vznikla v říjnu 2013. Od července 2015 budovu plně využíváme.

Setkali jste se s nějakými problémy, obtížemi při realizaci?
Velmi minimálně, protože jsme spolupracovali s profesionály z oblasti stavebnictví a architektury. Podařilo se nám oslovit kvalitní stavební firmu a architekty, kteří celý proces výstavby pečlivě dozorovali.

Co vše je v showroomu vystaveno? Je také v interiéru showroomu použito nějaké netypické řešení?
V showroomu vystavujeme více než 400 produktů z oblasti sanitární techniky – umyvadlové, dřezové, sprchové a vanové baterie, ruční i horní sprchy, sanitární keramiku, sprchové kouty, vany a koupelnové doplňky. Výběru výrobků jsme věnovali mnoho času a zaměřili se na nejlepší a nejkvalitnější zboží, které trh nabízí. Showroom je celkově navržen netradičně. Klademe důraz na design, vzdušnost prostoru a důmyslné řazení výrobků. Naším cílem bylo vybudovat showroom tak, aby zapadl do celkového stylu budovy.

V interiéru jsou uplatněny i kresby – kdo je jejich autorem a čí to byl nápad?
Na stěnách jsou použity textilní tapety s motivem oroseného skla. Nápad vzešel od architektů. Cílem je stylově a netradičně oživit interiér. Jedná se o jedinou realizaci v České republice, což je velmi unikátní. Do poslední chvíle nebylo zřejmé, jak realizace dopadne a jak budou tapety v interiéru působit. Výsledek nás nadchl a přitahuje pozornost každého, kdo nás navštíví. Téma vody, které je symbolem našeho podnikání, se prolíná celým interiérem – například na již zmiňovaných textilních tapetách, na kobercích v zasedacích místnostech, na smyčce videa, kterou promítáme na stěnu na recepci. V exteriéru se motiv vody objevuje na čelní straně budovy v perforované fasádě s modrým podsvícením.

Co je na showroomu jedinečné? Máte zpětnou vazbu od klientů?
Showroom je jedinečný v kvalitě vystaveného zboží a množství plně funkčních výrobků. Můžete si u nás vyzkoušet, jak funguje termostatická baterie, ochutnat chlazenou perlivou vodu přímo z kohoutku, pustit bezdotykovou dřezovou baterii, mnoho ručních sprch, napustit vanu nebo se osprchovat ve sprchovém koutě. Velkou raritou je plně funkční parní sauna. Naši obchodní partneři showroom oceňují a doposud jsme od nich získali velmi kladná hodnocení. Podle některých se jedná o netradiční a unikátní showroom evropského formátu.

Jaké byly celkové náklady?
Celkem jsme do projektu investovali 46 158 063 Kč. Měli jsme jasnou představu o kvalitě použitých materiálů a z našeho standardu jsme neslevili, přestože se v několika případech jednalo o první realizaci v České republice, což s sebou nese určitá rizika. S výsledkem jsme spokojení a cítíme se zde příjemně a komfortně.

Připravila: Kateřina Kotalová
FOTO: Karel Poneš

Článek byl uveřejněn v časopisu ASB.