asb-portal.cz - Odborný portál pro profesionály v oblasti stavebnictví

Studenti dají vodě tvar

22.03.2013
Na vysokých technických a uměleckých školách a univerzitách v České republice a na Slovensku byl vyhlášen 2. ročník mezinárodní studentské soutěže Axor H2O story. Tématem aktuálního ročníku soutěže je voda v designu – dejte vodě tvar. Společnost Hansgrohe, vyhlašovatel soutěže, připravila pro výherce atraktivní ceny: realizaci nejlepšího návrhu a zajímavou týdenní stáž v německém centru pro vývoj a výrobu nových výrobků Axor.
Společnost Hansgrohe ve spolupráci s vydavatelstvím Jaga Media, s. r. o., se rozhodla vyhlásit druhý ročník studentské soutěže Axor H2O story. Toto rozhodnutí povzbudil úspěch pilotního ročníku, během něhož studenti designu a architektury přinesli svěží nápady a inspirace pro další vývoj designu koupelen. Také letos budou mít mladé talenty možnost konfrontovat svoje názory na design a funkci hygienických prostorů.

„Společnost Hansgrohe je lídrem v oblasti technických inovací a designových řešení prostorů pro každodenní hygienu. Pohled mladé generace budoucích architektů a designérů nám pomáhá lépe pochopit nejen budoucí trendy v oblasti designu výrobků, ale možná i samotný vývoj konceptu koupelen,“ říká Ladislav Hřebec, jednatel společnosti Hansgrohe.

Úlohou studentů je zpracovat téma vody v designu a design ve vodě. „Voda má mezi živly, které stamiliony let tvarují naši planetu, klíčové postavení. Rozhodli jsme se to obrátit a studenty vyzýváme, aby vodu zkrotili, využili jejího tvaru a barvy,“ přibližuje hlavní myšlenku zadání L. Grebec. Výsledkem jejich snahy by měl být návrh koupelny, která obrací pozornost na principiální průzkum vody a její působení v architektonickém kontextu designu a koupelny.

Absolutního vítěze 2. ročního soutěže Axor H2O story vybere odborná porota. Vítěz bude mít jedinečnou možnost představit svůj soutěžní návrh ve fyzické podobě během vyhledávané výstavy Designblok 2013 v Praze. Zároveň získá týdenní stáž v německém centru vývoje a výroby nových výrobků značky Axor.
Atraktivní týdenní stáž Axor čeká i na vítěze, jenž vzejde z hlasování veřejnosti. Autor návrhu s nejvyšším počtem hlasů, které získá během on-line hlasovaní na webové stránce www.h2ostory.cz, bude mít jedinečnou příležitost vidět proces tvorby nové designové kolekce Axor.



Zleva Kalin Cakov, předseda odborné poroty Axor H2O story 2012, Ladislav Grebec, jednatel společnosti Hansgrohe, Patricia Urquiola, designérka, a Petr Strejček, loňský vítěz Axor H2O story

O nejlepším návrhu, který bude fyzicky představen veřejnosti na prestižní výstavě Designblok 2013 v Praze, rozhodne odborná porota. Všechny přihlášené návrhy, které splní soutěžní podmínky, budou zveřejněny v červnu na soutěžní stránce www.h2ostory.cz. Na této stránce bude moci hlasovat o nejlepším návrhu i široká veřejnost. On-line hlasování bude ukončeno 31. 8. 2013.

Do soutěže se mohou přihlásit studenti vysokých škol s odborným zaměřením na architekturu, stavebnictví, design a výtvarné umění. Každý účastník se musí zaregistrovat vyplněním registračního formuláře na webové stránce www.h2ostory.cz, a to ode dne vyhlášení soutěže 1. 2. 2013 až do 17. 5. 2013. Studenti z České republiky musejí svoje práce odevzdat nejpozději do 17. 5. 2013 do 16. hodiny na sekretariát soutěže v sídle vydavatelství Jaga Media. Studenti ze Slovenska musejí svoje práce odevzdat ve stejném termínu na sekretariát soutěže v kanceláři společnosti Key Communications. Výsledky soutěže budou oficiálně zveřejněny na slavnostním vyhlášení výsledků během výstavy Designblok 2013 v Praze.

Členové mezinárodní odborné poroty:
Jaroslav Wertig (ČR)
Jerry Koza (ČR)
Rudolf Netík (ČR)
Kalin Cakov (SR)
Viktor Šabík (SR)

Za vyhlašovatele:

Matej Šišolák (Jaga Media)
Manuel Züfle (Axor)



Zleva Kalin Cakov, předseda odborné poroty Axor H2O story, a Ladislav Grebec, jednatel společnosti Hansgrohe, gratulují Renatě Pokorníkové, vítězce on-line hlasování soutěže Axor H2O story.

Více informací naleznete na www.h2ostory.cz.

-->-->

Komentáře

Prepíšte text z obrázku do poľa. Ak nedokážete text rozoznať, kliknite na obrázok.

Další z Jaga Media