Křišťálová trofeje pro vítěze letošní Tour de France navazuje na designový koncept ‘ŠKODA VisionC’

Křišťálová trofeje pro vítěze letošní Tour de France navazuje na designový koncept ‘ŠKODA VisionC’

Unikátní křišťálové trofeje pro vítěze nejslavnějšího cyklistického závodu světa - Tour de France i letos ručně vyfoukali a vybrousili čeští skláři společnosti LASVIT v Novém Boru. Elegantní cenu navrhl, stejně jako v předešlých letech, designér Peter Olah pod vedením Jozefa Kabaně, šéfdesignéra Škoda Auto, která je dlouholetým sponzorem závodu. Trofej svým dekorem navazuje výjimečný designový koncept ‘ŠKODA VisionC’.

Letos je to již počtvrté, co skláři společnosti LASVIT trofeje pro tento slavný závod ručně vyrobili. Křišťálové ceny tak opět dostali držitelé všech 4 trikotů – tedy celkový vítěz se žlutým trikotem – Vincenzo Nibali, nejlepší jezdec do 25 let s bílým trikotem -Thibaut Pinot, nejlepší sprinter se zeleným trikotem – Peter Sagan a nejlepší vrchař s trikotem puntíkovaným – Rafal Majka.

Unikátní trofej je vyfouknuta do dřevěné formy z olovnatého křišťálu. Bylo tak plně využito základní vlastnosti olovnatého křišťálu, tedy vysokého lomu světla a lesku. Pohár je následně zdobený rytím. Po celém povrchu jsou stopy ryteckého kolečka, které se hluboko vrylo do skleněné hmoty v různých směrech. Celkový vzhled působí jako třpytící se sníh ve slunečním světle. Dodává tak celé trofeji jedinečný vzhled a krásu. Není to pouze skleněný pohár, ale kus skvěle odvedené spolupráce designéra se sklářským  mistrem, řemeslníkem nejvyšších kvalit. Odráží v sobě nespočet hodin strávených v rytecké dílně a hledání toho nejlepšího výsledku. Každá trofej váží téměř 6 kilogramů a je vysoká přes 60 centimetrů. Vyfoukání a precizní ruční vybroušení a rytí 4 trofejí zabralo sklářům hodiny práce.

Trofej pro vítěze navazuje použitým dekorem na nové, designově evoluční pětidvéřové kupé ‘ŠKODA VisionC’. Právě pro něj vyrobil LASVIT komponenty z českého křišťálu, které byly použity jak v interiéru, tak v exteriéru vozu. Použitý dekor je pak shodný s tím, který byl letos vyryt i na trofej. Tento projekt mladoboleslavské automobilky a LASVITu, je pokračováním dlouhodobé úspěšné spolupráce, kdy se podařilo propojit českou sklářskou tradici a český automobilový průmysl.

“Letošní trofej je oslavou českého sklářského umění a zručnosti. Jsme pyšní na to, že se nám právě prostřednictvím této nádherné trofeje podařilo být součástí nejslavnějšího cyklistického závodu. Při výrobě se vždy snažíme pokořit dosavadní hranice a odvést práci v té nejlepší kvalitě, stejně tak jako cyklisté při závodě,” říká Leon Jakimič, zakladatel a prezident společnosti LASVIT.

A designér Peter Olah dodává: “Tvar trofeje Tour de France se už stal jednoznačně rozpoznatelný, a tak jsme se ho rozhodli rozvíjet dále ve spojení s použitým dekorem, úžasnou ryteckou technikou, kterou jsme použili i při naší studii Škoda VisionC. Tento náročný brus, vytváří perlivý efekt a celou trofej po dopadu světla úžasně rozzáří.“

Sklářská společnost LASVIT se proslavila unikátními skleněnými plastikami a svítidly, která dodává do celého světa. Elegantně spojuje tradiční české sklářské umění s moderními technologiemi a designy. Firma spolupracuje s předními světovými i českými designéry. Projekty Lasvitu lze najít napříč celým světem, od evropských metropolí, jako jsou Londýn, Paříž a Praha, přes Moskvu, Dubaj, Hong Kong, až po Los Angeles. Designová kolekcová svítidla jsou k dostání i v nejslavnějším obchodním domě na světě v londýnském Harrods. Skleněné plastiky od Lasvitu nově zdobí i centrum Prahy, tedy Florentinum nebo Tančící dům. Zájemci mohou take navštívit showroom Lasvitu, který byl otevřen v prostorách Holešovického Holportu, Komunardů 32, Praha 7.

ZDROJ: PR článek společnosti LASVIT